Gå til innhold

Klagestorm mot Canal Digital ? nå krever ombudet svar


Anbefalte innlegg

Havnet i samme situasjon selv der jeg fikk post i kassen den 25 august om at det skulle bli endringer i hastighet på canal digital. Ringte inn samme dagen som jeg fikk dette brevet og forklarte til en ung dame som satt i telefonen at hun måtte endre hastigheten min sånn at jeg betaler noelunde det samme som jeg har gjort i 2 år. Dette skulle ho ordne og sa at det var bra jeg ringte inn og at alt va fikset og jeg hadde fått en ny hastighet på 50\10 på mine sider.

 

2.sep kommer det en faktura i posten om at jeg må betale 449,-. Ringte inn igjen, fikk en mannlig support denne gangen. Sa at jeg hadde fått feil regning fordi jeg hadde fått nedgratert hastigheten før august va omme. Fikk til svar at dette var ikke noe dem kunne gjøre med, og regningen måtte betales ellers ville det komme purring og sendt videre til innkasso.

 

Fyren virket sur og lei, så tydligvis var det ringt inn flere og klagde før meg. Men at dem har en kundebehandler som oppfører seg uakseptabelt er litt hårreisende med tanken på at CD har fått skryt for kundebehandlingen dem gir. Litt oppgitt her og no, og må vel bare bite i det sure eple og betale den fordømte regninga og bli ferdig med det. Bare synd at CD er det eneste som leverer nett til oss, ellers hadde jeg jo byttet på stedet... Tragisk!

 

 

I artikkelen står følgende:

 

"Oppdatert 3. september klokken 10.00: I løpet av natten har vi fått en rekke meldinger på at Canal Digitals kundesenter ikke har gitt kundene denne muligheten. Kokkim opplyser til Hardware.no at kunsesenteret i går kveld har fått nye instrukser slik at kunder skal slippe å betale før ny faktura foreligger.

Hardware.no har sendt en rekke spørsmål til Canal Digital tidligere i dag rundt disse klagene, før Forbrukerombudet offentligjorde sitt brev. Selskapet lover å komme tilbake med flere svar i løpet av morgendagen."

Ergo må du ringe inn på nytt igjen så fikser de det for deg uten problem :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring inn til faktura/bestilling si at du vil ha ny faktura for bredbåndshastigheten din. Da krediterer de nåværende faktura (evt. fakturalinje som omhandler bredbånd hvis du har samlefaktura.). Så sender de ny faktura for bredbåndet.

Hvis man ikke vil det så betaler man faktura slik den er, så blir beløpet som da er betalt for mye korrigert på neste faktura.

PS: Sier kundebehandler at "det ikke går ann å få ny faktura", så bare be de sjekke rutinene

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

 

La det bare gå til inkasso... kontakt deretter inkassoselskapet og si dere er uenige om kravet, da kan de ikke gjøre noe.

 

IKKE LA CD VINNE!!

 

Kravet har foreldesfrist på 3 år. Så du blir ikke kvitt maset med det første. Dessuten kan CD ta deg inn for Forliksrådet. Og da kan Forliksrådet avsi dom dersom de vil. For å endre på en Forliksrådsavgjørelse så blir du nødt å ta det videre til vanlig rettsal. Problemet er at de gjerne støtter Forliksrådet dersom du ikke har gode motargumenter. Alternativt kan de jo også avvise saken.

 

Etter å ha lest videre poster i tråden, så ser jeg at CD gjerne har valgt en løsning på fakturaproblemet. Men det jeg forteller ovenfor her er viktig å merke seg, gjerne for andre saker. Man skal ha en god sak, eller gode argumenter for å bli kvitt gjeld man ikke er enig i.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Kravet har foreldesfrist på 3 år. Så du blir ikke kvitt maset med det første. Dessuten kan CD ta deg inn for Forliksrådet. Og da kan Forliksrådet avsi dom dersom de vil. For å endre på en Forliksrådsavgjørelse så blir du nødt å ta det videre til vanlig rettsal. Problemet er at de gjerne støtter Forliksrådet dersom du ikke har gode motargumenter. Alternativt kan de jo også avvise saken.

 

Etter å ha lest videre poster i tråden, så ser jeg at CD gjerne har valgt en løsning på fakturaproblemet. Men det jeg forteller ovenfor her er viktig å merke seg, gjerne for andre saker. Man skal ha en god sak, eller gode argumenter for å bli kvitt gjeld man ikke er enig i.

 

Så klart... det er jo forliksrådet man vil ha det til. Man nekter jo ikke å betale hvis man ikke mener man har rett.

 

Skjønte du ikke det var det jeg ville frem til?

Lenke til kommentar

Man skal ha en god sak, eller gode argumenter for å bli kvitt gjeld man ikke er enig i.

 

Nå skal de varsle 1 mnd før endring skjer, så beløpet og en ev hastighe man skal betale for er kun gjeldende fra 1 oktober. Så det sier seg selv at dette er gode argumenter. Selv betaler jeg ikke regningen, da jeg betaler selvfølgelig ikke for noe jeg ikke har kjøpt. Selvfølgelig endre CD, da det var en klokkeklar feil fra deres side

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Da har endelig blokka tatt steget til å åpne opp for en fiberleverandør som tilbys parallellt med CD, så nå får vi symmetrisk fiber til lavere priser enn CD sin asymetriske coax, med gratis installasjon og ekstra gode åpningstilbud.

Dette var et direkte resultat av CD sine prisendringer, og deres påfølgende manglende vilje til å forhandle frem en gunstigere fellesavtale.

 

Min månedlige regning til CD har med det gått ned fra over 800 kr til 15 kr, så da håper jeg at blårussen som fant på dette stuntet hos CD med tvungen "oppgradering" til lavere hastighet for høyere pris får seg en lærepenge etterhvert... eller at i hvert fall de som setter blårussen i posisjoner til å kunne gjøre en så dårlig avgjørelse som de gjorde med 70/10-produktet deres får lærepengen.

Endret av Saftis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...