Gå til innhold

"Finne" QNAP TS469 i utforsker etc?


nor50

Anbefalte innlegg

Har koplet opp en NAS i dag. I utforsker har jeg "Andre enheter", "Datamaskin", "Lagring" og "Dataenheter". Under "Dataenheter" og "Andre enheter" vises den, men ikke i "Datamaskin", og det er der jeg vil ha den... Har og en annen NAS, og den vises i alt unntatt "Andre enheter". Hvorfor det...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men alt annet jeg har på nettverket er dukket opp der uten at jeg har gjort noe...

Da er det på grunn av UPnP/DLNA (medieenheter). For å legge til et share i Datamaskin, høyreklikk på Datamaskin eller velg verktøy, og "Koble til nettverksstasjon". Velg stasjonsbokstaven du vil bruke, og legg inn \\ip-adresse-til-NAS\navn-på-share. Da vil de dukke opp under "Nettverksplasseringer".

Lenke til kommentar

Leste nettopp en omtale av NAS'en, og der ble det sagt at dette ikke var noe for nybegynnere, så jeg tror bare jeg selger det...

Du må da ikke gi opp så fort :p

Ordet "ikke for nybegynnere" blir alt for lett brukt.

Følg instruksjonene som følger med, ikke si du har kastet dem og les deg frem.

Mest sansynlig er det på samme måte som det ene synology naset jeg har ved siden av meg.

Du installerer programvaren. For så å scanne nettverket etter qnap ( i ditt tilfelle ), derifra kan du velge å gå til oppsett. Da får du trolig opp nettleseren din, du logger deg på med admin passord, eller mulig at det ikke har passord første gang.

Så kan du gå på shares eller hva det enn heter på ditt oppsett, som med andre ord bare er delte mapper.

Du oppretter disse og setter dem til hvor mye plass du vil at hver mappe skal ha. Gjerne opprette bare en mappe og gi den alt av tilgjengelig plass.

Da skal du kunne mappe opp disken.

 

 

Absolutt ingen grunn til å selge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...