Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har tenkt over at Sami Khedira har bilde på profilen selv om man ikke har lastet ned noe grafikk? :tease:

 

Real Madrid er lisensiert. Derfor.

 

Ok, nå er jeg rimelig forbanna her. Setter opp ny taktikk på dødballer, frispark osv, tar 4 strake seire og så når jeg prøver å hvile spillerne mine en kamp, får spillet en feilmelding og spillet blir avsluttet. Selvfølgelig er ingenting lagret...

 

Hatt et par CTD selv, men to ting: (1) Det er beta, og (2) lagre oftere. Jeg har lagring hver uke nå, fordi spillet er ustabilt.

Lenke til kommentar

Quote: "The FM 2014 beta has now been updated! Miles asked on Twitter yesterday if people felt an update should be released.

As the man himself said: "I asked yesterday for your votes about an updated version of the beta and heard you loud & clear. More than 98% of people wanted an update."

So your wish is our command. As stated before, as is the nature of a beta version this not yet a finished product and we are still making numerous improvements ready for the October 31st release. If you have any questions about the beta, check our our FAQ, here. The official feedback thread can be found here

Please do continue to provide any further examples of these you come across, as well as any other issues affecting your game. Do bear in mind not everything raised in since the beta first went out has been fixed, but as Miles stated on Twitter, there have been well over 600 fixes, so many thanks to you all for the role you've played in that. There is no change list so please do keep raising any issue you've come across.

Our bug reporting guidelines can be found here, and our bug reporting forums here. Our QA team will be on hand to deal with any and every issue raised."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter betaen ble oppdatert så er det umulig å score mål (unntaket er en kamp i måneden hvor man scorer fire), forsvarerne ble enda mer passive enn før oppdateringen, og man kan pisse på en motstander i 50-60 minutter før de plutselig blir Barcelona, og du er ikke borti ballen resten av matchen.

 

Fuck dette. GIr opp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Min FM-karriere på betaen:


Tar over Crewe i League One høsten 2013. Etter en svak sesong og trygt plassert på nedrykksplassen, får jeg sparken i februar. Jeg går jobbløs i en drøy måned før jeg får jobben i Rochdale, i League Two. En klubb som slet i bunnen igjen. Jeg redder lager fra nedrykk og tar fatt på en ny sesong.


Jeg gjør noen enkle små grep under off-season og vi går hele veien og vinner League Two og rykker opp en divisjon. Der gjør jeg det greit og laget ligger på øvre halvdel når to det blir to ledige jobber i Championship i løpet av en uke. Først søker jeg hos Watford, uten å lykkes. Deretter blir Ipswich managerløs, og de ligger på en fjerdeplass og har mulighet til å sikre en playoff-plass. Den jobben får jeg, og jeg klarer å føre oss til playoff, hvor vi trekker Sunderland. De blir dessverre for sterke og vi får en ny sesong i Championship.


Sesongen 2016/17 gjør jeg mine endringer i laget, selger de eldste og sikrer meg unge gode spillere. Vi åpner ligaen bra, men det gjør halvparten av de andre lagene også. Halvveis er vi på en 8/9. plass, men har kun få poeng opp til playoff. Det blir målet vårt, men etter en meget god vårsesong, ender vi opp med å kapre andreplassen, etter denne sinnsyke siste serierunden.


Den første sesongen min i Premier League blir blytung. Vi åpner positivt med 2 x 2-0 mot QPR og Blackburn, men følger opp med en tapsrekke uten like. Vi sliter med å score mål, og det hele ser ut til å bli en fiasko. Da viser det seg at Swansea er managerløs, og jeg velger den litt upopulære løsningen med å søke på jobben, mens jeg selv er under hardt vær.


Jeg får jobben! Men jobben ble en fullstendig fiasko. Tap, tap, tap, tap. Jeg får noen heldige seiere her og der, men syv runder før slutt sier jeg opp jobben og pakker sakene mine for å prøve lykken et annet sted.


Så får vi en minireprise fra et par tidligere sesonger. Watford er igjen ledig, og jeg får jobben. De ligger da på fjerdeplass, men fire serierunder igjen. Steve Clark tok over min stilling i Swansea, og jeg fikk hans jobb i Watford. Litt rar greie, men helt greit for min del. Fire kamper, jeg avslutter med 3-1-0, og i likhet med sist gang jeg kjempet om opprykk så ble alt avgjort i siste serierunde. Jeg måtte ha med meg poeng fra Sunderland som lå på plassen bak meg, men om Bournemouth slo Wigan, så trengte jeg en seier...


Etter 66 spilte minutter scorer Bournemouth, mens det fortsatt er 0-0 på Vicarage Road. Jeg gjør knallharde grep med å legge om til en ekstremt offensiv 4-4-2 for å få mål. Fire offensive midtbanespillere der altså. Før jeg rekker å score, så scorer også Wigan, og jeg er fortsatt på direkte opprykk. Tre minutter før slutt får jeg likevel inn en scoring og vinner matchen 1-0! Steve Clark gjorde hele jobben. Jeg bare fullførte den... ^^


Nå er jeg litt lei England, så vurderer å prøve meg på et større lag, prøve ut litt mer offensive taktikker og bedre spillere. Vurderer Galatasaray, PSG eller Dortmund.

Endret av MartinF
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så latterlig hvordan FM 14 får verdens beste spisser som bla. Ibrahimovic og Cavani til og se ut som en average league one-spiller... Greit jeg vinner og scorer, men når jeg har 10 clear cut-sjanser i løpet av en kamp, hvor Ibra og Cavani setter sju av de, fem meter utenfor mål, så er det noe fullstendig galt. Kan forstå om keeperen har en god dag, men ikke det her...

 

(Har startet en ny save med PSG, for å teste taktikker med litt bedre spillere)

Lenke til kommentar

Er så latterlig hvordan FM 14 får verdens beste spisser som bla. Ibrahimovic og Cavani til og se ut som en average league one-spiller... Greit jeg vinner og scorer, men når jeg har 10 clear cut-sjanser i løpet av en kamp, hvor Ibra og Cavani setter sju av de, fem meter utenfor mål, så er det noe fullstendig galt. Kan forstå om keeperen har en god dag, men ikke det her...

 

 

(Har startet en ny save med PSG, for å teste taktikker med litt bedre spillere)

Er alltid sånn i FM spillene. Som eg skrev haddw det vært bedre å ha mindre sjanser og embedre avslutninger. Nå er det som regel 7-8 sjanser alene med keeper hver eneste kamp.

 

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hva de gjorde i patchen, men ingenting fungerer lenger. Dominerer kamper, men får alltid et latterlig håpløst mål i mot som burde vært klarert av en forsvarspiller. Endte forrige sesong på en positiv 7 plass, men taper idiotiske kamper denne sesongen, selv med et vesentlig bedre lag.

 

Edit: Klarte å karre til meg en seier etter at jeg kom under nå, ved å kjøre overload etter at jeg fikk målet i mot. Det virker som control er snarveien til mål i mot. Ved pause var det 0-0 selv om jeg dominerte kampen og hadde 60% possesion. Spilte da balanced, men siden jeg ikke hadde fått målet jeg trengte enda valgte jeg å spille control, og bang, mål i mot umiddelbart.

19 avslutninger,12 på mål, 61% possesion. motstander hadde 4 avslutninger, 3 på mål. De hadde ballen på min bane halvdel i hele 2,7 minutter.

Stillingen ble 3-2.

 

FM er det eneste spillet som virkelig får blodet til å koke til tider.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...