Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Nå har jeg spilt én sesong, og gått gjennom det meste av historikken av kampene jeg har spilt. Jeg la merke til det før, men nå som jeg har spilt 5 kamper inn i andre sesong, så fortsetter "problemet".
Problemet, som jeg kaller det, er noe merkelig med balansen i kampene, der statistikken er alt for ofte stikk i strid med resultatet. La meg ta et enkelt eksempel på disse 5 kampene i denne nye sesongen. 3 av de hadde jeg under 45% ballbesittelse, og hadde omtrent 10 skudd på mål. Motparten hadde omtrent det dobbelte. Jeg vinner med minst 2 mål alle 3 kampene. Så kommer det en kamp jeg plutselig dominerer fullstendig. 65% ballbesittelse og 25 skudd på mål. Motparten hadde 7. Jeg taper 2-0.

Dette er en gjenganger, og jeg har testet med mange forskjellige taktikker, og har eksperimentert en god del med det hele.

Flere som opplever dette tullet, eller er det rett og slett helt tilfeldigvis hos Sjeve dette fenomenet holder seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig! Championship blir en utfordring dog. Forskjellen mellom League 1 og topplagene i Championship (som har vært i PL) er enorm!

--

Min første fulle sesong i PL med Newcastle endte med en hyggelig 6. plass. Nå blir det Europa League den kommende sesongen, og jeg har flere spillere på vei inn. Målet neste sesong er å komme inn topp fire. Tim Krul ble forresten årets målvakt i PL i en alder av 35. Vegg!

qnxwja2efoykwm2cy360.png

EDIT: Spillerne som er på vei inn denne sommeren. Kostet meg £0, kun sign-on-fees og agenthonorarer såklart. Blir endel utskiftninger i laget siden gjennomsnittsalderen er rimelig høy.

9406cb289356596.jpg ee70ad289356601.jpg 4803ab289356603.jpg 01737e289356605.jpg 07a2df289356606.jpg b1b9fb289356610.jpg

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Herlig! Championship blir en utfordring dog. Forskjellen mellom League 1 og topplagene i Championship (som har vært i PL) er enorm!

 

--

 

Min første fulle sesong i PL med Newcastle endte med en hyggelig 6. plass. Nå blir det Europa League den kommende sesongen, og jeg har flere spillere på vei inn. Målet neste sesong er å komme inn topp fire. Tim Krul ble forresten årets målvakt i PL i en alder av 35. Vegg!

 

 

EDIT: Spillerne som er på vei inn denne sommeren. Kostet meg £0, kun sign-on-fees og agenthonorarer såklart. Blir endel utskiftninger i laget siden gjennomsnittsalderen er rimelig høy.

Gratulerer med å finne den mest bedritne imagehosten jeg noensinne har vært borti.
Lenke til kommentar

Herlig! Championship blir en utfordring dog. Forskjellen mellom League 1 og topplagene i Championship (som har vært i PL) er enorm!

 

--

 

Min første fulle sesong i PL med Newcastle endte med en hyggelig 6. plass. Nå blir det Europa League den kommende sesongen, og jeg har flere spillere på vei inn. Målet neste sesong er å komme inn topp fire. Tim Krul ble forresten årets målvakt i PL i en alder av 35. Vegg!

 

 

 

EDIT: Spillerne som er på vei inn denne sommeren. Kostet meg £0, kun sign-on-fees og agenthonorarer såklart. Blir endel utskiftninger i laget siden gjennomsnittsalderen er rimelig høy.

 

 

 

Jeg er sikkert elendig til å lete in-game, men hvordan får du så mange små "vinduer" i player profilen?

Lenke til kommentar

faen så vanskelig sesong nr 2 med liverpool skulle være da :p

 

ligger på førsteplass i PL men forstår ikke hvordan, føler jeg sliter hver kamp men på en eller annen måte har jeg karret meg til seiere utenom mot man city og SWANSEA på hjemmebane, jeg ledet 2-0!!! Etter det så skjerpet de sei, hadde forøvrig tidenes fotballkamp mot fulham, blir alltid masse mål mot de, ble 6-4, i tilsvarende kamp året før ble d 5-4, helt utrolig! ^^ havnet forøvrig i en hard cl gruppe med bayern, atletico og spartak moskva, fått 2 uavgjorter mot bayern , tapte borte mot atletico og slo spartak, så sliter litt der men det skal være fullt mulig å greie å kvalifisere meg,

 

men ja spennende så langt, har egentlig ikke forsterket nok i alle ledd ser jeg så kan slite litt defensivt etterhvert, sturridge er heldigvis en gud til å score mål, i motsetning t suarez som ikke scorer så mye men er mer tilrettelegger, skrtel overpresterer hver kamp noe som er gøy og sakho er en defensiv trygghet! gjorde ett bomkjøp på venstrebacken, kjøpte Dodo, ung men tydeligvis ikke like mye talent i han som jeg ble lovet av speideren men kan være han blomstrer etterhvert!

Lenke til kommentar

Har ikke kjøpt FM i år, og jeg er faktisk utrolig glad for det. Det virker helt sinnssykt urealistisk og dårlig i år. Det sier jeg uten å ha prøvd det, jeg kan for all del ta helt feil. Noen bilder fra en kompis sinn save. Han er manager for Real Madrid, og har ikke rørt noe i PL.

 

967411_10151828164531997_813414648_n.jpg

1414737_10151823943446997_1153847734_n.jDet siste er litt vanskelig å se, men Barca kjøpte Cleverley!

 

Ja, jeg er United supporter og ble litt provosert selv om dette bare er et spill :p Skjedd noe annet helt idiotisk hos dere? :p

Endret av G27
Lenke til kommentar

Yeah, at Manchester United stuper i prestasjoner er ikke noe nytt for meg. Selv United fan, men tar det ikke så veldig tungt. At de rikeste klubbene gjør det best over tid er heller ikke noe nytt. PSG og City har de to siste fm'ene vunnet alt hos meg.

 

Ellers vil jeg si at FM14 er akkurat så (u)realistisk som det pleier, bare litt vanskeligere ;)

Lenke til kommentar

Har ikke kjøpt FM i år, og jeg er faktisk utrolig glad for det. Det virker helt sinnssykt urealistisk og dårlig i år. Det sier jeg uten å ha prøvd det, jeg kan for all del ta helt feil. Noen bilder fra en kompis sinn save. Han er manager for Real Madrid, og har ikke rørt noe i PL.

 

Ja, jeg er United supporter og ble litt provosert selv om dette bare er et spill :p Skjedd noe annet helt idiotisk hos dere? :p

 

Vel, ingen tvinger deg til å handle FM14, men jeg syns det er et mer givende spill enn det FM13 var. Får faktisk lyst til å spille FM14, mens 13 til tider ble spilt bare på pur faen, uten noe særlig interesse.

 

Hvis du ser noen poster så fikk United økonmiske problemer på min save i 2022 eller når det var.

Lenke til kommentar

Yeah, at Manchester United stuper i prestasjoner er ikke noe nytt for meg. Selv United fan, men tar det ikke så veldig tungt. At de rikeste klubbene gjør det best over tid er heller ikke noe nytt. PSG og City har de to siste fm'ene vunnet alt hos meg.

 

Ellers vil jeg si at FM14 er akkurat så (u)realistisk som det pleier, bare litt vanskeligere ;)

City gjør det ikke noe stort hos meg. Haha

 

Men at de ligger an til nedrykk 20 kamper inn i første sesongen er jo helt på trynet. Første gang jeg har sett noe slikt. ^^ Rett og slett litt sjokkert.

 

United er egentlig ikke spesielt gode på FM14 imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...