Gå til innhold

FM14 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ordne det ja, men regner med han ville se det da han herjet som mest. Det er to sesonger siden. Stats er vesentlig dårligere nå. Ok? :)

 

Men statsene var jo greie nok nå også. Gav et visst innblikk i hvordan han hadde vært tidligere (litt kjappere, litt sterkere, kanskje noe mer flair etc). Hadde selvsagt vært morsomt å sett han i storhetstiden, men det får man da heller avvente til man selv får spillet eller noen andre vennlig sjeler tar bilder av han.

 

Stene, litt for sent.

 

attachicon.gifRobert Stene_ Overview Profile.png

 

 

Ja, han hadde nok gjort en grei jobb i første divisjon fremdeles med de statsene der. Ikke akkurat på høyde med de ungfolene du har sporet opp tidligere, men like fullt.

 

3. sesongen med Asker og jeg rykker opp til Tippeligaen. Styret nekter å gå over til å bli en hel-profesjonell klubb, samt speide utenfor Norge. Dette blir en vanskelig førstesesong i TL...

Haha. Det der gjorde Grorud også på min save. Ikke fikk jeg noe overskudd heller. Selv om den samlede lønnen var beskjeden. Mener jeg hadde lønnskostnader på 200k i NOK i uken eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Hvor mye har stjernene egentlig å si når det kommer til hvor god en spiller er?

 

Jeg har to stykker som har fire stjerner som offensiv venstreving, men som ren ving har de kun 2 og 1.5. Greit nok at det er forskjell på posisjonene, men give me a break. Jeg har selv spilt ving, men hadde ikke fått et illebefinnende dersom jeg ble satt fram som offensiv ving.

 

Har et lite "luksusproblem" med at jeg har en drøss med vinger, to soleklare stjerner, to talenter (et stort et!), to aldrende men som ikke er dårlige nok til å bli kuttet, pluss et par som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med de...

Lenke til kommentar

ALDRI, og da mener jeg ALDRI, si dere er fornøyde i pausen. Laget er dømt til å kollapse.

Det er ikke kødd en gang. Og det er ekstremt i FM14. Det har også lite å si hva man gjør. Jeg eksperimenterte litt med dette. Og i tillegg til det, så er det visse kamper som også er slik at man dominerer noe helt sykt. 60%+ og 20-30 skudd mot mål, og motparten sitter med maks 5, og de vinner (eller motsatt). Skulle likt å sett hva som foregår bak kulissene (kalkuleringene), og hva som gjør dette.

Lenke til kommentar

Hvor mye har stjernene egentlig å si når det kommer til hvor god en spiller er?

 

Jeg har to stykker som har fire stjerner som offensiv venstreving, men som ren ving har de kun 2 og 1.5. Greit nok at det er forskjell på posisjonene, men give me a break. Jeg har selv spilt ving, men hadde ikke fått et illebefinnende dersom jeg ble satt fram som offensiv ving.

 

Har et lite "luksusproblem" med at jeg har en drøss med vinger, to soleklare stjerner, to talenter (et stort et!), to aldrende men som ikke er dårlige nok til å bli kuttet, pluss et par som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med de...

Jeg bruker bare stjernene som et utgangspunkt når jeg speider talenter. Ellers så ser jeg på historikk, personlighet, og kjøper stort sett spillerre jeg ser for meg vil passe inn i laget med tanke på egenskaper. Stjernene og anbefalingen kan være veldig misvisende, men etter min erfaring, så er de mer misvisende i lagrapporten enn det er når du speider spillerne. I lagrapporten, så kan en spiller gå fra å ha 5 stjerner til å ha 2 på få måneder, bare fordi han har vært litt skadet og prestert drit. I mange tilfeller har jeg ignorert disse stjernene, og fått fantastiske resultater av det. Stol heller på deg selv, hva egenskaper du ser du trenger på laget/taktikken, og hvordan pikken presterer (bortsett fra spisser. spisser kan ikke score i FM14) :p

Lenke til kommentar

Det er ikke kødd en gang. Og det er ekstremt i FM14. Det har også lite å si hva man gjør. Jeg eksperimenterte litt med dette. Og i tillegg til det, så er det visse kamper som også er slik at man dominerer noe helt sykt. 60%+ og 20-30 skudd mot mål, og motparten sitter med maks 5, og de vinner (eller motsatt). Skulle likt å sett hva som foregår bak kulissene (kalkuleringene), og hva som gjør dette.

 

Ledet 2-0 mot Hødd hjemme i cupen. De hadde null. Sa jeg var fornøyd til pause. 2-2 innen 10 min av andre. Taper 2-3 etter ekstraomganger.

Lenke til kommentar

Asker-saven min ble egentlig temmelig ødelagt. Målet var å bygge opp Asker fra bunn av og vinne TL med limited ressurser. Så komemr en løk fra Taiwan og kjøper meg opp. Går fra 4M balanse til 300M og 85M overgangsbudsjett. Lønnsbudsjett på 2M per uke er nåværende er 70k i uka.

 

Se på den du. Da kan du jo prøve deg på en frekk og freidig luring med å se hvor langt du kommer i Champions League...

 

Det er ikke kødd en gang. Skulle likt å sett hva som foregår bak kulissene (kalkuleringene), og hva som gjør dette.

 

Hehe, den tanken har jeg mange ganger tenkt selv på det meste. Man får litt informasjon med tanke på spillernes humør, men det er ikke alltid lett å vite hva som gjør en spiller "sint"

Lenke til kommentar

 

Se på den du. Da kan du jo prøve deg på en frekk og freidig luring med å se hvor langt du kommer i Champions League...

 

 

Først må jeg vinne serien. Det gjør jeg nok neppe første sesongen. Foreløpig er det få gode og billige som vil til meg. Virker som spillerne og agentene vet jeg har tett cash nå og krever noe helt enormt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker bare stjernene som et utgangspunkt når jeg speider talenter. Ellers så ser jeg på historikk, personlighet, og kjøper stort sett spillerre jeg ser for meg vil passe inn i laget med tanke på egenskaper. Stjernene og anbefalingen kan være veldig misvisende, men etter min erfaring, så er de mer misvisende i lagrapporten enn det er når du speider spillerne. I lagrapporten, så kan en spiller gå fra å ha 5 stjerner til å ha 2 på få måneder, bare fordi han har vært litt skadet og prestert drit. I mange tilfeller har jeg ignorert disse stjernene, og fått fantastiske resultater av det. Stol heller på deg selv, hva egenskaper du ser du trenger på laget/taktikken, og hvordan pikken presterer (bortsett fra spisser. spisser kan ikke score i FM14) :p

 

Jeg syns bare at det er rart at en ving skal være best på laget når han er offensiv, men på nivå med en 16-åring når han flyttes 30 meter bakover i banen :p

 

Atributtene hans indikerer at han er god som vanlig ving, men hva er det da som gjør at han går fra grønn til knallrød? Jeg antar at det ikke har noe å si på prestasjonen siden han har prestert greit før :)

Lenke til kommentar

 

Jeg syns bare at det er rart at en ving skal være best på laget når han er offensiv, men på nivå med en 16-åring når han flyttes 30 meter bakover i banen :p

 

Atributtene hans indikerer at han er god som vanlig ving, men hva er det da som gjør at han går fra grønn til knallrød? Jeg antar at det ikke har noe å si på prestasjonen siden han har prestert greit før :)

 

Tja, du kan så si. Det er vel bare slik det fungerer siden det skal være et spill. Ta f.eks Carrick i United i virkeligheten. Han slet veldig når han fikk offensive oppgaver på midtbanen. Eneste posisjonen han virkelig blomstrer i, er en defensiv posisjon midt på midt, eller som et slags anker. Det kan vel i virkeligheten være personligheter, "baller", intelligens, osv, osv. I FM, så er det nok gjort litt enklere enn som så, med rene kalkuleringen med å innskrenke prestasjonene når de spiller i unaturlige posisjoner som er oppgitt. Det er vel mest for å unngå spillet er for lett.

 

Jeg er ikke akkurat uenig med deg, men det er ikke så mye å gjøre med. Heldigvis er det ikke en idiotisk bug :p

Lenke til kommentar

Er så kjekt å skulle signere spillere og det som stopper en overgang er at den forbanna agenten skal ha så mye agent honorar. Har faktisk for første gang i min fm historie gått tilbake i spillet, for å prøve forskjellige måter for å få han til klubben uten å betale agenten så mye i agenthonorar. Ikkje lykkes hittil desverre

Lenke til kommentar

Er så kjekt å skulle signere spillere og det som stopper en overgang er at den forbanna agenten skal ha så mye agent honorar. Har faktisk for første gang i min fm historie gått tilbake i spillet, for å prøve forskjellige måter for å få han til klubben uten å betale agenten så mye i agenthonorar. Ikkje lykkes hittil desverre

 

Når det kommer til overganger og denslags. Merker flere merkverdigheter rundt budnivåene på egne spillere? Det å få akseptert bud på spillere selv virker helt OK, og har egentlig ikke så mye å plukke på der, men når det kommer til det å selge spillere, så sliter jeg langt mer nå enn jeg har gjort noen ganger tidligere. Ikke en eneste gang på 4 sesonger har jeg fått et bud på en spiller som er tilsvarende verdien eller mer. Det er hauger av bud som ligger under verdien, og prøver man å selge en spiller i toppform for verdiens hans, så er det spent umulig.

 

Er det bare hos meg (en tilfeldighet), eller er det flere som har bemerket seg dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...