Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

FullHD 30 fps bilkamera med looping, g-sensor og skjerm 185 kr. (0 frakt, 0 mva og 0 fortollingsgebyr)

 

Er det så bra som det høres ut? I så fall, løp og kjøp en til hver side av bilen.

 

En oppdatering på dette kameraet. Har prøvd å kjøre med det noen uker, og det låser seg veldig ofte.

Så jeg vil holde meg til mitt første inntrykk på "do not buy".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da har jeg bestilt meg DR550GW-HD fra dream-seller.

 

Skal bruke det i privatbilen, og flytte det jeg har der nå (DR500GW-HD) til jobbebilen.

 

Blir nice

 

Hørte forresten rykter om at det nå nylig var kommet ny firmware til DR500GW-HD? Som gjorde at man kunne ta opp i endra bedre kvalitet blant annet.

 

Siden deres er nede og det ligger ingen andre steder ser det ut som... irriterende!

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Han satt den til $70 uten at jeg spurte om det engang.

 

Det som er rart synes jeg er at jeg måtte betale for «utlagt mva» på 107,- og kun det, ikke fortollingsgebyr engang.

 

Jeg måtte krangle med han, og han påstod hardnakket at det a) ikke gikk an å sette ned prisen pga reglene i korea (tror det var korea), og b) at han aldri hadde gjort det før selv om jeg linket til forumposter hvor folk hadde bekreftet å ha handlet med han og fått lav verdi på sendingen.

 

Så enden på visa var att jeg kanselerte kjøpet med han

Lenke til kommentar

Venta akkurat i to måneder på mitt kamera til 300,- ... og så funker ikke sugekoppen. Er jeg glad eller? Jada.

 

Jeg har dårlig erfaringer fra sugekopper fra før, og tenkte dessuten et eller annet å sette bak, så jeg bestilte et annet slag for ei tid tilbake med et feste som festes som bombrikker.

Lenke til kommentar

Nei - derfor jeg bestilte den andre i tillegg. Men jeg kjenner en som har samme type, og har null problem, så jeg levde vel i trua. Og når en kjøper noe nytt, tenker man jo at det skal funke. Men fant en provisorisk løsning, så det store problemet var det ikke =)

Endret av Alecs
Lenke til kommentar

 

Jeg måtte krangle med han, og han påstod hardnakket at det a) ikke gikk an å sette ned prisen pga reglene i korea (tror det var korea), og b) at han aldri hadde gjort det før selv om jeg linket til forumposter hvor folk hadde bekreftet å ha handlet med han og fått lav verdi på sendingen.

 

Så enden på visa var att jeg kanselerte kjøpet med han

Om du linker til div forum med "bevis" på ebay, så er du ikke annet en idiot.

 

Sette ned prisen på pakke er strengt forbudt på ebay. Får de nyss om det, så blir kontoen hans deaktivert med en gang.

Er nok også derfor han blånekter for at han vil sette ned prisen.

 

Du gjør jo saken vondt verre for han.

 

Sette ned pris på pakker er ikke noe man skal kreve når man handler på ebay, men heller ta det som en bonus om den dukker opp med feilskreven verdi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du linker til div forum med "bevis" på ebay, så er du ikke annet en idiot.

 

Sette ned prisen på pakke er strengt forbudt på ebay. Får de nyss om det, så blir kontoen hans deaktivert med en gang.

Er nok også derfor han blånekter for at han vil sette ned prisen.

 

Du gjør jo saken vondt verre for han.

 

Sette ned pris på pakker er ikke noe man skal kreve når man handler på ebay, men heller ta det som en bonus om den dukker opp med feilskreven verdi.

 

Jeg sa ingenting om at kommunikasjonen gikk over ebay.

For det andre så krever jeg aldri å få satt ned verdien på noe som helst, men jeg spurte om det ettersom det viste deg å være vanlig praksis for han å gjøre det når jeg googlet selgernavnet hans.

 

Du må gjerne vise til hvor i reglene det står at selger ikke har lov til å sette ned vareverdien på pakken.

Lenke til kommentar

Du må gjerne vise til hvor i reglene det står at selger ikke har lov til å sette ned vareverdien på pakken.

Ebay styrer ikke regelverket for de aktuelle landene, men det står fint skrevet i regelverket at man ikke kan spørre om nedsatt verdi på pakkene man kjøper

 

Note: It's illegal to falsify customs declarations or mark an item as a "gift" in order to avoid customs fees. If a buyer asks you to commit customs fraud, report it to us.

 

ref: http://pages.ebay.com/help/pay/international-shipping-rules.html

 

Dette er jo strengt tatt noe du burde ha visst før du ble ebay-bruker :)

 

Forøvrig ganske åpenbart at kommunikasjonen gikk over ebay-meldingsystemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...