Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Noen anelse om Blackvue DR400G HD II er et godt alternativ? Har ikke hatt slikt kamera før, og usikker på om jeg gidder å gå for de dyreste modellene med en gang :hmm:

 

Evt. andre anbefalinger? (trenger ikke være blackvue, men de er snasne da :wee: )

Jeg bruker for øyblikket DR400G HD II nå, absolutt et godt alternativ.

Er vel ca. samme bildekvalitet som 500-serien, men er ikke wifi osv på den.

 

Et klipp jeg tok i fjor.

https://www.youtube.com/watch?v=EF56duIc_4c

Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt mitt kamera (Mobius) og fått festet det i bilen. Festeløsningen er ikke helt ferdig enda da det gjenstår å koble kameraet på bilens strømnett. Men jeg fikk kjørt en tur, og testet kameraet under delvis vanskelige dagsforhold, med skarp sol og skitten frontrute.

 

 

Kan du få kamera nærmere ruta for å unngå så mye refleksjoner fra dashboardet?

Lenke til kommentar

Ser det største problemet er refleksjon ifra innsiden av bilen, men må si bildekvaliteten var bra, til å være så billig.

 

Jeg vet, jeg er veldig fornøyd med bildekvaliteten! Filmet nettopp en kort kjøretur hjem, og kvaliteten er ikke så ille selv om det er bekmørkt ute. Video kommer snart.

 

 

Kan du få kamera nærmere ruta for å unngå så mye refleksjoner fra dashboardet?

 

Ikke med de festene jeg har nå (ett med lim og ett med sugekopp). Problemet med refleksjon kan nok forsvinne/bli mindre hvis jeg får kameraet nærmere ruta, men da må jeg lage en egen festeordning.

Lenke til kommentar
Hest koblet opp mot en 5-7" skjerm som kjører android eller embedded Ubuntu.

Hvordan kobler du skjermen til hesten? :lol:

 

Spøk til sides, har du tenkt til å kjøpe en helt ny bil? I så fall tilbyr vel ganske mange produsenter ryggekamera som ekstrautstyr. Kjøper du en nyere bruktbil, så er det jo mulig at den har et slikt kamera. Det er jo gjerne litt mer elegant. I hvert fall på innsiden. På utsiden er det ikke alle løsninger som ser like fine ut. På bilen min ser ryggekameraet ut som en ryggesensor som har falt ut av bakfangeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kobler du skjermen til hesten? :lol:

 

Spøk til sides, har du tenkt til å kjøpe en helt ny bil? I så fall tilbyr vel ganske mange produsenter ryggekamera som ekstrautstyr. Kjøper du en nyere bruktbil, så er det jo mulig at den har et slikt kamera. Det er jo gjerne litt mer elegant. I hvert fall på innsiden. På utsiden er det ikke alle løsninger som ser like fine ut. På bilen min ser ryggekameraet ut som en ryggesensor som har falt ut av bakfangeren.

USB, vel! Universal Serial Bus, d'oh!

 

Vil helst kombinere det med opptak, og vil helst kunne gjøre det slik jeg vil. Min ideelle bil har plass til en 5"-7" skjerm i midtkonsollen.

 

Blir neppe en ny bil med mindre det blir en liten fise-elbil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...