Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du bruke den forlengeren du linket til? Vil du ikke da få en klump som blir vanskelig å skjule?

 

Jeg er usikker på hvordan jeg skal gjøre det, tror nesten jeg må vente til jeg får kameraet og holderne og kan leke med plasseringen. Hvordan har du koblet strøm på kameraet ditt?

Lenke til kommentar

Fortsatt litt usikker på hvor og hvordan jeg skal koble kameraet på bilens strømnett uten en haug med overganger …

Følger det ikke med en kabel med allerede påkoblet sigarett-støpsel? Da er det bare å klippe det av og koble ledningene på 12v, evnt. via Power Magic Pro-boksen eller et relé som styres av tenning/remote fra CD-spiller.

Lenke til kommentar

Følger det ikke med en kabel med allerede påkoblet sigarett-støpsel? Da er det bare å klippe det av og koble ledningene på 12v, evnt. via Power Magic Pro-boksen eller et relé som styres av tenning/remote fra CD-spiller.

 

Nei, det følger med en helt standard mini-USB-kabel som er ment å plugge i en slik:

 

støpsel.png

Lenke til kommentar

Hvordan har du koblet strøm på kameraet ditt?

Jeg fører ledningen først rett opp, så går den langs øvre kant av vinduet til høyre A-stolpe. Der krysser den rett over stolpen før den forsvinner bak en pakning som fører nesten helt ned til gulvet. Deretter går den under gulvmatten på passasjersiden og til et 12V-uttak i dørken. Alt-i-alt er det veldig lite av ledningen som vises.

Lenke til kommentar

Hvilken kameraer har wifi bygd inn så man kan koble til mobilen og se filmen der? Bare BlackVue DR500GW HD?

 

Kan man da hente ut filmen trådløst på noe hvis, eller bare streame? Er så lei av å måtte ta ned enten kamera eller minnekort for så å koble til pc, så har endt opp med å ha en egen laptop liggende i bilen for å ta ut opptakene for å slippe litt styr.

Lenke til kommentar

Hvilken kameraer har wifi bygd inn så man kan koble til mobilen og se filmen der? Bare BlackVue DR500GW HD?

 

Kan man da hente ut filmen trådløst på noe hvis, eller bare streame? Er så lei av å måtte ta ned enten kamera eller minnekort for så å koble til pc, så har endt opp med å ha en egen laptop liggende i bilen for å ta ut opptakene for å slippe litt styr.

 

På Android kan man overfører innspillinger fra BV500 til mobil. Men, på HTC One har jeg ikke fått det til... Går på Note 2 da, så vet ikke hvorfor det ikke virker på One...

Lenke til kommentar

Ingen problem, tar det som ett lynkurs i Koreansk :)

Lasta ned eng.ver. i morges. Kjørt rundt 40 mil i dag. Alt funker bra.

Men kortet fylles fortere nå før det starter på nytt.Tror det er under 6 timer video i høyeste kvalitet på

ett 32gb kort etter oppdatering.

 

Syns å huske jeg så det var enda et valg for enda bedre videokvalitet nå ja, så da går det nok med mer minne... Har ikke oppgradert enda, da det var den koreanske jeg og fikk tak i...

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyh...?artid=10118999

 

Advarer norske sjåfører mot dashbord-kameraer

 

Bilist-foreningen [NAF] står ikke klare med åpne armer når produktene blir presentert.

- Vi er grunnleggende skeptiske til disse kameraene. Det handler om personvernet og å beskytte det, og det kan også være veldig forstyrrende for bilisten. De er gjerne plassert på en uheldig måte slik at det ødelegger sikten, og det kan være fristende å fikle med det mens man kjører.

 

For en klovne-forening! Et dashbordkamera monterer man, så glemmer man det til man har behov for opptaket som er gjort. Jeg er mer fristet til å fikle med pikken min mens jeg kjører!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...