Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

Nei, planen er jo at den skal være en multifunksjonsskjerm. Er vel dessverre vanskelig å integrere med noe særlig som er i bilen fra før.

Blackvue (500+) bør fungere bra for det formålet du er på jakt etter.

 

Den har jo Wifi med iOS og android støtte, hvor du kan se live (+ se på alle opptakene som ligger på SD-kortet).

 

Bruker selv 7" android nettbrett som multifunksjons-enhet i bilen min (se signaturen for bilder). Venter bare på neste lønning, så skal jeg gå til innkjøp av Blackvue DR550, som har 2 wifi kameraer.. :) Blir nok bankers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var mitt kamera kommet i hus. Avsender (dream-seller på eBay) hadde merket verdi som $70 så det ble 104 kroner å betale i MVA, men ingen fortollingsgebyr. Litt rart men samme det :p

 

 

h4hGB9P.jpg

 

 

Første jeg gjorde etter å få det oppe å gå var å oppdatere til nyeste firmware :)

 

Bilde fra utsiden (beklager ræva bilde, skyer overalt :p):

 

mPhSVhQ.jpg

 

 

Jeg la kabelen rett opp og under taklista. Så rett bort til A-stolpe og ned til sikringsboksen.

 

8eV6koT.jpg

 

 

Power Magic Pro montert inne i sikringsboksen:

 

IMXt88t.jpg

 

 

Wago-klemmene er fordi jeg tenkte litt for fort og klipte av støpselet på strømkabelen til BlackVue :p

 

Her er en testvideo med høyeste kvalitet valgt. Klarte til og med å fange en litt farlig forbikjøring på slutten av videoen der..

 

Kan ikke vinkle det høyere pga da vil kameraet eksponere for himmelen i stedet for veien. Og er det mulig på noen måte å unngå refleksjonen av lufteåpningen der? :p

 

http://www.youtube.com/watch?v=UKPNpDGKjB8

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke vinkle det høyere pga da vil kameraet eksponere for himmelen i stedet for veien. Og er det mulig på noen måte å unngå refleksjonen av lufteåpningen der? :p

 

Jeg får også refleksjoner i frontruta, og jeg trodde det kunne hjelpe å flytte kameraet nærmere ruta, men etter å ha sett testvideoen din tror jeg ikke det vil løse problemet. Ditt kamera sitter mye nærmere ruta enn mitt (Mobius), og du har like mye refleksjoner som meg.

 

Da sier jeg meg fornøyd med plasseringen, og går løs på neste prosjekt: koble alt til bilens strømnett.

Lenke til kommentar

Da var mitt kamera kommet i hus. Avsender (dream-seller på eBay) hadde merket verdi som $70 så det ble 104 kroner å betale i MVA, men ingen fortollingsgebyr. Litt rart men samme det :p

 

 

h4hGB9P.jpg

 

 

Første jeg gjorde etter å få det oppe å gå var å oppdatere til nyeste firmware :)

 

Bilde fra utsiden (beklager ræva bilde, skyer overalt :p):

 

mPhSVhQ.jpg

 

 

Jeg la kabelen rett opp og under taklista. Så rett bort til A-stolpe og ned til sikringsboksen.

 

8eV6koT.jpg

 

 

Power Magic Pro montert inne i sikringsboksen:

 

IMXt88t.jpg

 

 

Wago-klemmene er fordi jeg tenkte litt for fort og klipte av støpselet på strømkabelen til BlackVue :p

 

Her er en testvideo med høyeste kvalitet valgt. Klarte til og med å fange en litt farlig forbikjøring på slutten av videoen der..

 

Kan ikke vinkle det høyere pga da vil kameraet eksponere for himmelen i stedet for veien. Og er det mulig på noen måte å unngå refleksjonen av lufteåpningen der? :p

 

 

Noen som klarer å lese nummeret på den sorte Priusen du kjører bak ei stund...?

Og Scooteren? Mercedesen på begynnelsen kan man lese når bilene er veldig nærme hverandre og bilene står stille. For meg er dette et leketøy, og ikke egnet til hjelp om man kommer ut for noe.

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Noen som klarer å lese nummeret på den sorte Priusen du kjører bak ei stund...?

Og Scooteren? Mercedesen på begynnelsen kan man lese når bilene er veldig nærme hverandre og bilene står stille. For meg er dette et leketøy, og ikke egnet til hjelp om man kommer ut for noe.

 

Videoene fra kameraet mitt er av høyere kvalitet rett fra kameraet enn når de har blitt lastet opp på YouTube. Med 30 fps kan du også hoppe fremover ett og ett bilde helt til du finner det beste og tydeligste.

 

Dessuten, som det har blitt diskutert tidligere, er det ikke alltid nødvendig å se kjennemerket på videoen.

Lenke til kommentar

Videoene fra kameraet mitt er av høyere kvalitet rett fra kameraet enn når de har blitt lastet opp på YouTube. Med 30 fps kan du også hoppe fremover ett og ett bilde helt til du finner det beste og tydeligste.

 

Dessuten, som det har blitt diskutert tidligere, er det ikke alltid nødvendig å se kjennemerket på videoen.

 

Ikke ALLTID nei, men de gangene du uten skyld kommer ut for noe, hjelper det lite å ha en video som viser at det IKKE er din feil, når du ikke har noen andre skyldige du kan bevise.

Lenke til kommentar
Noen som klarer å lese nummeret på den sorte Priusen du kjører bak ei stund...?

Og Scooteren? Mercedesen på begynnelsen kan man lese når bilene er veldig nærme hverandre og bilene står stille. For meg er dette et leketøy, og ikke egnet til hjelp om man kommer ut for noe.

 

Da ser man på rå-filmen, samt man zoomer inn.

 

Edit: Men hadde vært greit å sett et bilde der dette er gjort, så vi ser forskjell (både bilde slik det vises her, og med zoom)

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Samt, det er ikke såååå veldig ofte at de stikker av heller, så for det meste er man i prat med de etter uhell, men man er uenig om hendelsesforløpet. Det er her videobevis er så bra. Skriv ut skademelding og man er uenig - de skriver sin versjon, du skriver din og sier ingenting om kameraet som har fanget det hele.

 

Edit: hmmm prøvde å editere forrige post, men forumet poster ny post for meg ... jaja ;D

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I går var jeg innblandet i en liten episode road rage, men enten har jeg trykket på feil knapp (av-knappen i stedet for skrivebeskytt-knappen), så opptaket forsvant. Det rare er at et par andre opptak også forsvant, så det må nesten ha vært en feil med kameraet. :(

Lenke til kommentar

FullHD 30 fps bilkamera med looping, g-sensor og skjerm 185 kr. (0 frakt, 0 mva og 0 fortollingsgebyr)

 

Er det så bra som det høres ut? I så fall, løp og kjøp en til hver side av bilen.

 

Da har jeg mottatt et eksemplar av dette. Har ikke fått testet i bilen, men har filmet ut stuevindu, og sjekket at gsensor m.m. fungerer

Kameraet er kanskje bra nok til side vinduer og bakover, men er ikke noe jeg ville satser på som hovedkamera..

Kvaliteten på bildet er litt så som så. Skal prøve å få tatt litt opptak til neste uke, og gi mer tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...