Gå til innhold

Tråden for teknisk prat rundt bilkameraer (og fester, installasjon, osv.)


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel en av de største fordelene med Blackvue, hvor lite det er, og hvor godt du kan skjule det.

Spesielt om du har planer om å bruker parkeringssensoren i det.

 

Det negative er at det blir varmt, lest endel tråder der folk klager på dette.

 

Jeg håper at all fokus som er på bilkameraer om dagen, vil gjøre at det kommer flere på markedet, og et av de vil passe meg til en ok penge.

Lenke til kommentar

Er like før jeg kjøper DR500GW nå men er et par ting jeg lurer på først:

 

1. Siden den har parkeringsmodus er den nødt til å kobles til fast 12v, selv når tenningen er av right? Skal trekke kablene skjult og koble på bak sigtenneren tenkte jeg.

 

2. Mener å ha sett bilde av noen form for strømforsyning som kutter strømmen om batteriet nærmer seg utladet? Bilen min blir ikke så alt for ofte brukt pga kjører firmabil og da kan den bli stående i ukesvis av gangen (også på vinteren...) bare parkert.

 

Takk!!

Lenke til kommentar

Det der ble jo mer visende enn blackvue dog - ikke kamera, men holder

For passasjeren ja... Fra førerplassen ser jeg bare litt av selve sugekoppen (bilde). Det tar også noe mindre plass dersom man helle bruker holderen med dobbeltsidig tape i stedet for sugekopp.

 

Måten som bl.a Blackvue er festet på, er utvilsomt mer elegant, men den gjør også at kameraet havner veldig nært ruten. Da blir det lett synlig for klåfingrede som har lyst på nytt dashkamera. På den andre siden så blir det sannsynligvis mindre gjenskinn når kameraet er nært ruten.

Lenke til kommentar

For passasjeren ja... Fra førerplassen ser jeg bare litt av selve sugekoppen (bilde). Det tar også noe mindre plass dersom man helle bruker holderen med dobbeltsidig tape i stedet for sugekopp.

Måten som bl.a Blackvue er festet på, er utvilsomt mer elegant, men den gjør også at kameraet havner veldig nært ruten. Da blir det lett synlig for klåfingrede som har lyst på nytt dashkamera. På den andre siden så blir det sannsynligvis mindre gjenskinn når kameraet er nært ruten.

 

Jeg tok et kjapt bilde hvor jeg har tatt ledningen ut og tatt kameraet halvveis ut av rammen.

post-39805-0-12809700-1374839448_thumb.jpg

 

Jeg vil nå påstå at det er ganske tydlig, at ditt kamera er MYE mer synlig enn et Blackvue festet inntil festet til speilet eller helt i toppen av ruten.

F.eks sånn her.

 

180786d1329623648-vehicle-blackbox-camera-photo5.jpg

Lenke til kommentar
1. Siden den har parkeringsmodus er den nødt til å kobles til fast 12v, selv når tenningen er av right? Skal trekke kablene skjult og koble på bak sigtenneren tenkte jeg.

 

2. Mener å ha sett bilde av noen form for strømforsyning som kutter strømmen om batteriet nærmer seg utladet? Bilen min blir ikke så alt for ofte brukt pga kjører firmabil og da kan den bli stående i ukesvis av gangen (også på vinteren...) bare parkert.

 

1. Ja.

2. Heter Power Magic (pro)

Lenke til kommentar

Takker :)

 

Gjelder 7-dagersregelen ved slik filming som ved kameraovervåking, da det er offentlig rom? Altså at hvis klippet er eldre enn 7 dager og man ikke har slettet det enda, så er det ikke gyldig som bevis/ulovlig å oppbevare?

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Tror du denne kan brukes på andre kameraer/enheter, eller er den laget kun for BlackVue?

 

(Jeg svarer meg selv da innlegget som svarte meg ble flyttet til en annen tråd.)

 

Ja, den kan fint brukes på andre kameraer. Jeg kommer derfor til å bestille en slik i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Da var BlackVue DR500GW-HD + Power Magic Pro bestilt for den nette sum av $344 + $15 for EMS så de kunne skrive lav verdi på pakken.

 

Kommer tilbake med bilder av hvordan installasjonen ble når jeg er ferdig. Skal ha alt skjult :)

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Kommer tilbake med bilder av hvordan installasjonen ble når jeg er ferdig. Skal ha alt skjult :)

 

Skal skjule min installasjon også, men venter på kameraet først slik at jeg ser hvor jeg kan plassere det. Har funnet fine kabler med bøyd «fot», ettersom kameraet jeg har bestilt har mini-USB på baksiden: http://dx.com/p/usb-2-0-mini-5-pin-male-right-angle-to-female-extender-cable-black-150489

 

Fortsatt litt usikker på hvor og hvordan jeg skal koble kameraet på bilens strømnett uten en haug med overganger …

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...