Gå til innhold

Super Smash Bros Tråden!


warioman

Anbefalte innlegg

Jeg koser meg glugg med Smash på 3ds for tiden. Bruker ALT for mye tid på det og spiller en god del online. Om jeg er god? Neppe... Men jeg banker nok alle kompisene mine. Har vel det problemet med fighting-games generelt at jeg blir temmelig god til å zone og spille mindgames, men mer avanserte teknikker blir litt for kjedelig og tidkrevende å lære seg. Synes fighting-games er på sitt beste når man må lese motstanderen og ikke alt handler om hvor mye man kan sjonglere noen i lufta når de er hjelpesløse. Anyways...Tar av meg hatten for Sakurai og co. Smash er årets spill for meg.

Nå tror ikke jeg sjonglering er spesielt mye mulig i smash kontra tekken/streetfighter. Hvertfall har ikke jeg sett dette som en mulighet i tidligere smash brothers :)

Skulle hatt 3ds versjonen, men jeg tar mye heller wiiU versjonen, da jeg tror denne vil falle mye mer i smak. Hvordan føles smash på 3ds i forhold til brawl?

Brawl var negativt for meg pga følgende:

- Tyngdekraften er nesten ikke til stede, du er som et løvblad

- Kontrollene føles ikke like fast som i melee

- Online funksjonen sugde HARDT

- Spillet gav meg ikke en komplett smash følelse som melee gjorde

 

Klarer dere som har 3ds versjonen å fortelle meg om det nye smash gjør det bedre enn brawl på overnevnte punkter? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har blitt en del timer med Smash på 3DS nå, og så langt elsker jeg det. Det eneste jeg ikke liker er det jeg fryktet fra start: Skjermen er rett og slett for liten til et sånt spill. Kameraet zoomer ofte ut en god del, og da blir figurene alt for små til å ses tydelig. Det er riktignok ikke noe problem å spille, men jeg gleder meg til Wii U-versjonen kommer. Blir bra å få det på 40" skjerm. :)

 

Men det er imponerende hvor mye de har fått plass til i 3DS-versjonen. :)

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har problemer med online her også, men strengt tatt savner jeg det ikke. Smash Bros skal jo spilles i sofaen med noen venner på delt skjerm. :) Er uansett så mye å gjøre i Smash 3DS at jeg ikke akkurat kjeder meg. Har ikke engang begynt på Classic mode, og bare så vidt testet Smash Run. Holder mest på med enkeltmatcher for å bli bedre kjent med spillet og karakterene. :)

Lenke til kommentar

Skal ærlig innrømme at jeg var skeptisk til Smash Run før jeg kjøpte spillet, men nå synes jeg det er veldig kult. Props til 3DS-versjonen for å ha veldig mye innhold.

 

Forøvrig, så er det en stor helg for Smash-miljøet i Norge denne helgen. DrømmeLAN 4.0 går av stabelen i Sandvika. Dersom du er i nærheten vil jeg anbefale å stikke innom (selv om du ikke er påmeldt turnering), ettersom smashere som Armada, Leffen, Ice, Overtriforce, Android, og de norske heltene Thomas, Vdogg, Flikkflakk, osv. er tilstede. Dersom du ikke er der, så kan herligheten sees via http://www.twitch.tv/saltyplayground

 

Melee teams og singles utover kvelden. Smash til 3DS kjøres i morgen på formiddagen.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få flere challenges? Har bare fem igjen, skjønt brukte tre hammere (en for street pass challenge (er jo aldri noen som har spillet her jeg bor) og en for den "få 300.000 poeng i den angry birds-klonen), samt en jeg ikke husker engang.) Problemet er at de fleste challengene er bortkastet tid. En for å vinne to kamper med Ness? En for å starte Endless smash? En for å bruke Final Smash med Kirby? Ser ikke poenget. Den eneste jeg tenkte jeg kunne slite litt med var å få 20 KOs i 3-Minute Smash, men etter andre rundte var jeg oppe i 66 KOs. :p

 

Og hva med 100-Man Smash og det der, er det mulig å få stilt opp vanskelighetsgraden der? Tok hele greia på under tre minutter med Peach. Men nå er hun jo totalt badass, så det forklarer litt. :)

 

Hadde for øvrig en runde med Peach og prøvde å unlocke R.O.B. Han klarte å dytte meg utfor kanten, så jeg holdt på å ramle i døden. Idioten hoppet etter av en eller annen grunn, men så var det dette med at Peach kan sveve med parasollen og faller ganske sakte... "R.O.B. joins the battle." :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjipt å ikke ha Wii U nå, skulle veldig gjerne ha spilt denne versjonen! Etter det nå har gått en tide, innser jeg at 3DS-spillet egentlig var innholdsmessig nokså skuffende, men dette ser ut til å være fullstappet med innhold!

Vet ikke så mye om 3ds versjonen, men wiiU versjonen er den eneste jeg kommer til å kjøpe :)

Lenke til kommentar

 

Kjipt å ikke ha Wii U nå, skulle veldig gjerne ha spilt denne versjonen! Etter det nå har gått en tide, innser jeg at 3DS-spillet egentlig var innholdsmessig nokså skuffende, men dette ser ut til å være fullstappet med innhold!

Vet ikke så mye om 3ds versjonen, men wiiU versjonen er den eneste jeg kommer til å kjøpe :)

 

3DS- versjonen var en aperitiff: Den ga en kort beruselse og hevet appetitten. Nå kommer hovedretten, og jeg tror jeg skal bli mett. :rofl:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Viktig tips dersom du vurderer å kjøpe spillet med GC-adapter:

 

Jeg bestilte pakken fra spillsjappa.no for 545,-.

 

Spillsjappa.no er listet opp som "utsolgt" på prisguide.no. Det er imidlertid 4 (!) eksemplarer igjen på lager akkurat nå. Det er bare én annen butikk som selger spillet med gamecube-adapter (gamezone). Gamezone skrudde opp prisen til 698 i det øyeblikk spillsjappa ble oppført som utsolgt!

 

Skal du ha spillet til 545 kroner må du handle nå! Litt kjipt å vente en ekstra dag og måtte betale 150 kroner ekstra. Sleipt av Gamezone. Med en gang den eneste konkurrenten er listet som utsolgt, skyter de prisen i været.

 

Merk også: GC-adapter er utsolgt i mange land allerede. Skal du ha den, må du kjøpe nå. Jeg tipper den koster 5-10 ganger så mye på ebay om et par uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...