Gå til innhold

Super Smash Bros Tråden!


warioman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kunne tenke seg å spille? Opplever mye lag online på grunn av svært dårlig linje, men tror problemet også ligger i det at jeg møter folk i andre verdensdeler siden det ikke er noen regionlock. Add DemoniumM

Myyyyye lag online ja, har lite med linja di å gjøre. Selv med kun spillere som har gode nett i en match, er det jæ*** delay dritten fra brawl fremdeles tilstede, bare i litt bedre versjon. Jeg synes det gjør raske karakteren vanskelig å spille effektivt.

Online delen var en skuffelse, men offline delen var bra. Men vi kan sikkert prøve å spille online, selv om jeg ikke føler at man kan utnytte alle skillsa sine pga den fordømte delayen.

Lenke til kommentar

Synes online er ganske fantastisk! Men så spiller jeg ikke så mye For Glory (der mange som sitter milevis unna routeren sin er), og sørger for å bruke LAN adapter. Definitivt milevis forann Brawl-wifi, som bare var en trist affære.

 

Men for å si det sånn: Fightingspill er veldig sensitive for lag. Så det blir vel fort en dårlig opplevelse om du ikke enten investerer i en lan adapter (heslt), eller sitter rett ved senderen, og har alright linje.

Endret av Endeby
Lenke til kommentar

Kjøpte spillet i forrige uke men har ikke hatt så mye tid å spille. har aldri spilt et spill i serien før, så det var ganske vanskelig å skjønne så mye, selv etter å ha studert diverse guides på nettet først. Klarer ikke å finne en "favoritt" karakter, bare velger randoms hver gang.

 

Alle unlocks er å spille x antall kamper mot andre/AI?

 

Kjøpte en Link amiibo i helga og levelet den til 10, men ser ikke helt vitsen med den annet enn at det er festlig å levele noe, og at man får sin "egen" sparringpartner. Link vant de fleste rundene mot meg, da.

 

Jeg skjønner konseptet med prosent, smash attacks og alt det der, men med en gang jeg starter en match med 4 stk blir det bare mashing likevel. Får liksom ikke til kontrollerte komboer eller noenting siden jeg bruker mere tid i lufta enn på bakken. Og faller jeg ned sliter jeg med å recovere.

 

Og noen ganger blir de jo ikke knocka ut selv om de er over 150%, de bare kommer seg tilbake igjen hver gang helt til jeg har smasha dem ørten ganger.

 

Åja, også fikk jeg høre at nå som jeg har fått dilla på Smash har jeg ikke lov å gå med Street Fighter-skjorta lengre :D

 

Fant en billig gamecube-plugin kontroller på Game (299,-) på søndag, skal prøve med den også. Gamepad blir litt for stor.

 

Sliter med å finne en bra online resource for character guides og hva som skiller de forskjellige og hvordan man bør spille de etc, det meste er guides til Brawl og Melee og info er ofte utdatert.

 

SmashWikia er greit men ikke så veldig dyptgående.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Anbefaler Smashboards på det varmeste for alt mulig: Fra N64 guider/strategier frem til Smash4. Svært aktivt og oppdatert forum:

 

http://smashboards.com/

 

Anbefaler også Gamecube kontroller, med adapter. En av de beste kontrollene på komfort og slitasje etter min mening. Koster litt, men verdt det fremfor å bytte ut kontroll hvert halvår.

 

Levla 2 amiiboer til 50 med noen venner(Mario & Marth), ser ut til å være maks. Begynner å bli ekkelt gode, greit å ha noe vanskeligere enn CPU level 9 for trening o.l.

Endret av CreareCopy/Øya
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøvde smash for første gang hos en kompis i romjulen, en kjapp tur på nettet senere ble det

 

Wii U Basic 1499,-

Gamecube Controller 198,-

Smash Bros/Gamecube Adapter Bundle 699,-

 

Da er det bare å vente på at postmannen skal komme med forsinkede julegaver fra henholdsvis Expert, Gamezone og CDON :)

Lenke til kommentar

Gamezone.no kan absolutt anbefales, bestilte kontroller 30des og 31des lå den faktisk i postkassa.

 

Når jeg spilte noen kvelder forrige uke (hvor vi alle er helt elendige i spillet) kom vi fram til at bowser og donkey kong var de beste karakterene, vanskelig å knocke ut fra brettet og relativt lett og knocke ut andre. Men når jeg har sjekka litt rundt på nettet fant jeg blant annet en tier list som setter bowser som 43/48 og donkey som 48/48, veldig overraska over at de var helt nederst på lista begge to. Handler det bare om at de er veldig noob friendly?

 

Sonic som er nesten øverst på lista fikk vi foreksempel ikke til i det hele tatt, måtte stort sett ha motstanderne på 180% for å få de til å miste en "stock" / "KO" (eller hva det kalles). Har sonic og andre kanskje noen spesielle moves som funker bra til å knocke folk ut som vi bare ikke fant ut av?

 

Vi spilte riktignok med 3-4 spillere samtidig, kan tenke meg de som er tunge og treige muligens er bedre i sånne situasjoner enn 1v1 som tierlistene sikkert tar utganspunkt i. Er totalt noob så tar gjerne imot noen nybegynner tips. Hvordan er det bra å spille zero suit samus og shulk f.eks, de virket ganske kule.

Lenke til kommentar

Gamezone.no kan absolutt anbefales, bestilte kontroller 30des og 31des lå den faktisk i postkassa.

 

Når jeg spilte noen kvelder forrige uke (hvor vi alle er helt elendige i spillet) kom vi fram til at bowser og donkey kong var de beste karakterene, vanskelig å knocke ut fra brettet og relativt lett og knocke ut andre. Men når jeg har sjekka litt rundt på nettet fant jeg blant annet en tier list som setter bowser som 43/48 og donkey som 48/48, veldig overraska over at de var helt nederst på lista begge to. Handler det bare om at de er veldig noob friendly?

 

Sonic som er nesten øverst på lista fikk vi foreksempel ikke til i det hele tatt, måtte stort sett ha motstanderne på 180% for å få de til å miste en "stock" / "KO" (eller hva det kalles). Har sonic og andre kanskje noen spesielle moves som funker bra til å knocke folk ut som vi bare ikke fant ut av?

 

Vi spilte riktignok med 3-4 spillere samtidig, kan tenke meg de som er tunge og treige muligens er bedre i sånne situasjoner enn 1v1 som tierlistene sikkert tar utganspunkt i. Er totalt noob så tar gjerne imot noen nybegynner tips. Hvordan er det bra å spille zero suit samus og shulk f.eks, de virket ganske kule.

Alle karakterene er bra, om du kan spille dem. Bowser og Donkey kong er overhodet ikke bedre enn de andre, men ja de er noobfriendly pga damagen.

Baksiden med dem er at de er litt trege, og lett og counter attacke om du dodger angrepene deres.

Shulk er litt vanskeligere å spille pga monado artsene hans, men jeg bruker han selv og synes han er meget bra.

Zero suit samus er både sexy og kan kicke ass, hun er rask og kan gjøre mye skade på kort tid.

 

Alle karakterene har såkalte "power hits", som du gjør med å ta paden(den saken du går med) opp, ned, frem eller tilbake samtidig som du trykker A. Ja, det vil si at det er 4 forskjellige powerhits. På en gamecube kontroll kan disse angrepene enkelt brukes med C-paden. Du kan lade opp angrepet ved å holde inne A for å gjøre mer dmg og la motstandere fly lengre.

Sonic har også slike, og disse angrepene slår som regel ut en motstander med 80% dmg om du treffer bra.

 

Konklusjonen er at alle karakterene er gode om du kan spille dem rett. Personlig er WarIo favoritten her :)

Lenke til kommentar

Anbefaler også Gamecube kontroller, med adapter. En av de beste kontrollene på komfort og slitasje etter min mening. Koster litt, men verdt det fremfor å bytte ut kontroll hvert halvår.

Gamecube kontrollerer er best synes jeg og, men hva mener du med å måtte bytte kontroll hvert halvår? Jeg har hatt alle konsollene siden Snes, og jeg har aldri opplevt at en Nintendo kontroll har sluttet å virke av seg selv.

Ødelegger du mange i sinne, er det det du mener? ^^,

Lenke til kommentar

 

 

(...)jeg har aldri opplevt at en Nintendo kontroll har sluttet å virke av seg selv.

 

 

 

Jeg antar du ikke hadde (det originale) Mario Party på N64 ? :)

Jeg vet ikke hvor mange kontrollere jeg slet ut ved å snurre spaken med håndflaten for å aktivere en flygende Shy Guy-dukke. Jo raskere man snurret, jo lengre tid fløy dukken i luften. Jeg snurret i håp om at dukken skulle fly i mål eller at jeg skulle klare å låse opp skjulte karakterer.

Forøvrig fra linken:

 

"In Mario Party, certain minigames required players to rotate the controller's analog stick. Some players reportedly got blisters, friction burns and lacerations from rotating this stick using the palms of their hands instead of using their thumb.[10][11]

Although no lawsuits were filed, around 90 complaints were received by New York's attorney general's office and Nintendo of America eventually agreed to a settlement, which included providing gloves for anyone who had hurt their hand(s) while playing the game and paying the state's $75,000 legal fees"

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Går det ann å spille SSB med WiiMote på WiiU? Har bare Gamepad og wiimote

Anbefaler deg å bruke Nunchuck i tillegg om du skal bruke Wiimote. Du kan spille med kun wiimote, men det skal jeg love deg at du aldri blir god med, pga at det er sykt knotete med knappene, som nevnt over her.

Jeg spiller med Gamecube kontroll, og det synes jeg er best.

Lenke til kommentar

Er litt redd for at spillet har blitt et "spille i 20 minutter, aldri mer" type spill..hadde det med opp til brodern i jula, vi spilte 2 runder også ble det ikke mer den jula. Han syns det var alt for forvirrende..det syns egentlig jeg også. Selv med GC-stikke.

Jeg har vel alltid syns street fighter har vært mer forvirrende enn smash. Nå skal det sies at du er den første jeg har hørt si det om smash ^^,

Smash er det letteste av alle slåssespill å lære, men det er ikke et spill man nødvendigvis har så mye glede av alene.

Lenke til kommentar

Prøv å spille litt 1v1 på nett, da er du nødt til å finne ut av mekaniske finurligheter.

 

Det er for øvrig en grunn til at tier lists finnes også for Smash, men jeg håper jo ikke at de står i veien for at folk spiller med den karakteren de vil.

 

Funker å spille med Pro-kontroller for meg, men jeg må rebinde knappene sånn at de matcher GC-paden (bytte om på ZR og R). Ellers blir det bare sviming. GC-adapter står på innkjøpslisten. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...