Gå til innhold

Super Smash Bros Tråden!


warioman

Anbefalte innlegg

Mer eller mindre enig der. Føles mest som en stor demo brukt til massiv bugtesting. Banene, karakterene, og gameplay generelt fungerer utmerket, men det er forbausende dårlig enspillermateriale, spesielt til at man gjerne spiller mer alene på håndholdt enn på hjemmekonsoll.

Så vidt jeg vet er det nok ikke noe særlig mer single-player i Wii U-versjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Mer eller mindre enig der. Føles mest som en stor demo brukt til massiv bugtesting. Banene, karakterene, og gameplay generelt fungerer utmerket, men det er forbausende dårlig enspillermateriale, spesielt til at man gjerne spiller mer alene på håndholdt enn på hjemmekonsoll.

Så vidt jeg vet er det nok ikke noe særlig mer single-player i Wii U-versjonen.
Er vel i alle fall en del event-matcher, samt at stage customisation og troféoppsetninger kan være morsomt å sysle med. Dessuten ser det ut som classic mode er litt mer spennende å spille om igjen, og det virker som om noen av utfordringene faktisk er utfordrende, i stedet for bare "gjør denne enkle tingen 1000 ganger", men kan hende jeg tar litt feil her. Target smash har vel også fått noen nye varianter, men akkurat dét tror jeg kommer til å være temmelig kjedelig fremdeles.

 

Uansett, større muligheter for lokal multiplayer på Wii U, så enspillerdelen er ikke sååå farlig.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Tja, å sysle med å modifisere brett, få enda flere ting å gjøre i Target Smash man aldri rørte i utgangspunktet engang og så videre er ikke akkurat det jeg forventer med "mer single-player". ;) Wii U-versjonen har heller ikke Smash Run.

 

Men for all del, spillet i seg selv er jo knallbra. Har det på både 3DS og Wii U. :)

Lenke til kommentar

Mer utfording i Classic Mode er et stort pluss. :) Bedre challenges er også kjekt, men det er ikke alle som er interessert i dem. Det blir mye av det samme som Achivements på XBox og Trophies på Playstation. Noen for mange måneders spilling ut av disse, mens andre knapt vet de eksisterer.

 

Event matcher kan bli kjekt, men har som sagt ikke fått testet spillet ennå. Problemet med event matcher er at de som regel ikke har så lang levetid. Når man først har gjort en event, er det ikke like morsomt å gjøre det neste gang. Dermed blir levetiden på event matcher som regel basert på hvor mange forskjellige events det er totalt og hvor morsomme de er.

Lenke til kommentar

For min del ender jeg kun opp med å gjøre Classic og event mode for å unlocke karakterer og baner. Når det er gjort, spiller jeg bare vanlig match mot computere for å bli best mulig skillsmessig. Jeg må jo lære meg alle karakterene, som jeg gjorde i melee og brawl, slik at jeg bestandig er forberedt på hvilke angrep jeg kan få opp i rumpa.

Jeg håper inderlig at Nintendo har klart å lage like god online del som de gjorde i MK8. Da blir jo dette virkelig en fryd å spille alene også. Kretsen her i området spiller ikke så mye smash, så ender som regel opp med å spille alene. Med en ordentlig online modus uten delay, er tiden inne for å kicke ass ;)

Lenke til kommentar

Har testet Wii U-versjonen nå en liten stund, og det lover bra. Event Matcher var ikke det jeg trodde (bare vanlige matcher med random kriteria). På den ene siden kan det bli interessant, siden det går ann å fullføre det. Men samtidig går det jo ann fullføre det, så hva da? Er nok bare Smash Run byttet ut med noe annet. Det meste annet er på 3DSen også.

 

Interessant nok er det fullt mulig for en med 3DS og en med Wii U å spille mot hverandre. Hele åtte spillere kan spille sammen, men jeg aner ikke om det er en på Wii U og syv på 3DS, eller om det er mulig for flere med Wii U å spille sammen med folk på 3DS (f.eks tre på Wii U og fem på 3DS.) Uansett et stort pluss. Trodde ikke crossplay var mulig, men det er det. Til en viss grad, i alle fall. Folk på Wii U og 3DS kan neppe spille sammen online. Ekstra bonus at kontrollene overføres, så jeg kan hoppe ved å dytte stikken opp på Wii Uen, men ikke på 3DSen, fordi jeg har slått det av der. :)

 

Er ellers liten grunn til å koble sammen Wii U og 3DS. Man kan kopiere over karakterene og kostymene, men bare en karakter om gangen, og man kan ikke bruke stylusen på gamepaden da (WTF?). Det gjør det ganske tungvindt å kopiere over flere. Men det er ikke en stor sak for de fleste. Jeg kopierte over Peach og Mii'en, så det holder for meg. Peach er som vanlig ganske badass. :)

 

Online, ja... Ble litt skuffet der. Det tok litt tid å finne folk, men det er helt greit for meg. Et større problem var at jeg tok team match, og det andre laget var to Sonic'er som spammet "super-angrep" om og om og om igjen hele tiden, og dermed vant de uten problem. De bruke den greia der Sonic ruller seg sammen, snurrer fort rundt og skytes fremover som en kule. Er vanskelig å gjøre noe med det når man ikke er så vant med spillet. Kjipt.

Lenke til kommentar

Tar jeg feil når jeg sier at warIo ikke er med? Eller må man kanskje unlocke han?

Mener han er med i 3ds versjonen, så er han med i wiiU versjonen?

Han er med, ja, men må unlockes. Metoden for å gjøre det er enkel nok. Tar det i spoiler om noen vil finne det ut selv.

 

 

Enten spill 20 matcher, eller fullfør 100-Man Smash. Deretter vil han utfordre deg når du spiller en vanlig match. Bare slå han, så blir han unlocket. Det er samme metode på 3DSen, men da må man spilel 30 matches, ikke bare 20. Så vidt jeg vet kan alle folkene unlockes ved å spille et visst antall matcher.

 

Lenke til kommentar

Jeg sitter og tuller med demoen på 3DS (hvorfor har ikke Wii U en demoversjon, man kan jo undre..)

 

Jeg har et problem med å falle ned i døden. Når jeg ser på vids av andre spille ramler de ofte ned men greier å komme seg opp igjen eller tilbake hele tiden. Jeg har jo bare et double jump, hvordan kommer jeg meg langt opp eller til siden?

 

Det er ingen tutorial eller howto greier i demoen, eneste jeg fant ut var å sette en motstander på lvl 1 så jeg får øvd litt på å bevege meg og slå etc. Kampene timer stort sett ut før noen vinner, men jeg vant i sted.

 

Har skjønt at stikkeenellerannenvei+a er sterkere attacks, og stikke+b er..enda sterkere attacks? Også må man hoppe med å dra stikka opp eller x. Når jeg ser på "proffer" spille flyr de ut av banen og tilbake inn igjen hele tiden, mens jeg bare faller ned etter et faila double jump. Hva er det de gjør?

 

Jeg skal virkelig prøve på å komme inn i dette..men akkurat nå skjønner jeg nesten ingenting.

Den eneste måten jeg vant en match på nå var å stå på kanten og sparke motstander utfor hver gang han klatra opp. Det virker ikke helt legit ^^

 

Er det en form for training mode med instruksjoner i fullversjonen?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

A er smash attacks, mens B er special attacks.

 

B kombinert med stikke opp vil sende karakteren din oppover på en eller annen måte i et angrep, dette varierer selvsagt på karakteren, da ikke alle sin opp+B vil fungere til å hente deg inn på banen igjen.

 

Noen karakterer har samme greia med siden+B, feks. Pikachu.

 

Og en ting som er viktig for å komme seg tilbake igjen er DI, directional influence. Her er en video om det.

Lenke til kommentar

Vær klar over at i fullversjonen kan man mye godt bestemme selv hvilke knapper som gjør hva. Det viktigste man gjør da (etter min mening) er å slå av at man hopper når man drar stikka opp. Dette vil gjøre det mye å løpe rundt og fram og tilbake uten at man hopper med et uhell, samt at det blir enklere å bruke angrep basert på opp+b og opp+a på bakken.

 

Som Knut sier, opp+b er et såkalt recovery move, som er helt essensielt for ikke å falle ut. De fleste av disse vil fungere greit som angrep også, mens andre ikke kan skade noen i det hele tatt, men til gjengjeld for eksempel flyr langt eller høyt (som f.eks Villager).

 

Smash-angrepene (opp/side/ned+A) handler litt om å time riktig. Det er viktig å bruke stikka og A-knappen akkurat samtidig for å få brukt riktig angrep. Stikke+A kan nemlig brukes til å utføre to andre angrep hvis du bruker stikka før du trykker på knappen, avhengig av hvor hardt du skyver den til siden (om du løper eller går).

 

Andre viktige knapper er R og L:

R-knappen vil produsere et skjold rundt deg, som blir mindre og mindre over tid og når du blir angrepet. Dersom skjoldet sprekker vil du bli slått ut i noen sekunder, så ungå dette. Skjoldet fungerer kanskje aller best til å blokkere prosjektiler innimellom. Trykker du R i lufta utfører du en air dodge. På bakken dodger du ved å dra stikka til siden mens skjoldet er ute. Du vil da rulle til siden, og dette er svært nyttig både for å ungå angrep, og for å komme deg trygt til andre siden av motstanderen.

 

L-knappen har to funksjoner. Den viktigste for deg er antagelig at det er denne du kaster fra deg items med. Står du helt i ro slipper du dem fra deg der du står, men du kan også kaste i den retningen du skyver stikka. Dersom du ikke holder noe item, fungerer L som en grab. Du tar tak i motstanderen og slenger ham i den retningen du måtte ønske.

 

Vet ikke om du er klar over det, men dersom du trykker x (eller var det y?) på stage selection-skjermen, får du spille den såkalte omega-versjonen av banen. Den er helt flat, og helt uten items (i fullversjonen kan du også ha items på omega-banene). Prøv å spill mot bare én motstander på denne versjonen, så det blir lettere å konstrere deg om styringen.

 

Edit: Ja, det finnes også en temmelig okay training mode i fullversjonen.

Endret av Serjiously
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anyway nå har jeg sett så mye vids og tutorials på youtube at jeg bare må kjøpe SSB Wii U før helga :D Så får det gå som det går. Skal prøve å lære opp min bror iløpet av jula så vi kan spille sammen. Han har heller aldri spilt noe i serien, ikke gamer-naboen hans heller. Så det kan bli interessant.

 

Denne youtube-kanalen er ei gullgruve og han forklarer forbannet bra

 

 

Er også haugevis av SSB 3DS tutorials der. Det er vel ingen forskjell fra 3dS til WiiU versjonene?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Man kan dessverre ikke spille kompetitivt online på dette spillet heller :( grunnen er at spillet fortsatt sliter med lag og delay, noe som gjør blandt annet raske karakterer som little Mac vanskelig å spille presist online.

Hadde virkelig forventet mer av online delen i 2014, og Nintendo klarte det helt perfekt med MK8, så hvem som kødde seg i rumpa under online programmeringen av dette spillet vet jeg ikke.

 

Det er også slik at dersom EN av spillerne i matchen har steinaldernett, så får alle lag. Det er ikke holdbart i 2014 etter min mening, da dette sist var et problem i mw2 for mange år siden.

 

Spillet er veldig bra offline :)

Lenke til kommentar

Onlinen i MK8 er langt fra teknisk perfekt, da spillet ditt "antar" hvor de andre spillerne kjører. Hvor ofte har du ikke sett noen kjøre gjennom itembokser uten at de forsvinner, for at de så får en item? Eller opplevd at to personer har blitt truffet av samme skall? (Ikke noe som jeg har opplevd noe særlig i forhold til Mario Kart 3DS og Wii.)

 

Onlinen oppleves ekstremt bra, da det ikke er et slikt behov for å vise andre spilleres input 100% korrekt som det er i Smash.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

Onlinen i MK8 er langt fra teknisk perfekt, da spillet ditt "antar" hvor de andre spillerne kjører. Hvor ofte har du ikke sett noen kjøre gjennom itembokser uten at de forsvinner, for at de så får en item? Eller opplevd at to personer har blitt truffet av samme skall? (Ikke noe som jeg har opplevd noe særlig i forhold til Mario Kart 3DS og Wii.)

 

Onlinen oppleves ekstremt bra, da det ikke er et slikt behov for å vise andre spilleres input 100% korrekt som det er i Smash.

Du har et poeng der, men som du selv sier, så er det viktigste at det oppleves som bra. Det gjør det dessverre ikke i smash.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...