Gå til innhold

Super Smash Bros Tråden!


warioman

Anbefalte innlegg

Mulig vi har litt forskjellige referanser, men jeg er ganske sikker på at Smash bros.-miljøet (både i Norge, og internasjonalt) er større enn noen gang før. Så sent som i november ble det arrangert en ganske stor turnering på norsk jord (Eclipse, som atpåtil hadde 100k i premiepotten) der mange store internasjonale navn var tilstede. De største byene i Norge har ukentlige turneringer i Melee og Smash 4, og det dukker stadig vekk opp ildsjelder som avholder turneringer utenfor "allfarvei".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd at stemningen på nettet for tiden er at det er helt greit dersom Sakurai ikke orker å lage enda et spill. Jeg er egentlig enig. Han gjør en solid jobb, men har gjort flere og flere håpløse valg og prioriteringer i det siste, noe resten av Nintendo også er skyldige i, for så vidt. Er greit for meg om det kommer et nytt smash om en fem års tid, men hadde vært interessant om noen andre hadde ansvaret for det. Sakurai er dog dyktig, så han må gjerne holde på med andre prosjekter. Kid Icarus var jo herlig, selv om det også hadde sine feil.

Lenke til kommentar

Skal et nytt Smash bli en suksess, må de tenke litt nytt. Vi har allerede fått 8-player og HD. Bedre grafikk vil ikke utgjøre noen forskjell.

 

Noen grunner som samlet sett hadde gjort meg interessert i nytt Smash.

 

-Nye karakterer (Banjo Kazooie, King K Rool, Shovel Knight +++). Ikke flere Fire Emblem /ninja-karakterer.

-To (fire online?) player Coop story mode.

-Nye moduser, selv om jeg i farten ikke kommer på hva det skulle være.

-Samle håndholdt og konsoll-spillerne i samme online-modus. Ville gjort miljøet større, bedre turneringer, lengre levetid online osv.

 

Jeg kommer ærlig talt ikke på mer. Kanskje det er OK å gi seg mens leken er god? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

kan jeg få forklart forskjellen på smash bros vs andre slåssespill, f.eks StreetFighter.. Venter iherdig på den nye Nintendo konsollen, i mellomtiden vil jeg ha noe å spille på :) Valget står mellom U eller ps4 m/SFIV

Lenke til kommentar

kan jeg få forklart forskjellen på smash bros vs andre slåssespill, f.eks StreetFighter.. Venter iherdig på den nye Nintendo konsollen, i mellomtiden vil jeg ha noe å spille på :) Valget står mellom U eller ps4 m/SFIV

Kort fortalt: Smash brothers, i motsetning til andre slåsspill, handler ikke om å få motstanderens helsebar ned til null. Spillet handler om å slå motstanderen ut av brettet. Jo mer skade man påfører motstanderen, jo lettere flyr han ut. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

kan jeg få forklart forskjellen på smash bros vs andre slåssespill, f.eks StreetFighter.. Venter iherdig på den nye Nintendo konsollen, i mellomtiden vil jeg ha noe å spille på :) Valget står mellom U eller ps4 m/SFIV

Kort fortalt: Smash brothers, i motsetning til andre slåsspill, handler ikke om å få motstanderens helsebar ned til null. Spillet handler om å slå motstanderen ut av brettet. Jo mer skade man påfører motstanderen, jo lettere flyr han ut. 

 

høres ut som et spill som hvem som helst kan plukke opp, men som også krever mye av en om man vil bli skikkelig god

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

er ved en korsvei: enten ps4+ streetfighter, og spille med masse andre kompiser. Ellers, gå wiiU+smashbros, og kose meg alene :) Venter egentlig bare på NX, den skal jeg ha!

Lenke til kommentar

Du har jo allerede PC siden du skriver her? Hvorfor ikke kjøpe SF5 til PC, spille med kompisene dine og OG spille Smash bros på wii u?

PS4 og PC har cross-matching denne gangen så det spiller ingen rolle hvor du spiller det. Matchmakinga foregår inni selve spillet ikke via Steam så det har ingenting å si.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

smash ser superkjekt ut, men hører at det ikke fungerer så godt online. Er ikke stor interesse for sofa-smash her i gården.. Tror nok jeg går for ps4 denne gang og venter pent på NX :) 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-8OkEXm

En meget god video som spot-on oppsummerer hvorfor jeg både ser på, og spiller Smash (Melee). Anbefales på det varmeste (og etterpå kan du jo se Smash-dokumentaren, hvis du enda ikke har sett den):

 

konge video

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...