Gå til innhold

Super Smash Bros Tråden!


warioman

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen :D

Er selv kjempefan av smash bros serien.

 

Er du god i super smash?

Hva synes du om utviklingen gjennom de 3 super smash spillene som har kommet til nå, og hvilke forventninger har du til kommende Smash Bros spill?

 

Vil gjerne høre deres opplevelse av Super Smash Bros, og kanskje kan vi gjennom denne tråden spille sammen i kommende Super Smash spill.

 

Hva er deres kommentarer om Super Smash? Fyr løs å la oss diskutere et av de beste spillene som har kommet på spillmarkedet! :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønskeliste:

Ingen tripping, eller mulighet til å skru det av.

Skalering av stun basert på skade så meteor attacks blir brukbare igjen.

Høyere tyngdekraft så alle faller fortere.

Wavedashing og L-canceling kommer tilbake.

En ny angrepsknapp i tillegg til A og B.

Kontroll av hvilke maps Random map velger ut fra.

Generelt flere recovery frames for alle karakterer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har spilt veldig mange timer Melee i min tid. Tok det opp igjen denne høsten i og med at jeg skal delta i en turnering i regi av linjeforeningen på studiet mitt. Overraskende hvor fort jeg kom opp på et respektabelt nivå (mainer Peach), mtp at jeg ikke har spilt spillet på flere år. Hadde nesten glemt hvilket utrolig spill Melee er. Brawl er kult det og, og jeg vil påstå at det er bedre enn Melee når det kommer til casual spilling med venner. Likevel, Melee er utvilsomt kongen på haugen.

 

Ser frem til et nytt Smash. Spesielt ser jeg frem til å spille Megaman :D Håper virkelig det blir et Smash det står respekt av, og som kombinerer mye fra Melee og Brawl. Hvorvidt det er realistisk veit jeg ikke, men jeg håper virkelig ikke det blir noe kødd med den klassiske Smash-oppskriften, som tross alt har fungert så bra gjennom så mange år.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg gjør. Ingen av kompisene mine har slått meg i det :D

Vel, når har vel aldri "ingen av vennene mine slår meg" vært et godt argument for at man er god i Smash (selv om jeg vedkjenner å har brukt argumentet flere ganger selv :p). Jeg tenkte mer på om du spiller aktivt, deltar i turneringer, etc? For alt jeg veit kan det jo hende du er dritgod, derfor jeg spør :)

 

Smash-miljøet i Norge er vel relativt begrenset, så det er ikke helt enkelt å få en feeling for hvilket nivå man har. Frem til nå nylig mente jeg at jeg var ganske all-right (i Melee). Jeg vinner kanskje opp mot 70% av matchene mot de jeg vanligvis spiller mot. Jeg har selvfølgelig sett timesvis med Youtube-videoer med alle de internasjonale proffene, så jeg veit jo at jeg suger totalt, men jeg visste ikke helt hvordan det generelle nivået på norske spillere var. Så deltok jeg i en turnering, der det stort sett var folk jeg allerede har spilt en del mot, og som jeg stort sett har "kategorisert" som et lite hakk under meg. Det som var spesielt med turneringa var at Masamune var med, og da jeg møtte han i semien på winners fikk jeg virkelig juling. Tok ikke et eneste stock, og fikk knapt inn noen hits. Greit å få bekreftet at man suger i Norge og, samt at det var veldig inspirerende å se nivået på en av Norges beste spillere.

Lenke til kommentar

Vel, når har vel aldri "ingen av vennene mine slår meg" vært et godt argument for at man er god i Smash (selv om jeg vedkjenner å har brukt argumentet flere ganger selv :p). Jeg tenkte mer på om du spiller aktivt, deltar i turneringer, etc? For alt jeg veit kan det jo hende du er dritgod, derfor jeg spør :)

 

Smash-miljøet i Norge er vel relativt begrenset, så det er ikke helt enkelt å få en feeling for hvilket nivå man har. Frem til nå nylig mente jeg at jeg var ganske all-right (i Melee). Jeg vinner kanskje opp mot 70% av matchene mot de jeg vanligvis spiller mot. Jeg har selvfølgelig sett timesvis med Youtube-videoer med alle de internasjonale proffene, så jeg veit jo at jeg suger totalt, men jeg visste ikke helt hvordan det generelle nivået på norske spillere var. Så deltok jeg i en turnering, der det stort sett var folk jeg allerede har spilt en del mot, og som jeg stort sett har "kategorisert" som et lite hakk under meg. Det som var spesielt med turneringa var at Masamune var med, og da jeg møtte han i semien på winners fikk jeg virkelig juling. Tok ikke et eneste stock, og fikk knapt inn noen hits. Greit å få bekreftet at man suger i Norge og, samt at det var veldig inspirerende å se nivået på en av Norges beste spillere.

Poenget mitt var at jeg vet at jeg er skikkelig god i spillet :p

Hadde sykt lyst å dra til NM i brawl for noen år tilbake siden, men jeg endte opp med å la være grunnet at det ble for langt å reise.

 

Foreløpig føler jeg heller ikke at man kan spille online brawl for å avgjøre skills, pga at wii online tjenesten i Brawl suger så hardt pga delay osv. Man må rett og slett spille på samme konsoll for å avgjøre hvem som er best(Noe jeg håper at Smash Bros WiiU kan endre på). Jeg er aktiv smash spiller, men interessen har falt litt etterhvert da jeg nesten ikke har noen kompiser å spille det med. Skulle gjerne møtt noen som faktisk hadde skills i spillet og kunne gi meg en utfordring(Begynner å bli lei av å banke lvl 9 bots :D)

 

Jeg ønsker virkelig å møte en jevnverdig spiller, men grunnet det begrensede smash miljøet i Nord Norge, håper jeg virkelig at wiiU versjonen av Smash vil åpne for Non delay online play som vil gjøre at man kan spille online for å konkurrere. Men slik det er nå kan man virkelig ikke spille online for å avgjøre noe som helst :p

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at jeg vet at jeg er skikkelig god i spillet :p

Hadde sykt lyst å dra til NM i brawl for noen år tilbake siden, men jeg endte opp med å la være grunnet at det ble for langt å reise.

 

Foreløpig føler jeg heller ikke at man kan spille online brawl for å avgjøre skills, pga at wii online tjenesten i Brawl suger så hardt pga delay osv. Man må rett og slett spille på samme konsoll for å avgjøre hvem som er best(Noe jeg håper at Smash Bros WiiU kan endre på). Jeg er aktiv smash spiller, men interessen har falt litt etterhvert da jeg nesten ikke har noen kompiser å spille det med. Skulle gjerne møtt noen som faktisk hadde skills i spillet og kunne gi meg en utfordring(Begynner å bli lei av å banke lvl 9 bots :D)

 

Jeg ønsker virkelig å møte en jevnverdig spiller, men grunnet det begrensede smash miljøet i Nord Norge, håper jeg virkelig at wiiU versjonen av Smash vil åpne for Non delay online play som vil gjøre at man kan spille online for å konkurrere. Men slik det er nå kan man virkelig ikke spille online for å avgjøre noe som helst :p

Jeg tror det på det :) Jeg har uansett ikke noe spesielt forhold til Brawl. Har dog nettopp bestilt det, mest fordi det ble "Nintendo Select" til 200 kr, og jeg hadde et gavekort på CDON, så vi får se hvor seriøst jeg tar det. Har en gjeng å spille Brawl med, men Brawl er så lite smooth i forhold til Melee. Har du forresten prøvd Project Melee? Og hvis ja, hva synes du?

 

Skjønner frustrasjonen din mtp manglende motstand i lokalmiljøet. Men, Nord-Norge er jo veldig langt, og det er krunglete å komme seg rundt hvis man ikke har bil, så det er jo flere naturlige årsaker til at det er vanskelig å etablere et felles miljø. Kommer selv fra Nord-Norge, så har litt kjennskap til problemstillingen din, selv om jeg var heldig å hadde flere venner som var gira på Melee mens jeg bodde hjemme. Bor i Trondheim nå, så sjansen for å treffe flere Smashere er betraktelig større.

 

Har virkelig store forventninger til nye Smash. Jeg håper det kan leve opp til Melee, men riktig så mye tør jeg ikke forvente. Jeg er likevel veldig spent på hvordan det blir, og selvfølgelig veldig gira på å få spille selveste Megaman ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror det på det :) Jeg har uansett ikke noe spesielt forhold til Brawl. Har dog nettopp bestilt det, mest fordi det ble "Nintendo Select" til 200 kr, og jeg hadde et gavekort på CDON, så vi får se hvor seriøst jeg tar det. Har en gjeng å spille Brawl med, men Brawl er så lite smooth i forhold til Melee. Har du forresten prøvd Project Melee? Og hvis ja, hva synes du?

 

Skjønner frustrasjonen din mtp manglende motstand i lokalmiljøet. Men, Nord-Norge er jo veldig langt, og det er krunglete å komme seg rundt hvis man ikke har bil, så det er jo flere naturlige årsaker til at det er vanskelig å etablere et felles miljø. Kommer selv fra Nord-Norge, så har litt kjennskap til problemstillingen din, selv om jeg var heldig å hadde flere venner som var gira på Melee mens jeg bodde hjemme. Bor i Trondheim nå, så sjansen for å treffe flere Smashere er betraktelig større.

 

Har virkelig store forventninger til nye Smash. Jeg håper det kan leve opp til Melee, men riktig så mye tør jeg ikke forvente. Jeg er likevel veldig spent på hvordan det blir, og selvfølgelig veldig gira på å få spille selveste Megaman ;)

Har ikke prøvd project melee, så kan ikke uttale meg om det :p

Som du sier skulle super smash vært mer utbredt, slik at de interesserte kan få seg noe å bryne seg på enn å la skillsa ligge å støve ned :p

 

Melee var et litt annet gameplay enn Brawl, men jeg er enig med deg at Brawl virker litt "treigere" enn Melee var. Synes vel egentlig at Melee alltid var hakket foran Brawl i gameplay.

 

I det nye super smash forventer jeg å se alle Smash favorittene igjen (Ganondorf, Wario, Waluigi ol), pluss noen nye figurer. Synes ikke Megaman var et bra alternativ, da jeg heller vil se waluigi i brawl en megaman for å si det sånn.

 

All in all håper jeg bare Smash Bros U ikke blir en Brawl remake bare med nye figurer og baner :p

Lenke til kommentar

I Trondheim begynner man å se konturene av et ganske aktivt Smash-miljø om dagen. Enn så lenge er det stort sett begrenset til Melee, men det er nok mange som kunne tenke seg Brawl (og evt. 64), og selvfølgelig Smash U når det kommer.

 

Når det gjelder Melee vs. Brawl, så er, etter min mening, Melee ikke bare hakket foran Brawl, men milevis foran. Brawl er til en viss grad et mer gjennomført party-spill (final smash er kult, liksom), men har veldig lite å stille opp med mot Melee med en gang man snakker konkurranse. Brawl er ufattelig mye treiere enn Melee. Har spilt en god del Brawl i det siste, og selv om det har sine stunder, så er ikke godfølelsen til stede som når jeg fyrer opp Melee.

 

Du (NinjaChrister) har sikkert sett "The Smash Brothers", men for de som ikke har det, og som har lyst til å se en eksepsjonelt god dokumentar om Smash (dokumentaren er veldig god uansett om du er interessert i Smash eller ikke), så MÅ dere ta en kikk her: http://www.youtube.com/playlist?list=PLcbu-xrHw70KH1TgqvxeAXiwCNMcEunnr

 

Når det gjelder Smash U, så vil nok de fleste av de karakterene vi kjenner igjen fra de tidlige spillene være med. Personlig er jeg veldig hyped på Megaman, og mener det var et svært bra valg. Med Megaman får vi sannsynligvis også et konge tillegg til soundtracket. Kunne sikkert vært gjort noe kult med Waluigi, men med Mario, Luigi og evt. Wario, så er jo Mario med venner godt nok representert. Waluigi er jo heller ingen spesielt fremtredende karakter hos Nintendo generelt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Av en eller anen grunn tviler jeg mye på at det nye kommer til å klare å matche Melee. Personlig synes jeg at Melee var det beste, og jeg er redd for at Super Smash Bros 4 skal bli for likt Brawl(i gameplay). Syntes at Brawl var litt for stivt, og håper ikke de kopierer Brawl og bare endrer grafikk, characters og baner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er spent på hvordan Smash Bros 4 blir, men er skeptisk. Spiller mest solo, så en solid single-player er viktig for meg. Wii U'en er heller ikke noe særlig i bruk lengre, så SB4 må være seriøst bra for at jeg skal gidde. Bruker dog mye tid på 3DSen, så går kanskje for den versjonen i stedet. Problemet er at jeg prøve det All-Star spillet til Sony på PSVita, men skjermen ble alt for liten når den zoomet ut for å få plass til alle. Ser ikke helt hvordan SB4 skal kunne endre dette uten at man mister oversikten over kampen.

 

Online kan også bli interessant, men samtlige slossespill jeg har prøvd online har gått i det samme: Folk finner ut hvilke tre, fire karakterer som er "best", og dermed blir 90% av kampene mot nettopp de tre, fire karakterene. Disse er gjerne karakterer det er lett å "jukse" med. Injustice har f.eks Green Arrow, og folk bare spammer piler med ham, så det er umulig å komme nært nok til å angriep. Dermed er man tvunget til å enten spille med ham selv, eller en annen karakter som kan skyte fra avstand. Håper det ikke blir sånt i Smash Bros.

Lenke til kommentar

Er spent på hvordan Smash Bros 4 blir, men er skeptisk. Spiller mest solo, så en solid single-player er viktig for meg. Wii U'en er heller ikke noe særlig i bruk lengre, så SB4 må være seriøst bra for at jeg skal gidde. Bruker dog mye tid på 3DSen, så går kanskje for den versjonen i stedet. Problemet er at jeg prøve det All-Star spillet til Sony på PSVita, men skjermen ble alt for liten når den zoomet ut for å få plass til alle. Ser ikke helt hvordan SB4 skal kunne endre dette uten at man mister oversikten over kampen.

Sant, har egentlig ikke tenkt så mye over dette. Én løsning kunne jo ha vært å vise alt helt utzoomet på den nederste skjermen, mens den øverste følger spilleren. Men dette hadde kanskje vært veldig forstyrrende (merker mens jeg skriver at dette neppe ville fungert særlig bra). Regner dog med at Nintendo har funnet en eller annen løsning. De tykke strekene rundt figurene er jo blant annet med på å tydeliggjøre dem, noe som sikkert gjør det lettere å følge med når det zoomes ut også. Dessuten er det vel mulig banane generelt ikke blir så store og omfattende på 3DS.

 

Gleder meg veldig til dette, selv om det stort sett bli å spille single player. Skaffer det på 3DS i første omgang.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg koser meg glugg med Smash på 3ds for tiden. Bruker ALT for mye tid på det og spiller en god del online. Om jeg er god? Neppe... Men jeg banker nok alle kompisene mine. Har vel det problemet med fighting-games generelt at jeg blir temmelig god til å zone og spille mindgames, men mer avanserte teknikker blir litt for kjedelig og tidkrevende å lære seg. Synes fighting-games er på sitt beste når man må lese motstanderen og ikke alt handler om hvor mye man kan sjonglere noen i lufta når de er hjelpesløse. Anyways...Tar av meg hatten for Sakurai og co. Smash er årets spill for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...