NoTrace Skrevet 17. august 2016 Rapporter Del Skrevet 17. august 2016 Hvilken krise? Hva har du problemer med? Altså generelt er det veldig lett å komme i gang. Tror ikke du trenger noe guide. Lenke til kommentar
butch cassidy Skrevet 17. august 2016 Rapporter Del Skrevet 17. august 2016 Tar gjerne imot invite til SS om noen har! Lenke til kommentar
ApeInSpace Skrevet 18. august 2016 Rapporter Del Skrevet 18. august 2016 Jeg tar også gjerne imot en invite til SS! Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 18. august 2016 Rapporter Del Skrevet 18. august 2016 Takker for PM profeten!!! Spør igjen, for ordens skyld kjekt å vite hva jeg holder på meg... Er dette lovlig eller ulovlige greier ? 1 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 18. august 2016 Rapporter Del Skrevet 18. august 2016 Takker for PM profeten!!! Spør igjen, for ordens skyld kjekt å vite hva jeg holder på meg... Er dette lovlig eller ulovlige greier ? Hva tror du? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. august 2016 Rapporter Del Skrevet 18. august 2016 Hvorfor tror du han spør? 2 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 18. august 2016 Rapporter Del Skrevet 18. august 2016 Takker for PM profeten!!! Spør igjen, for ordens skyld kjekt å vite hva jeg holder på meg... Er dette lovlig eller ulovlige greier ? Den diskusjonen vil pågå evig. Det er vel forøvrig i grenseland og bruke vpn med viasat, ntv eller premierleaguepass også, eller vpn med netflix for den saks skyld. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 18. august 2016 Rapporter Del Skrevet 18. august 2016 Det spørsmålet som nok gjelder mest for de fleste av oss er: Er dette ulovlig av OSS eller av de som tilbyr tjenesten? Dvs - kan man straffes for å være kunde? Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 18. august 2016 Rapporter Del Skrevet 18. august 2016 Det eneste jeg kan ta Smoothstreams på, er at MUTV kanalen ikke er der. Vet dere om noen kodi addons som har MUTV kanalen? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 18. august 2016 Rapporter Del Skrevet 18. august 2016 (endret) Ikke umulig at det kommer nå før 1 september når listen over kanaler er klar. Edit: MUTV finner du helt sikkert via Phoenix addon. Endret 18. august 2016 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
el mindo Skrevet 18. august 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. august 2016 Takker for PM profeten!!! Spør igjen, for ordens skyld kjekt å vite hva jeg holder på meg... Er dette lovlig eller ulovlige greier ? Det spørsmålet som nok gjelder mest for de fleste av oss er: Er dette ulovlig av OSS eller av de som tilbyr tjenesten? Dvs - kan man straffes for å være kunde? Lovligheten rundt strømming av innhold som TV-serier og filmer har vært omdiskutert. Men, det er per dags dato ikke ulovlig å streame slikt innhold i Norge. Dette sier loven om strømming: «Den enkelte internettbruker som strømmer et verk til sin datamaskin, vil altså ikke begå et opphavsrettsbrudd selv om verket er gjort tilgjengelig for slik bruk uten opphavsmannens samtykke. (Kravet om såkalt lovlig kopieringsgrunnlag gjelder bare for fremstilling av eksemplar til privat bruk etter § 12, jf. bestemmelsen i fjerde ledd.) Like fullt vil den som har gjort verket tilgjengelig på Internett ha overtrådt åndsverkloven.» Det er med andre ord tilbyderne som bryter norsk lov og ikke den som benytter seg av tjenesten. MEN! Regjeringen sendte tidligere i år forslag til ny åndsverklov på høring, med frist 8. august i år. Departementet har fått flere henvendelser om utsatt høringsfrist, siden saken har et stort omfang og høringsfristen falt nær sommerferien for mange høringsinstanser. Fristen er derfor endret til 1. september 2016. Frem til nå har flere ment at det har vært en gråsone om man for eksempel, kun har avspilt direkte fra innhold og ikke selv lastet det ned eller delt det. Regjeringen foreslår derfor et klart forbud mot strømming «av film og andre åndsverk fra kilder som åpenbart er ulovlige». Det er med andre ord ikke gjort noen differensiering på om innholdet deles eller ikke. Fra pressemeldingen kan man lese at «Utredningen om kunstnerøkonomien fra 2015 viste blant annet at den teknologiske utviklingen har svekket rettighetshavernes stilling.». I høringsbrevet står følgende: «Forslaget til ny lov tar sikte på å klargjøre og forenkle reglene for bruk av åndsverk, basert på at det skal være en rimelig balanse mellom rettighetshavernes og brukernes interesser.» 2 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 18. august 2016 Rapporter Del Skrevet 18. august 2016 Kampene for første runde: Hvor ble oppsettet lagt ut, eller hentet du det i fra deres epg? Lenke til kommentar
Bernu1977 Skrevet 18. august 2016 Rapporter Del Skrevet 18. august 2016 Noen som har en invite? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 18. august 2016 Rapporter Del Skrevet 18. august 2016 Stemmer Kampene for første runde: Hvor ble oppsettet lagt ut, eller hentet du det i fra deres epg? Lenke til kommentar
Bigoak Skrevet 19. august 2016 Rapporter Del Skrevet 19. august 2016 Jeg tar veldig gjerne en invite til Smoothstreams Lenke til kommentar
sprintball96 Skrevet 19. august 2016 Rapporter Del Skrevet 19. august 2016 (endret) Tar gjerne å en invite til Smoothstreams Edit: takker! Endret 19. august 2016 av sprintball96 Lenke til kommentar
Bigoak Skrevet 19. august 2016 Rapporter Del Skrevet 19. august 2016 Jeg tar veldig gjerne en invite til Smoothstreams Takk for link:) Lenke til kommentar
indahla Skrevet 19. august 2016 Rapporter Del Skrevet 19. august 2016 Noen som vet hvilken kanal på SS som viser EPL i kveld? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå