Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått registrert og betalt og er inne på streamtvnow. Funker ypperlig i nettleseren, og jeg er rimelig  fornøyd med kvaliteten på de par kanalene jeg sjekket ut i full fart nå.

 

Før jeg tar stegene med å evt. skaffe meg Kodi eller Plex har jeg bare et par kjappe spørsmål;

1) Har ikke brukt noen av disse før. Hvilken anbefaler dere? Er det sånn at jeg kan bruke streamtvnow på PS4 hvis jeg bruker en av disse?

2) Bruker de mer eller mindre av nettkapasiteten enn å se via nettleser? Bor i et kollektiv, og er ikke så interessert i å få flatmates på nakken hvis jeg struper nettet. :p

Lenke til kommentar

Har testet både Plex og Kodi med smoothstreams, men ender egentlig opp med å bruke HTML5-løsningen fra streamtvnow-siden, og caster bildet videre fra mobilen til chromecasten enten i stua eller på soverommet.

 

I kjellerstua bruker jeg PC'en på prosjektoren og setter bildet i fullscreen, det blir helt fint.

Lenke til kommentar

Har fått registrert og betalt og er inne på streamtvnow. Funker ypperlig i nettleseren, og jeg er rimelig  fornøyd med kvaliteten på de par kanalene jeg sjekket ut i full fart nå.

 

Før jeg tar stegene med å evt. skaffe meg Kodi eller Plex har jeg bare et par kjappe spørsmål;

1) Har ikke brukt noen av disse før. Hvilken anbefaler dere? Er det sånn at jeg kan bruke streamtvnow på PS4 hvis jeg bruker en av disse?

2) Bruker de mer eller mindre av nettkapasiteten enn å se via nettleser? Bor i et kollektiv, og er ikke så interessert i å få flatmates på nakken hvis jeg struper nettet. :p

 

Største forskjellen på Kodi og Plex er at Plex bruker server og klienter. Du har da Plex Server kjørende på en enhet, som igjen sender ut til de enhetene du har Plex klienter på. Virker veldig bra i grunn, og du kan da logge på å se fra hvor som helst. Du får også samlet hele mediabiblioteket ditt her så du kan streame det du har av filmer, serier osv.

 

Kodi kjøres på en enhet, og tar seg av alt der og da. Ikke noe behov for en egen server. Her finner du addon til at du kan tenke deg, så du kan da se nrk, youtube, filmer, serier og selvsagt smoothstream.

 

Om du ikke har en egnet enhet som kan kjøre som server vil jeg anbefale deg en tvboks til rundt 340 kroner som du legger inn kodi på og kobler direkte til tv/projektor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...