Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Usikker på om jeg vil flytte med kompis, hvordan forklare?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg begynner på vg3 til høsten og siden mamma skal flytte (solgt idag:D) så skal jeg flytte for meg selv til byen hvor skolen min er (Bor 20 min med bil unna nå)

En god kompis av meg skal begynne med lærligstiden og vi har tidligere snakket om å leie sammen. Nå er jeg plutselig usikker, er veldig privat av meg og vet ikke om jeg takler å være i samme leilighet som en kompis halve døgnet. Han har også gjort ting i det siste som gjør at jeg ikke er 100% sikker på om jeg kan stole på han, han har også vist store tendenser til latskap den siste tiden.....

 

Eneste fordelen jeg kan tenke meg er at det vil bli mindre penger å bruke på leie. Skal jeg flytte alene må jeg regne med ca 7k i måneden. Dette skal ikke være noe problem da jeg får borteboerstipend, bidrag og lønn. Men hadde jeg flyttet med han kunne jeg sikkert sluppet unna med halvparten.

 

Aner ikke hva jeg skal gjøre, har satt opp en liste med positive og negative sider, men blir bare helt fullt på den negative siden. Skjønner faen ikke hvordan jeg skal forklare det heller.. Hjelp folkens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner jeg hadde fått aids om jeg skulle bo sammen med noen 24/7. Trenger litt alonetime. Forstår deg trådstarter, bare si det til ham som det er.

 

Bodd sammen med folk nå i 2 år, og det er helt ærlig ikke noe stress. Man har forskjellig timeplan, man har andre venner, man har trening, eget rom osv. Det er dager der jeg ikke ser de jeg bor med mer enn 10-15min. Vil jeg være alene så er det ikke verre enn å være på rommet, evt. stuen om det ikke er andre der.

 

Når det er sagt finnes det kompiser jeg kunne bodd sammen med, og kompiser jeg aldri faen kunne bodd sammen med. Egenskapene du nevner om han er ting som ville gjort at jeg ikke hadde bodd med han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...