Gå til innhold

Nå er Final Fantasy VII tilgjengelig på Steam (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere skjønner ikke at dette ikke er orginal-versjonen som dere elsket på PS1, men en elendig port med mye dårligere musikk som kræsjer annahver time. Jeg ville faktisk heller lasta ned en ISO av PS1-spillet og spilt via PS-emulator.

Da slipper man de ødelagte filmscenene, og får høre den riktige musikken uten å slenge inn masse mods, pluss man kan gjøre masse med grafikkinnstillinger for å glatte over bakgrunnene litt, så de ikke stikker helt ut fra forgrunnen som PC-versjonen gjør. Det er rett og slett ingen grunn til å slippe ut dette på Steam, annet enn å rake inn litt penger.

 

Du kan legge inn diverse grafikkmods, men de bedre 3d-modellene stikker ut som en hoven tommel mot de utvaska bakgrunnene så det ikke ser ut som de er på samme sted.

 

Unnskyld meg "som dere elsket på PS1". Har aldri rørt spillet på PS1, men heller PC-utgaven fra 1999(?). Selv koste eg meg utrolig mye med den versjonen, og det kan ikkje vera så mye verre nå. :)

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Topp 5 spill gjennom tidene. Huske ennå på slutten av 90 tallet da jeg var syk i 2 dager og leide spillet i en videosjappe. Tror faktisk bare musikken gjorde meg frisk den perioden :p

Dårlig port kanskje, får vel slenge inn den MP3 modden og få meg nokken achievements i Steam.

Good times...

Lenke til kommentar

På Steam står det "OS:Microsoft Windows XP/Vista/7 (32/64bits)".

 

Noen som har testet det på Windows 8 64-bit, og kan bekrefte/avkrefte om det fungerer slik det skal?

 

Virker helt sikkert på W8 ellers hadde jeg lest det et eller annet sted på nettet. Virker som det er endel steder hvor man kun ser W7 støtte, men 7&8 støtte er 99% det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blodpris for en PS1 port! Tar heller å bruker 1,5 time på å leite opp spillet og konsollen i kjelleren

Hva med Pc spill da, de slipper jo unna med 100 kr pris for spill som ble laget tidlig 90 tallet.

 

Btw (offtopic) visst noen leter etter en side hvor man kan kjøpe Gamle konsoller som Nintendo, Super Nintendo, Ps1 spaker Gameboy, kontakter som passer med nye tv, alt mulig og masse gamle spill Send en PM så sender jeg link.

En kompis har en hobby side , har sett lageret selv. er et syn og se 20 Nes i samme hylle o,O

Alle er fikset og de har aldri fått klager.

 

Han liker ikke og reklamere, så legger det bare ut. take it or leave it.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Og lyden var et MIDI-soundtrack istedet for "mp3"-musikken fra PS1 versjonen.

FF7 har støtte for bla. sound fonts og XG-midi. Med riktig lydkort fikk du musikk som overgikk PS1 fullsendig. Selv hadde jeg SW60XG og fikk kongelyd. Med et sound font-kompatibelt lydkort ble/blir lyden så godt som lik på PS1.

 

Dette er lyden man får i spillet med et XG-kort, og nesten likt med XG-softsynth.
Lenke til kommentar

Dere skjønner ikke at dette ikke er orginal-versjonen som dere elsket på PS1, men en elendig port med mye dårligere musikk som kræsjer annahver time. Jeg ville faktisk heller lasta ned en ISO av PS1-spillet og spilt via PS-emulator.Da slipper man de ødelagte filmscenene, og får høre den riktige musikken uten å slenge inn masse mods, pluss man kan gjøre masse med grafikkinnstillinger for å glatte over bakgrunnene litt, så de ikke stikker helt ut fra forgrunnen som PC-versjonen gjør. Det er rett og slett ingen grunn til å slippe ut dette på Steam, annet enn å rake inn litt penger.Du kan legge inn diverse grafikkmods, men de bedre 3d-modellene stikker ut som en hoven tommel mot de utvaska bakgrunnene så det ikke ser ut som de er på samme sted.

 

Jeg har prøvd å komme skikkelig i gang med FF7 (originaldiskene, på en PS2) mange ganger, men har aldri holdt ut lenger enn 1-2 timer pga dialogvinduer som tar en evighet å klikke forbi og kampoverganger så trege at man kan lese en bok mens man venter... dette er "gamebreaking stuff" for meg, stuff som ser ut til å være fikset i PC-versjonen, som i tillegg ser en god del bedre ut. Så for meg blir det en tommel opp til SE denne gangen.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å komme skikkelig i gang med FF7 (originaldiskene, på en PS2) mange ganger, men har aldri holdt ut lenger enn 1-2 timer pga dialogvinduer som tar en evighet å klikke forbi og kampoverganger så trege at man kan lese en bok mens man venter.

 

Dette har mye og gjøre med den elendige PAL versjonen av FF7 som vi i Europa alltid har måtte sitte å spille på. Den amerikanske PS1 versjonen er betydelig raskere. Om PC versjonen er enda raskere, vet jeg ikke, men den er ihvertfall raskere enn PAL versjonen. Men som Bytex skrev har PC-versjonen en annen lydkvalitet, som høres helt feil ut, og visstnok flere bugs (selv denne nye PC porten). Noe som heller ikke gjør PC versjonen til noe optimalt valg.

 

http://www.youtube.c...h?v=OGLOqyya6Q4 Dette er lyden man får i spillet med et XG-kort, og nesten likt med XG-softsynth.

Det høres da fortsatt helt annerledes ut enn PS1 versjonen. Mangler totalt den samme trøkken i musikken som PS1 versjonen har, og lyden føles "tynnere". Men dette får nå være opp til hver enkelt å bestemme. For folk som aldri har spilt FF7 før, er kanskje ikke musikken det største hinderet, tross alt.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Nei det er sant, førstegangsspillere vil ikke ha noen issues med dette såklart..bortsett fra kræsjingen, da. Jeg spilte PC versjonen 3 ganger fra starten av, og det kræsja til desktop akkurat i overgangen til World Map etter første shinra boss battlen (som er dritlang også), og det er langt tilbake til forrige savepoint..men 3. gangen gikk den videre ut på world map. Og kræsjet et annet sted istedetfor.

Lenke til kommentar

FF7 har støtte for bla. sound fonts og XG-midi. Med riktig lydkort fikk du musikk som overgikk PS1 fullsendig. Selv hadde jeg SW60XG og fikk kongelyd. Med et sound font-kompatibelt lydkort ble/blir lyden så godt som lik på PS1.

 

Dette er lyden man får i spillet med et XG-kort, og nesten likt med XG-softsynth.

 

Tja, synes aldri midi har vært like godt som noe som helst, selv MOD på amiga var bedre i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

MIDI er helt avhengig av lydkortet. De aller fleste på denne tiden satt med lydkort som knapt kunne spille av MIDI. Enten FM-synther eller bedrøvelige wavetable-lydkort. Lydkort med bra MIDI kosta fort flere tusen kroner. Evt. kunne man koble til en synth, men de kosta også skjorta.

Lenke til kommentar

MIDI er helt avhengig av lydkortet. De aller fleste på denne tiden satt med lydkort som knapt kunne spille av MIDI. Enten FM-synther eller bedrøvelige wavetable-lydkort. Lydkort med bra MIDI kosta fort flere tusen kroner. Evt. kunne man koble til en synth, men de kosta også skjorta.

 

Det er jeg klar over, og det har jeg hensyntatt. Midi til denne type musikk (snakker ikke til feks bruk med synthesizere osv, selv om man kan argumentere for at konseptet er det samme) har aldri vært særlig bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...