Gå til innhold

Kommentar: ? Ny iPhone vil også bli hatet


Anbefalte innlegg

iPhone er den eneste tlf. som har dårligere kvalitet enn Nokiaen som selges på Clas Ohlson. iPhone 5 tåler ikke engang vanlig bruk, både homeknapp og powerknapp slites etter svært kort tid. Her har Apple vært greie å laget funksjonen "assistive touch", slik at du alikevel får brukt homeknappen, selv om den slutter å fungere. Så kan man spørre seg, visste Apple at knappen skulle gå i stykker?

 

Har ei vennine som mistet iPhone 5 fra en høyde på knapt 20cm, den knuste med en gang. Jeg fatter ikke at folk betaler over 5000kr for noe jeg hadde katagorisert som regelrett søppel. Telefonen har også flere problemer som overopphetting, batteriet tømmes etter får timer o.l.

 

Jeg jobber selv i servicebransjen. Vi får aldri, absolutt ALDRI inn f.eks. en Samsung tlf. grunnet defekt knapp, batteri o.l. 1 av 300 tlf, er Samsung med knust skjerm, resten er iPhone. Det sier det meste.

 

Er det rart at Apple har vokst seg stor når de selger tlf. i glass(4/4s), også tar de nærmere 3000kr hvis tlf. knuser og du skal få beholdt garantien? Enkelt og greit, de selger deg samme tlf. to ganger. Synes det er morsomt at folk betaler mangfoldige tusen kr for å bytte knust skjerm, flere ganger i året. Seriously? Jeg hadde ikke tatt imot en iPhone om jeg så fikk den gratis,..

 

Så har Iphone 5 (ikke de eldre modellene) slått vær eneste tlf i drop test og hvor lenge tlf holder. Jeg har hatt både android tablet, ios tablet, android tlf og ios tlf. Jeg mener ios slår android, både innen tlf og tablet. Jeg tror det android burde fokusere på er og gjør sitt os renere. Os demmes er fult av bugs og urenheter. De som produserer android tlf har null smak for design.

 

Det eneste som er bra som jeg har sett, er en rip off av en Iphone 5 med android på. Du kan godt kalle meg en typisk Apple fan boy, men har egentlig aldri vært det. Jeg brukte kun andorid før og hadde null interesse for Apple. Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte Iphone fra starten av var fordi jeg aldri hadde penger nok, og jeg følgte bølgen med haters. Men når jeg endelig ble sterk nok, og klarte å tenke på egenhånd og ikke prøvde og være mainstream (som en hau av andre ikke klarer, voks opp). Tok jeg meg tid til og kjøpe en Iphone 5.

 

Bare gjør det, for guds skyld. Jeg lover hver og en av dere at dere ikke vil angre på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk om folk kunne hatt såpass oppegående tankegang og respekt for andre mennesker at de kunne klart å akseptere at folk har forskjellig smak og preferanser.

 

Hvordan enkelte i denne tråden regelrett rakker ned på og stempler folk de overhode ikke kjenner eller har noe som helst grunnlag for å bedømme er direkte nederdrektig.

 

Enkelte argumenterer og diskuterer på barnehagenivå, blir som å si at "faren min er sterkere enn faren din" sånn som enkelte buser frem her med sin vrangforestilte verden hvor de ser for seg selv som unikum som vet hva som er best for alt og alle.

 

Litt ironisk hvordan disse skal kritisere Apple for å være "eneherskere" når dere selv skal diktere på hva andre skal føle og mene om produkter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke så merkelig at apple og deres tilhengere nærmest blir latterliggjort, når man ser hvordan enkelte media slår opp trivielle funksjoner som om det skulle være en revolusjon. Særlig med tanke på at andre plattformer har hatt disse funksjonene i flere år. Ta nå mms for eksempel. Er jo helt utrolig at folk lar seg lokke til å kjøpe et produkt som manglet noe så vesentlig som denne funksjonen. Og så unnskyldte man seg med at man alikevel aldri sendte mms. Nei selvfølgelig, hvis man ikke har en funksjon så kan man selvfølgelig ikke bruke den heller... Men å forsvare mangelen, ja da kjenner jeg at jeg går i antiapplemodus...

Endret av newnick
Lenke til kommentar
Det eneste som er bra som jeg har sett, er en rip off av en Iphone 5 med android på. Du kan godt kalle meg en typisk Apple fan boy, men har egentlig aldri vært det. Jeg brukte kun andorid før og hadde null interesse for Apple. Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte Iphone fra starten av var fordi jeg aldri hadde penger nok, og jeg følgte bølgen med haters. Men når jeg endelig ble sterk nok, og klarte å tenke på egenhånd og ikke prøvde og være mainstream (som en hau av andre ikke klarer, voks opp). Tok jeg meg tid til og kjøpe en Iphone 5.

 

iPhone med vanndråpene ser jo bare så likt ut som ... det alltid har gjort. (flatere nå dog)

De fleste såkalte 'haters' på iPhone kom vel mer i tiden når man fikk alternativer og når folk ikke ville bruke for mye på noe som fortsatt så ut som når det kom. En god stund etter at iPhone hadde blitt skikkelig 'in' og på moten.

Du hev deg med på 'haters' for at du ikke hadde råd til tlf'en faktisk. Nå når du har råd, så tok du deg tid og ikke råd faktisk.

Tenke selv? - hvem tenker selv når de vil kjøpe seg restriksjoner og der man må betale for hver bidige ting - selv radio må man betale for i iOS7 hvis man ikke vil ha reklame.

På meg høres det ut som du omsider fikk råd og hev deg med motsatt mainstream, og fortsetter 'haters' medlemskapet, med kun å skifte leir. (økonomisk fornuftig er det ikke, så du har ikke vokst opp så veldig mye)

Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke så merkelig at apple og deres tilhengere nærmest blir latterliggjort, når man ser hvordan enkelte media slår opp trivielle funksjoner som om det skulle være en revolusjon. Særlig med tanke på at andre plattformer har hatt disse funksjonene i flere år. Ta nå mms for eksempel. Er jo helt utrolig at folk lar seg lokke til å kjøpe et produkt som manglet noe så vesentlig som denne funksjonen. Og så unnskyldte man seg med at man alikevel aldri sendte mms. Nei selvfølgelig, hvis man ikke har en funksjon så kan man selvfølgelig ikke bruke den heller... Men å forsvare mangelen, ja da kjenner jeg at jeg går i antiapplemodus...

 

MMS er bare tull, og ingen med teknologisk innsikt bruker fortsatt denne typen meldinger. Da er det mye bedre å dele bilder og lyd gjennom e-post, facebook eller tulletjenester som snap chat.

 

Her virker det som at Apple var tidlig ute med å kutte en utdødende teknologi.(Kanskje litt for tidlig). Samme som de gjorde med disketter med iMac, flash på mobil/nettbrett og er i ferd med på bærbar maskin med optiske drev.

 

Ellers synes jeg Ramguy har veldig mange poeng over her. Kan ikke folk få lov til å like produktene de selv liker, og ta sine egne avgjørelser?

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MMS er bare tull, og ingen med teknologisk innsikt bruker fortsatt denne typen meldinger. Da er det mye bedre å dele bilder og lyd gjennom e-post, facebook eller tulletjenester som snap chat.

 

Her virker det som at Apple var tidlig ute med å kutte en utdødende teknologi. Samme som de gjorde med disketter med iMac, flash på mobil/nettbrett og er i ferd med på bærbar maskin med optiske drev.

 

Hvis det var en så utdøende teknologi, hvorfor er det da fremdeles i bruk?

Generasjonen før oss (foreldrene mine, i 50åra ++), bruker det den dag i dag.

Og hvorfor gjorde eplene en så stor "revolusjon" ut av å legge til noe så ubrukelig ?

"This is amazing", "This is absolutely fantastic"... Nei, vi har sett det før, bare i en annen innpakning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er mange flotte ord, men stemmer de?

Hvorfor bruker vi et organisk ord som "Økosystem" når det her gjelder materiale gjenstander (...)

 

 

Eco system,

Økosystem.

 

Economical system,

Økonomisystem.

 

Det handler om å få låst brukeren til et system som din bedrift har full kontroll på. Dermed sikrer du at du får kontroll over konkurranseelementet og at alle økonomiske transaksjoner går via ditt kontrollerte miljø.

 

Det er grunntanken, og så har det blitt kjørt gjennom markedsføringsapparatet som har solgt det som en positiv ting. Noen kjøper det tydeligvis.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Ellers synes jeg Ramguy har veldig mange poeng over her. Kan ikke folk få lov til å like produktene de selv liker, og ta sine egne avgjørelser?

 

Nettopp - det er en av grunnene til at jeg ikke foretrekker iProdukter.

Jeg vil selv velge og jeg bruker både MMS, blåtann mm - Apple skal ikke bestemme det for meg, samt deres proprietære løsninger som gjør ting lite brukervennlig.

Så det å si at MMS er tull, for så å si at folk skal få velge selv, blir litt selvmotsigende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

MMS er bare tull, og ingen med teknologisk innsikt bruker fortsatt denne typen meldinger. Da er det mye bedre å dele bilder og lyd gjennom e-post, facebook eller tulletjenester som snap chat.

 

Her virker det som at Apple var tidlig ute med å kutte en utdødende teknologi.(Kanskje litt for tidlig). Samme som de gjorde med disketter med iMac, flash på mobil/nettbrett og er i ferd med på bærbar maskin med optiske drev.

 

Ellers synes jeg Ramguy har veldig mange poeng over her. Kan ikke folk få lov til å like produktene de selv liker, og ta sine egne avgjørelser?

Mms har sin fulle rett til eksistens. Jeg bruker det ukentlig. Kjapt, trygt og du er sikker på at mottaker får bildet du sender. Og så vidt meg bekjent så har dagens iphone denne funksjonen, så hva du mener med ditt utsagn om at apple var tidlig ute med å fjerne denne teknologien, skjønner jeg ikke. Og så drar du paralleller til diskettstasjoner? Merkelig...

Nei, på tide du skjønner at ved kjøp av iprodukter, så kjøper du gammel teknologi innpakket i fint papir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære deg Espen, du har holdt på med dette i 13 år og ser altså ikke forskjellen på å ta frem nøkkelknippet for å ripe lakken til naboens Mercedes av misunnelse, og det å påpeke at det kanskje er litt drøyt at for å få med ting som er standard på en Hyndai må du sette 15 kryss i tilbehørslista og legge 100 000kr på bordet, eller at taket og alle dørene må skiftes på grunn av rust før bilen er ett år gammel? Det kan godt kalles en "ripe i lakken" men skyt ikke budbringeren. Har du virkelig inntrykk av at de som er kritiske til Apple er misunnelige?

 

Jeg er også furundret over hvor glatt du hoppet over Androids og Blackberrys rolle i historien her. Det hadde ikke vært enkelt å gi Apple æren for dagens mobiltelefoner uten den "forglemmelsen"?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hmm, forrige taler har et poeng. Når de fleste som kritiserer Mercedes/Iphones kjøper en like dyr bil/telefon av et annet merke, er det vel ikke mye misunnelse ute og går. Man har hatt muligheten og valgt noe annet som passer ens behov bedre.

 

De fleste som er misunnelige på Mercedesen/Iphonen, spesielt de som riper den opp med nøklene, holder faktisk kjeft om det.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MMS er bare tull, og ingen med teknologisk innsikt bruker fortsatt denne typen meldinger. Da er det mye bedre å dele bilder og lyd gjennom e-post, facebook eller tulletjenester som snap chat.

 

Her virker det som at Apple var tidlig ute med å kutte en utdødende teknologi.(Kanskje litt for tidlig). Samme som de gjorde med disketter med iMac, flash på mobil/nettbrett og er i ferd med på bærbar maskin med optiske drev.

 

Ellers synes jeg Ramguy har veldig mange poeng over her. Kan ikke folk få lov til å like produktene de selv liker, og ta sine egne avgjørelser?

 

Beskrivelsen din passer lite, apple var sent ute med å få MMS, og har ikke fjernet det etter, om MMS har "gått av moten", så er jo timingen til apple enda dårligere?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenk om folk kunne hatt såpass oppegående tankegang og respekt for andre mennesker at de kunne klart å akseptere at folk har forskjellig smak og preferanser.

 

Hvordan enkelte i denne tråden regelrett rakker ned på og stempler folk de overhode ikke kjenner eller har noe som helst grunnlag for å bedømme er direkte nederdrektig.

 

Enkelte argumenterer og diskuterer på barnehagenivå, blir som å si at "faren min er sterkere enn faren din" sånn som enkelte buser frem her med sin vrangforestilte verden hvor de ser for seg selv som unikum som vet hva som er best for alt og alle.

 

Litt ironisk hvordan disse skal kritisere Apple for å være "eneherskere" når dere selv skal diktere på hva andre skal føle og mene om produkter.

 

Akkurat med den siste setningen går du inn og tar side. Dermed ugyldiggjør du hele argumentet ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

MMS er bare tull, og ingen med teknologisk innsikt bruker fortsatt denne typen meldinger. Da er det mye bedre å dele bilder og lyd gjennom e-post, facebook eller tulletjenester som snap chat.

 

Her skyter du deg fullstendig i foten ved å bruke "teknologisk innsikt" som et argument. Den som ikke har teknologisk / sosial innsikt blir deg. MMS er den eneste universelle måten å sende bilder på for å kunne rekke så godt som alle. "Alle" har en mobil i dag, mens ikke alle er på FB, og annen skitt&lort osv. Det kan skyldes alder, et bevisst valg, eller rett og slett utilgjengelighet. Noen har t.o.m ikke en PC engang.

-Hva gjør du når du skal sende et hyggelig feriebilde til bestemora di? (retorisk spørsmål, svar unødvendig)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som den "oldisen" jeg er har jeg vært med å oppleve mobiltelefonens revolusjon, jeg har jobbet med mobiltelefoner i mange mange år nå, å jeg har eid utallige telefoner og testet så si alle modeller som noen gang har kommet ut av et produksjonslokale.

Apple skal ha æren for å gjøre touch telefonen tilgjengelig for hvermannsen, intet annet! Vi må huske at 1. generasjon iPhone ble lansert uten 3G på et tidspunkt 3G var en innarbeidet standard på dyrere telefoner. Hva tenkte Apple på da de tok det valget? Ja, det lurer nok de fleste på.

Apple gjorde den gang de de gjør best, nemlig å fjerne åpenheten og ta ting tilbake til steinalderen. Heng med nå for jeg mener det positivt! Før iPhone var vi vant til en menyknapp man måtte trykke på for å komme inn til applikasjonene, Apple fjernet denne og gjorde alt tilgjengelig fra skrivebordet. Jovist er det enkelt, men det er hverken oversiktlig eller praktisk. I 2007 var dette revolusjonerende og på de små skjermene man var vant til på den tiden var det utrolig praktisk. Men tiden gikk å skjermene ble større og bedre, da kom Android. Android var ikke bygd på Apples idé om et åpen og begrenset skrivebordoppsett, Android bygger på fundamentet i Flash OS som LG hadde på sin Prada: en desktop for widgets, en oversiktlig meny og system i mapper.

Våre bruksmønster har gjort krav på større skjermen og Android er skreddersydd for større skjermer, derfor vil Android i dagens marked og kommende år alltid ha et fortrinn eller fem til iOs.

 

Så til avslutningen din hvor du konkluderer med at den perfekte telefonen aldri vil komme. De som har fått med seg tidligere uttalelser fra meg her inne vil nok bli lettere sjokkert når jeg nå kan avkrefte påstanden din. Jeg mener nemlig at den perfekte telefonen har kommet. Selvsagt vil den perfekte telefonen varriere fra person til person da man har forskjellige preferanser (skjerm, byggematerialer etc etc).

Samtidig viser trenden at hvermannsen ønsker rundt 5" skjerm, en slank telefon, bra kamera, mye teknologi slik at telefonen holder mer en et år, bra batteritid, at ting ikke går i sirup og god lagringsplass.

Basert på dette og egene erfaringer ønsker vi en telefon med stort utskiftbart batteri (uendelig batteritid om ønskelig) og mulighet for SD kort (uendelig lagringsplass om ønskelig). Å det er en telefon som oppfyller disse kriteriene og alle andre, pluss aspekter du ikke viste du ønsket før du prøver dem, den telefonen er Samsung Galaxy S4.

Altså den mest komplette telefonen som noen gang har blitt produsert. Første gang jeg prøvde en fikk jeg for første gang følelsen "oi, de har virkelig tenkt på alt".

 

Å ser vi på akkurat det er det nøyaktig det som skiller iPhone og S4. Mens Samsung ha pakket alt du kan tenke deg og mer til på S4, leveres iPhone uten noe så essensielt som NFC og et OS som ser og føles likens ut som det gjorde i 2007.

 

Min konklusjon blir derfor at den perfekte telefonen finnes og at Apple har falt av lasset.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...