Gå til innhold

Kommentar: ? Ny iPhone vil også bli hatet


Anbefalte innlegg

"For den som føler seg komfortabel i Apples univers, glir Mac, iPad, iPhone og Apple TV inn i et felles økosystem som ingen i dag kan matche."

 

Den glir så lett at jeg hadde maks puls da jeg satt stille og skulle overføre julebilder av søstra iphone 5 til min nye mac air og det gikk jo veldig fint over blåtann! Fikk ikke en dritt bilde og prøvde blåtann til min Samsung, men det gikk heller ikke. Der og da sverget jeg aldri å kjøpe iphone!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kunne vært en veldig bra artikkel men blir ødelagt av typisk Apple retorikk (også kalt hersketeknikk). At det ikke skal gå an å skrive en nøytral mobilartikkel!

 

Du er mer enn velkommen til å skrive en nøytral artikkel. :)

 

 

Økosystem, økosystem, økosystem. Appel har i dag ca. 20% av mobilmarkedet (andelen blir mindre og mindre). De resterende 80% har tydeligvis ikke skjønt bæra.

 

Markedsandel har ikke like mye å si som fortjeneste. Apple gruser konkurrentene når det kommer til å faktisk tjene penger på mobilproduktene sine, og nei, det skyldes ikke bare høye priser på selve enhetene. Det er vist i flere undersøkelser og rapporter (for ikke å snakke om faktiske data fra de som selger tjenester) at brukere av iEnheter bruker mer penger på apper, spill og tjenester enn brukere av Android-enheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dette kunne vært en veldig bra artikkel men blir ødelagt av typisk Apple retorikk (også kalt hersketeknikk). At det ikke skal gå an å skrive en nøytral mobilartikkel!
Du er mer enn velkommen til å skrive en nøytral artikkel. :)
Økosystem, økosystem, økosystem. Appel har i dag ca. 20% av mobilmarkedet (andelen blir mindre og mindre). De resterende 80% har tydeligvis ikke skjønt bæra.
Markedsandel har ikke like mye å si som fortjeneste. Apple gruser konkurrentene når det kommer til å faktisk tjene penger på mobilproduktene sine, og nei, det skyldes ikke bare høye priser på selve enhetene. Det er vist i flere undersøkelser og rapporter (for ikke å snakke om faktiske data fra de som selger tjenester) at brukere av iEnheter bruker mer penger på apper, spill og tjenester enn brukere av Android-enheter.

 

Har de 5k å bruke på en tlf, har de nok penger til å bruke på apps og dill dall i motsetning til de andre tlf som koster 500kr+.

Lenke til kommentar

Hva f**n menerdu med "Nye iPhone vil OGSÅ bli hatet"?Den nyeste iPhonen har jo ikke blitt hatet....

 

Jeg hadde stilt det som et krav at homeknapp og powerknapp fungere i hele levetiden til tlf, spesielt om jeg betaler over 5000kr. Hadde også vært fint om batteriet varte mer enn noen få timer. Makan til dritt tlf. skal du lete lenge etter..................Skuta til Apple har allerede flere hull i baugen, bare vent, om knapt ett år, så er aksjekursen ytterligere halvert. Folk har begynt å våkne opp og skjønt at Apple har elendig kvalitet på tlf. sine

 

 

Lenke til kommentar

At apple er de som tar seg grovest betalt for utdatert teknologi, er grunnen til at de tjener hauger av penger. Billig teknologi inn, putte det i en pen beholder, og selge det dyrt ut. Og hvordan kan apple få dette til? Jo, genial markedsføring som til dels hjernevasker en gruppe kjøpere, og en stor andel journalister. Med all hypingen rundt iphone ble jo også jeg interessert, og måtte teste. Skjønte med en gang at jeg var blitt lurt, så jeg kvittet meg med den etter en og enhalv dag, og gikk for en android istedet. Kom forøvrig fra windows, og tilogmed gamle windows var å foretrekke fremfor ios.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde stilt det som et krav at homeknapp og powerknapp fungere i hele levetiden til tlf, spesielt om jeg betaler over 5000kr. Hadde også vært fint om batteriet varte mer enn noen få timer. Makan til dritt tlf. skal du lete lenge etter..................Skuta til Apple har allerede flere hull i baugen, bare vent, om knapt ett år, så er aksjekursen ytterligere halvert. Folk har begynt å våkne opp og skjønt at Apple har elendig kvalitet på tlf. sine

 

Da har du bare vært veldig uheldig med den telefonen du har fått, eller bare veldig uforsiktig med den! Jeg har har hatt så og si alle generasjonene av iPhone, og jeg elsker det.

 

Har aldri hatt problemer med verken hjem-knapp, power-knapp eller batteri. Når det er sagt må jeg også si at batteriet er jo ikke av de beste, men det har også kanskje litt med retina- skjerm å gjøre også, eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At apple er de som tar seg grovest betalt for utdatert teknologi, er grunnen til at de tjener hauger av penger. Billig teknologi inn, putte det i en pen beholder, og selge det dyrt ut. Og hvordan kan apple få dette til? Jo, genial markedsføring som til dels hjernevasker en gruppe kjøpere, og en stor andel journalister. Med all hypingen rundt iphone ble jo også jeg interessert, og måtte teste. Skjønte med en gang at jeg var blitt lurt, så jeg kvittet meg med den etter en og enhalv dag, og gikk for en android istedet. Kom forøvrig fra windows, og tilogmed gamle windows var å foretrekke fremfor ios.

 

Apple burde heller satse på ekslusive produkter med super kvalitet og fin design. Dessverre så finner du kinamobiler med bedre kvalitet :D

Lenke til kommentar

Begynner å bli temmelig irritert over alle som sier iphone ikke tåler en dritt.

Før jeg kjøpte iphone 5 hadde jeg en 4er. Den mistet jeg i bakken, sovnet på og slang den i veggen for å nevne noe.

Den fikk 3-4 bittesmå skrammer langs kanten og det var det.

Den tåler like mye som andre tlf-er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Da har du bare vært veldig uheldig med den telefonen du har fått, eller bare veldig uforsiktig med den! Jeg har har hatt så og si alle generasjonene av iPhone, og jeg elsker det.

 

Har aldri hatt problemer med verken hjem-knapp, power-knapp eller batteri. Når det er sagt må jeg også si at batteriet er jo ikke av de beste, men det har også kanskje litt med retina- skjerm å gjøre også, eller?

Nei, det har ingenting med skjermen å gjøre. Det er så enkelt at apple har putter et alt for lite batteri i telefonen. Grunnen til dette er at de skal tjene mest mulig or solgte enhet, og de vet jo at menigheten kjøper uansett.

Lenke til kommentar
Jeg hadde stilt det som et krav at homeknapp og powerknapp fungere i hele levetiden til tlf, spesielt om jeg betaler over 5000kr. Hadde også vært fint om batteriet varte mer enn noen få timer. Makan til dritt tlf. skal du lete lenge etter..................Skuta til Apple har allerede flere hull i baugen, bare vent, om knapt ett år, så er aksjekursen ytterligere halvert. Folk har begynt å våkne opp og skjønt at Apple har elendig kvalitet på tlf. sine
Da har du bare vært veldig uheldig med den telefonen du har fått, eller bare veldig uforsiktig med den! Jeg har har hatt så og si alle generasjonene av iPhone, og jeg elsker det.Har aldri hatt problemer med verken hjem-knapp, power-knapp eller batteri. Når det er sagt må jeg også si at batteriet er jo ikke av de beste, men det har også kanskje litt med retina- skjerm å gjøre også, eller?

 

Jeg kommenterer ikke på vegne av meg selv, men kunder som vi får inn. Hvorfor får vi aldri inn en Samsung tlf. med defekt knapp? Når man betaler 5000kr, så bør i det minste knapper fungere i hele levetiden til tlf. Det må da være et minstakrav el?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir du irritert og skriver innlegg på amobil artikler som tydelig har en pro-android/anti-apple agenda? Akkurat den samme retorikken blir brukt nettopp motsatt i brorparten av amobil/mobilen sine artikler, og da er du vel intelligent nok til å ta til motmæle også der...? Eller insinuerer du at intelligente mennesker kun reagerer når noe er skrevet i apples favør? :)

 

Når det er sagt, er det ikke lett å føre en android/ios diskusjon saklig på diskusjon.no, da andelen androidbrukere er i flertall, og mange eier ikke objektivitet.

 

Disclaimer: jeg er samsung bruker, eier ikke iphone.

 

Jeg sier at intelligente mennesker reagerer når man ser en artikkel som har et vist bias og jeg påpekte hva jeg selv oppfattet som bias.

Det er dog svært tydelig at forfatter ønsker å få litt blest rundt både artikkelen og diskusjonen (sånt gir jo inntekter) og det er jo forståelig, men han har sikkert kunnet ordlagt seg litt annerledes og kuttet ut "Buzz" ordene som jeg mener gir ingen mening og er kun med på å få til opphetede diskusjoner.

 

Utifra det at jeg personlig gir blanke F i Apple produkter fordi jeg selv oppfatter selskapet som Satan Selv ( forbrukerfiendtlige , villige til å lyge og saksøke alle og enhver som oppfattes som konkurrenter osv osv osv).

 

Har jeg en favoritt når det gjelder mobiler? Egentlig ikke, men det er først og fremst greit med svært lav SAR , så kommer funksjonalitet i forhold til pris og til syvende og sist er jo også formfaktor litt viktig da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Begynner å bli temmelig irritert over alle som sier iphone ikke tåler en dritt. Før jeg kjøpte iphone 5 hadde jeg en 4er. Den mistet jeg i bakken, sovnet på og slang den i veggen for å nevne noe. Den fikk 3-4 bittesmå skrammer langs kanten og det var det. Den tåler like mye som andre tlf-er.

 

Ok så du mener at tlf. som har både glass foran og bak tåler like mye som tlf. som f.eks. har plast og Gorilla glass? Hvorfor får vi inn nesten utelukkende iPhone med knust glass? Bare sånn du vet det, så knuser skjermen på iPhone 5 enda lettere enn på iPhone 4/4s. Eneste tlf. som tålte litt var 3gs'en ;D

Lenke til kommentar

Det er da fint lite i denne artikkelen som vil få folk til å fokusere på telefon, fremfor forumkrig...

 

Når overskrift, ingress og innhold setter iPhone på pidestall over alle andre, tror du virkelig denne vil føre til flere saklige diskusjoner her inne?

Jeg føler det motsatte, og at det virker som du kun har lest nettopp overskrift, ingress og innhold. Om mange gjør det samme har du nok rett.

Synes forøvrig dette var veldig godt skrevet. Selv digger jeg både Apples produkter og Android (først og fremst Samsungs telefoner). Alt har positive og negative sider, og så er det opp til hver og en hva man vil bruke. Grunnen til at diskusjoner og "krangler" oppstår rundt dette tror jeg har med merkelojalitet å gjøre.

Dette er i utgangspunktet helt greit, og det vitner om sterke merkevarer, men det er synd det blir så mye usakeligheter og vås ut av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personelig så holder jeg meg laaaangt vekk fra produktene pga, blant annet, kundeservice, prisen, mangelen på frihet, etc. Noe som også er årsaken til at jeg misliker Apple.

 

Jeg tror veldig mange kan innrømme at Apple styres på en veldig bra måte om man ser på PR og økonomi. Produktene er heller ikke, nøvendigvis, direkte dårlig. Men som sagt, det er altfor mye negativt som kan sies om Apple til at jeg klarer ignorere det, for deretter å kjøpe produktet og være fornøyd med kjøpet. Det de slipper er jo heller ikke så utrolig fantastisk som alle insisterer på...

 

 

Det er synd at det nesten er heilt slutt på tradisjonelle mobilar med knappar. Det er ingen produsentar lenger som lagar avanserte telefonar med tastatur. Synst dei var mest praktiske som telefon, lang batteritid, liten og lett. Dagens touch telefonar er heller meir PDA enn telefonar. Det virkar som alle skulle ha PDA på grunn av Apple.

 

Alternativet blir nok BlackBerry Q10, basert på hva du skriver at du er ute etter. Verdt å ta en kikk på den hvertfall.

Lenke til kommentar

Min teori på hvorfor apple blir så mye hatet:

Husker du den gutten på skolen som var så utrolig høy på seg selv? Hver gang han fikk en sekser, gikk han rundt og spurte hva de andre elevene fikk, og mobbet dem fordi de ikke fikk toppkarakter. Men de gangene han ikke fikk en sekser, tok de andre elevene hevn!

 

Samme greia gjelder Apple, de presenterer et produkt som noen digger(delvis fordi det tilfredstiller deres behov, de har ikke prøvd noe annet, og fordi produktet er helt fantastisk, det er jo produsert av Apple) men mange innser at ikke er spesielt godt, og de nye og "innovative oppfinnelsene" er egentlig veldig innspirert av andre. Derfor blir de hatet, fordi de lanserer et nytt produkt og sier, "Dette har vi funnet opp, og det er mye bedre enn konkurrentenes møkkatelefoner". Denne er fra lanseringen av IOS7:

Kan også nevne at man ikke blir hatet noe mindre av å saksøke alle i øst og vest, når man kopierer minst like mye som alle andre.

 

Forøverig skriver artikelforfatter at designet er nytt og revolusjonerende.

"Den har en design ingen har sett maken til, med glass i hele fronten, en navigasjonsknapp og kropp i ett stykke aluminium."

 

Er vel ikke riktig det...

http://prohardver.hu/dl/upc/2011-05/4493_apppika.jpg

LG kom ut med en telefon som iphonen ligner på, før både iphone og ipod touch ble lansert. Den er også Apples produkter er neppe inspirert av den, da det ikke var så lang tid mellom lanseringene, men det å gi Apple æren for fancy telefoner med glass på fremsiden er bare tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er da fint lite i denne artikkelen som vil få folk til å fokusere på telefon, fremfor forumkrig...

 

Når overskrift, ingress og innhold setter iPhone på pidestall over alle andre, tror du virkelig denne vil føre til flere saklige diskusjoner her inne?

 

"Det er lov å være kritisk til Apple, og selvsagt er det tenkelig at noen faktisk synes de lager stygge og mangelfulle produkter. Jeg frykter bare at det er mer vanlig å mislike Apple og i-produktene av helt andre grunner. Det virker i alle fall slik når jeg leser forumtrådene som dukker opp under enhver artikkel der et iOS-produkt er omtalt."

 

Det er dette jeg mener. Mange hater Apple fordi det er mainstream, ikke fordi de misliker de spesielt. En god del fanboys her på forumet klarer ikke komme med en eneste grunn, de bare rakker ned på Apple for å skaffe "likes" og skape irritasjon i tråden.

 

Når dette blir satt i fokus, håper jeg at folk tar seg selv i nakken og diskuterer saklig. Nesten enhver iOS-artikkel blir spammet ned av Apple-hatere som gjør alt de kan for å lage kvalme i tråden. Dette gjelder heldigvis ikke alle, mange diskuterer saklig men jeg etterlyser at kommentarer er relative for artikkelens innhold, ikke hvor elendig Apple-produkter er.

 

Takk for en flott artikkel, en fryd å lese :)

Endret av Svigermors drøm
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette kunne vært en veldig bra artikkel men blir ødelagt av typisk Apple retorikk (også kalt hersketeknikk). At det ikke skal gå an å skrive en nøytral mobilartikkel!Her skinner det igjennom at forfatter er Apple fanboy og at iPhone er Mercedes-en. For å trøste leserne så slenges det inn at forfatter også bruker en Android.Økosystem, økosystem, økosystem. Appel har i dag ca. 20% av mobilmarkedet (andelen blir mindre og mindre). De resterende 80% har tydeligvis ikke skjønt bæra.Ja, - Ny iPhone vil bli hatet, ny Windows Phone vil også bli hatet og ny Android vil også bli hatet!

 

Andre sier igjen at han er totalt anti Apple, jfr. testen av Note 8, utført av Espen I. Swang :)

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10104364

 

Folk kan vende og vri på det meste til sin egen fordel/bakdel.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Markedsandel har ikke like mye å si som fortjeneste. Apple gruser konkurrentene når det kommer til å faktisk tjene penger på mobilproduktene sine, og nei, det skyldes ikke bare høye priser på selve enhetene. Det er vist i flere undersøkelser og rapporter (for ikke å snakke om faktiske data fra de som selger tjenester) at brukere av iEnheter bruker mer penger på apper, spill og tjenester enn brukere av Android-enheter.

 

Det sier mest om brukerne Apple har. Kids som bruker mor og fars penger - de har iPhone for det er (var) moten. Eksemplet er iOS7 nå - mye kopiering av Android og omsider kommer de med radio - et århundre etter andre - innovativt .... de kjører samme linja, de vil suge mest mulig penger ut av sine kunder. Det andre har gratis (som gode apps) vil de ha penger for. Man får kun radio gratis hvis man har reklame. Er det noe rart de tjener mest penger? Som sagt sier det litt om brukerne - kids er unnskyldt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...