Gå til innhold

PlayStation 4 får norsk pris (PS4)


Anbefalte innlegg

Grov og grov. Det merkes at Xbox One er forbrukerfiendtlig. Den er danket ut av PS4 i forhåndsbestillinger overalt. Har du sjekket avstemningen på Amazon? Tror Xbox One har rundt 2000 stemmer, mens PS4 har snart 30000 på hvilken som skal forhåndsbestilles.

Det har alltid vært en grov konkurranse, historisk sett, mellom konsollene til Sony og Microsoft. Slik er det fremdeles - de konkurrerer nærmest direkte mot hverandre, og derfor er det rart at prisforskjellen er så stor.

At forbrukerne innser hvilken konsoll som passer dem best gjør egentlig ikke konkurransen noe mindre, men det hjelper selvsagt den vinnende part. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig fin pris*, men mon tro Elkjøp kommer billigere ut som alltid kjøper bøttevis? Mulig jeg venter på de først. :)

500,- mindre i pris, det tilsvarer ett ekstra spill / ett år PS+ abbonement eller en ekstra håndkontroll. Så ikke kom å si at 500,- idag er "ingenting". :)

Endret av Kenichi-san
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Veldig fin pris*, men mon tro Elkjøp kommer billigere ut som alltid kjøper bøttevis? Mulig jeg venter på de først. :)

500,- mindre i pris, det tilsvarer ett ekstra spill / ett år PS+ abbonement eller en ekstra håndkontroll. Så ikke kom å si at 500,- idag er "ingenting". :)

 

Var det ikke ett år Xbox live Gold inkludert om man forhåndsbestilte Xbox One ?

 

Ikke at jeg noensinne har betalt full pris for 12 mnd. Live da. Er alltid billigere om man vet hvor man skal handle.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Var det ikke ett år Xbox live Gold inkludert om man forhåndsbestilte Xbox One ?

Ikke at jeg noensinne har betalt full pris for 12 mnd. Live da. Er alltid billigere om man vet hvor man skal handle.

Gjaldt ikke dette bare spesifikke forhandlere og ved forhåndsbestilling også kalt "Day One Edition"?

Er vel forsåvidt sant, både Live og PS+ koster ikke fulle 500,- idag, men poenget mitt generellt står fortsatt gyldig. :)

Lenke til kommentar

Fin pris dette. Tipper dog at PS4 vil komme nærmere 3200,- kr og at det kommer tilbud litt seinare. Har aldri forhåndsbestillt konsoll før, men vurderer virkelig det med PS4.

 

Av prinsipp er ikkje XO verdt å kjøp for min del. Ville ikkje hatt den om di kasta den etter meg.

 

Nintendo vil bli vurdert når pris og eksklusive spill eg vil ha står til kvarandre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gjaldt Day One utgaven ja, det er denne MS har fra sine sider. Så da sparer ber noen kroner der også :p

 

EDIT: Men headset følger det ikke med i pakken hos MS, hva faen. Til og med Sony har jo lært at dette er ett must denne gangen.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en rar artikkel. Det er ikke noe som heter "den norske prisen" slik som i usa. Dette er bare komplett som den foreløbig eneste norske butikken som har valg å ta 3500kr for noe med en ukjent innkjøpspris.

 

Som i de fleste marked opererer også den norske distributøren med veiledende pris. Det er en pris som mange selvsagt går under, men det er svært vanskelig å forsvare å selge noe til høyere enn det distributøren sier skal være veiledende pris. Så både begrepet og realiteten er nok ganske nært det samme som i USA (husk imidlertid at i USA som oppgis prisen uten lokal sales tax / mva, ettersom den er forskjellig fra stat til stat (.. og prisen oppgis uten i butikk også)).

Lenke til kommentar
En god pris, for en konsoll som gjør som den skal. Den oppgraderer hardware fra tidligere, forbedrer på småting og bringer konsollen videre inn i fremtiden, uten unødvendige kundefiendtligheter. Jeg er ingen konsollspiller, men jeg vil påstå at det er smart for dere som spiller spill på konsoll, å støtte Sony her. Et kjøp av en Xbox One betyr at du gir én stemme til Microsoft's ganske stygge og kundefiendtlige holdninger. Du gir dem med andre ord tillatelse til å fortsette slik, og eventuelt ekspandere og videreutvikle disse dårlige holdningene i fremtiden.

 

Folk synes Steam også var kundefientlige med deres DRM, mulig det er samme her, at plutselig sender MS ut shitloads med gode tilbud :)

 

 

Meeen også kan det ikke skje også ^^

Lenke til kommentar
Hadde forventet større forskjell mellom den og X1. Nå kan ingen bruke prisforskjell som ett pluss i "krigen. 500 er ingenting.
Hvor mye er mer enn ingenting?

 

500 er mer ein nok egentlig med tanke på i "spill utstyr valuta" er det 1 tripple AAA valuta på release /håndkontroler :p

 

men det er no bedre ien da det ble annonsert

Lenke til kommentar

I tillegg til at den er dyrere, har svakere maskinvare, er større, har online-krav, sjekker deg hver 24. time, sperrer bruktspill, sperrer bytting og salg, og at du leier spill, istedet for å eie dem?

 

Vi får se :wee:

 

Jeg håper at de firer litt på online kravet. Det må de jo nesten!

 

Som samboern sa da jeg fortalte at man ikke engang kan videreselge spillene: Da må jo spillene være billige da! Kanskje blir det noe ala steam med prisdumping iblant. Er lov å håpe! Men ps4 først!

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar

 

 

Vi får se :wee:

 

Jeg håper at de firer litt på online kravet. Det må de jo nesten!

 

Som samboern sa da jeg fortalte at man ikke engang kan videreselge spillene: Da må jo spillene være billige da! Kanskje blir det noe ala steam med prisdumping iblant. Er lov å håpe! Men ps4 først!

Jeg ville ikke hatt for høye forhåpninger om supersalg, verken på Xbox marketplase eller PS Store. I motsetning til Steam har de monopol på digital distribusjon på respektive plattformer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...