Gå til innhold

PlayStation 4 får norsk pris (PS4)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer det?

 

Det stemmer hvis Komplett har en deal på det, men nei, PS Eye skal selges standalone. Det ble annonsert i februar at kameraet følgte med, kan hende at Komplett ikke har fått med seg det nye fra E3, at kameraet skal selges separat.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Folk synes Steam også var kundefientlige med deres DRM, mulig det er samme her, at plutselig sender MS ut shitloads med gode tilbud :)Meeen også kan det ikke skje også ^^

 

Mange spill til PS4 kommer nok også til å ha DRM. Forskjellen er at på XB1 har man ingen valg. På PC har man valg, på PS4 vil man få valg, når det gjelder XB1 kan man bare velge om man kjøper konsollen eller ikke.

 

Vi kan ta The Witcher 3 som et eksempel. Single player RPG, laget av CD Projekt RED som har en DRM-fri spillbutikk. Dette spillet kommer til alle plattformer. Det er bare på XB1 du må ha internett for å spille det.

 

Med alt styret rundt PS4 sine diskbaserte spill, virker det som om folk glemmer at PS4 garantert kommer til å være åpen for digitale kjøp. Sony har laget en friere plattform der utviklere kan gjøre det de vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

PS4 ser mer lovende ut på papiret... Men da må det gjøres store forbedringer i PSN for det var faen så trasig. Bare å få joinet et game med venner var et helvettes leven og ikke var det noe voip heller!

 

Med forbehold om at jeg ikke har vært inne på min PS3 på ca ett års tid og vet ikke om det er forbedret allerede...

Lenke til kommentar

Hadde forventet større forskjell mellom den og X1. Nå kan ingen bruke prisforskjell som ett pluss i "krigen. 500 er ingenting.Får redigere her da siden ingen gidder å lese post nr2 :D 500kr er ingenting på elektronikkmarkedet nå til dags, ett bittelite tilbud og det er samme pris eller billigere :)

 

Problemet er jo at det fortsatt er 500 kr dyrere, burde vært 1000kr billigere en PS4 for at jeg skulle vurdert å kjøpe meg en DRM infisert spillmaskin hvor man ikke en gang kan låne bort spill man kjøper til andre. PS4 er også en kraftigere maskin.

 

Synd, for jeg liker Xbox 360 bedre en PS3 på grunn av kontrollen, men ikke vil jeg støtte noen form for DRM som bare gjør ting plagsomt for folk som betaler for seg.

Lenke til kommentar

Mange spill til PS4 kommer nok også til å ha DRM.

 

Alle spill på alle konsoller har DRM, bare i noe varierende grad. PS3 og PS4 kommer til å være omtrent like forbrukerfiendtlige, og du er fscked for alt du har kjøpt på nett så fort Sony ikke lenger ønsker å vedlikeholde PSN for din plattform lenger.

 

Samme gjelder etter hvert som (Blu-ray|tilfeldig format)-diskene dine blir uleslige om x antall år.

 

Det er en uting at "DRM-fritt" plutselig har begynt å bety "har ikke online-sjekk med jevne mellomrom". Woho. Noe som er hakket verre har kommet. Dermed er plutselig det gamle frihet og bare gode saker! :-)

 

Lenke til kommentar
Du må ha selektiv hukommelse . Xbox360 sleit lenge med rrod og var ikke akkurat kjent for kvalitet.
Ps3 har hatt sine problem den og....

Alle elektroniske apparater har en viss feilprosent. PS3 har sin ylod og Wii kunne overopphete GPU'en hvis tjenesten wiiconnect24 var aktivert. Men ingen av de kommer i nærheten av feilprosenten som 360 var plaget med.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm.. Moralen skriker PlayStation 4.. Men både kjæresten og endel av meg sier Xbox One rett og slett fordi Kinect er et genialt supplement til en spillkonsoll om du spør meg, har storkost meg med Kinect til Xbox 360 og det meste andres piller jeg jo på PC uansett... Må få tafset litt på den nye PlayStation 4 kontrolleren før jeg avgjør tror jeg, om den kan matche Xbox kontrolleren så får jeg la moralen vinne, hvis ikke så tror jeg nok det blir Xbox One selv om jeg stadig avskyr Microsoft som selskap mer og mer.

Lenke til kommentar

Litt interesant hvordan spillene ikke ser ut til ha noen innvirking på folks valg.

 

Tror ikke så mange som vil ha Forza og Halo f.eks ikke vil gå for xbox selv om den koster 500kr mer enn PS4.

 

Er det noen Halo fantaster her som kommer til switche til PS4 og Killzone pga Xbox koster 500kr mer?

Online spilling er jo ikke gratis lenger på PS4 så den fordelen er jo også borte.

Lenke til kommentar

Online biten blir å dominere på den konsollen hvor jeg har flest bekjente, så enkelt er det. Og da er det sama om det er på Xbox eller PS. Forrige gen. hadde stort sett alle IRL kompisene min 360 pga. online biten på PS3 var nærmest fullstendig ubrukelig når det kom til å samle gjengen online for litt krigføring. Ingen hadde problemer med å betale noen usle kroner til MS, ettersom de lever den soleklart beste online biten på konsoll.

 

Vi får se om kortene er snudd denne gangen, for jeg har ihvertfall trua på Sony her.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...