Jump to content

fiskfisk

Medlemmer
  • Content Count

    1255
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

152 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

7248 profile views
  1. Da henter man inn backupen. Backup er et helt annet dyr enn sync, og mye mye enklere å få til. Hvor ofte tar du backup av innholdet på konsollen din?
  2. Det er forskjell på å kunne og å måtte. Hva gjør du når konsollen din dør sånn ca. 80% av veien gjennom denne FFVII-remaken du har ventet halve livet på? Skylagring er ikke _bare_ "del dette mellom alle maskinene mine", men også en måte å ta backup av materialet på. Integrasjonen med Dropbox er finurlig, men det er jo igjen en avhengighet til en tredjepart (som du riktignok betaler for selv / bruker gratiskapasitet hos). Hva skjer om Dropbox plutselig har tapt femten milliarder på investeringer i et pingvinbasert MLM på antarktis, og dermed er konkurs? (en enkelt leverandør er samme issue som å bruke konsolleverandørene eller Steam direkte - selv om det nok er mer trivielt å implementere Dropbox API-et i en åpen versjon enn Xbox/PS/Steam-versjonene) For PC-spill er det nok enklere å bare la spilleren velge hvor savefilene skal lagres, og så la OS-et ta seg av resten (enten på Dropbox, Google Drive, en S3-backet tilfeldig lagringssted som du kan drive selv, etc.). Kompabilitet mellom plattformer på saves kan være ugunstig både programmeringsteknisk og brukeropplevelsesmessig, f.eks. dersom DLC-er bare er tilgjengelig på en plattform (hva gjør du om brukeren f.eks. har lagret med et våpen som bare finnes på en plattform?), det finnes bonuser som bare er tilgjengelig på en plattform, en plattform har spesielle forventninger til save-state, etc. Dagens skylagringssystemer for saves må definitivt bli mye, mye bedre (sync på ps4 er .. vel, sådär), men la oss få det til å funke ordentlig før vi begir oss ut på en utopi :-)
  3. Stemmer - Namdalsavisa ble solgt unna i dag også. I tillegg ble Stjørdalens Blad, Malvikbladet og Opdalingen solgt i Januar. Salget av Namdalsavisa er vel som forventet sett i sammenheng med det salget.
  4. Det er ikke så komplekst egentlig, jeg følte ikke det var verdt å skrive så veldig detaljert om det. Du kan oppgradere våpnene og velge konfigurasjon av skjold, motorer, etc, men spillets kompleksitet ligger stort sett i kampdelen. Men det er til gjengjeld ganske gøy. Det er vel ikke fullt så mye som å velge konfigurasjon - bare hvilke deler av skipet du vil oppgradere, som i praksis er å velge hvilke verdier mellom 0 og 8 du ønsker å bruke energi (som er en av ressursene i spillet) på å oppgradere. Ellers et spill som har gitt meg mange timer moro allerede, men jeg merker at det som er rundt kampsystemet blir litt snaut. Det blir litt vel repetivt, og du får ikke noe forhold til planetene dine (som du gjør med byene i Civilization). Det er også litt plutselige win-conditions som det er vanskelig å følge med på underveis for de andre spillerene. Når deeeeeeet er sagt, så synes jeg spillet har bra med potensiale, og funksjonaliteten er pressa ned til at en spillrunde tar ca. to timer. Akkurat passe for å klemme inn en runde på kveldstid før det skal soves. :-)
  5. Ikke at det er ekstremt relevant, men vi bruker ikke karakteren 0/10 på Gamer, så karakterskalaen vår går fra 1 til 10. Det betyr at på en skala fra 0 - 100 vil 70 være nærmere 6/10 enn 7/10 (0.6363..), dersom du tar utgangspunkt i at skalaen vår går fra 0 til 10 ved å bare gange med 10 (og ikke bruke 1 - 10 for en skalert størrelse på intervallet). :-)
  6. Fordi det er grisebillig og strømeffektivt. Det er ikke noe poeng i å gjøre noe med en eksisterende plattform etter tre-fire år om det gjør det dyrere å produsere enhetene og det samtidig splitter markedet for hvilke spill som kan kjøre hvor. Inkompabilitetsproblemer på kryss av hardwareversjoner er verken utviklere og eiere definitivt ikke tjent med.
  7. Jeg svarer litt på et spørsmål som dukket opp her for seg selv fra veteranzerk: Morsomt nok er det fortsatt pwned.no-motoren (i en ganske modifisert versjon, riktignok) som ligger bak turneringssystemet på Gamer, så det er bare å lage egne turneringer og kjøre på. Det er imidlertid ingen direkte IRC-integrasjon for øyeblikket, slik vi hadde på pwned. :-)
  8. Bruk påsken på å rømme fra falleferdige Mayatempler. Anmeldelse: Escape: The Curse of the Temple
  9. Før du bruker veldig mye tid på det vil jeg bare påpeke at du er ute etter et varemerke, ikke et patent. Bare sånn at de ikke ler av deg på kontoret når du sender inn søknaden i feil kategori! Det er forøvrig heller ikke SÅ rart at King.com ønsker å stoppe folk som bruker Candy og Saga for å framstå som at det er et spill i tilknytning til spillene de selv gir ut, men at de kaaaaanskje bør være ganske mye hardere på filtreringa før de sender ut slike krav.
  10. Transport Tycoon kom aldri ut på Amiga, men Railroad Tycoon fra Sid Meier gjorde.
  11. Kjører ikke Steam omtrent alt utenom Origin sine spill? Jeg anser dette fremdeles som en åpen plattform, i motsetning til konsollene. Steam kjører ingenting. Steam starter spillet i det underliggende OS-et, og om du bytter ut det, må spillet være skrevet for å kunne fungere på det OS-et som du kjører Steam på. Det at du kan kjøre Steam på Linux (som også SteamOS baserer seg på) betyr ikke at du kan kjøre alle spill som er tilgjengelig på Steam (akkurat som du heller ikke får kjørt alle spillene på Mac OS X). Dette gir Valve en mulighet til å levere en totalløsning for stueromsopplevelsen, men spillutvalget vil være svært begrenset i starten. For de som er skeptiske til hva dette vil ha å si for åpne plattformer; det kan ikke bli verre enn det allerede er i dag. Dette er en glimrende gulrot for å få flere store utgivere til å gi ut spillene sine på alternative plattformer, og sørger for at plattformene vil kunne få fokus under utviklingen. Jo flere muligheter for å tjene penger og kunne bygge kommersiell interesse under plattformene, jo større andel av dagens utviklingsbudsjetter på Windows og OS X vil kunne flyttes over til å også utvikle Linux-versjoner. Og det er ingenting som tilsier at det skal være låst til SteamOS (.. en løsning som uansett ikke vil være spesielt hensiktsmessig i praksis, så lenge de skal basere OS-et på noe de ikke selv har fullstendig kontroll over).
  12. Ikke så lenge du fortsatt har lyst til å kjøre Windows-spill. Og selv foretrekker jeg at det er flere store aktører på digitaltjenestemarkedet enn bare en. Det er heller ingen grunn til at dette skal tvinge EA til å droppe Origin på noen måte: de kan i tilfelle lett bygge en større kundegruppe ved å lansere spillene sine for SteamOS (EA-spill på Linux med det første? Riiight.) til en høyere pris enn de selv tar på Origin.
  13. Som Tor-Steinar skrev tror jeg du undervurdere sterkt hvor mange som ser forsiden til Gamer.no hvert minutt. :-) Det tok ca. ti minutter å dele ut alle nøklene (som, ikke overraskende, blir ca. ti i minuttet, langt fra noe som tyder på ufine taktikker), og det er ingenting som tyder på at det er noen bots som har tatt noen av nøklene. Vi har enkelte heuristikker i bakkant for å oppdage opplagte forsøk fra automagiske boter (men godt lagde sådane kommer seg selvsagt rundt det meste, så lenge vi fortsatt ønsker å være brukervennlige overfor de som deltar), og det er iallfall ingen av dem som har slått ut på noe her. Jeg har gått gjennom en god del av innleveringene, og det er ikke noe som ser ufint eller mistenksomt ut på noen som helst måte.
  14. Beklager, men det er ikke sånn lisensregler fungerer. I dette tilfellet er det svindelsjappa som benytter seg av Teamviewer i en kommersiell kontekst, og dermed i tilfelle må ha kjøpt lisens på produktet (ettersom de tjener/sparer penger på _bruken_ av produktet, eller bruker det i en annen kommersiell setting). Det å omtale et produkt i en ellers kommersiell setting er ikke det samme som å bruke produktet.
×
×
  • Create New...