Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

OCDen min kicker inn ut av en annen verden når geralt ikke bruker ett komplett armor sett, spesielt om de kræsjer farge messig, i så stor grad at jeg heller bruker langt dårligere armor sett enn å mikse tilfeldige deler...

 

Ha ha godt vi er fler :-D

 

EDIT:

 

Gwent.... Noen som har en lynrask innføring? Skjønner ikke bæret ved første øyekast...

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

OCDen min kicker inn ut av en annen verden når geralt ikke bruker ett komplett armor sett, spesielt om de kræsjer farge messig, i så stor grad at jeg heller bruker langt dårligere armor sett enn å mikse tilfeldige deler...

 

Ha ha godt vi er fler :-D

 

EDIT:

 

Gwent.... Noen som har en lynrask innføring? Skjønner ikke bæret ved første øyekast...

 

 

Bare finn en tutorial på Youtube. Og for guds skyld ikke unngå Gwent. For meg er det desidert morsomste aspektet med hele spillet. Ekstremt givende sideaktivitet faktisk.

Lenke til kommentar

Bare jeg som ikke klarer forelske meg i Gwent? Det er jo tidenes mest ubalanserte spill, kun basert på hvilke kort som er best. Er egentlig litt overrasket over hvor godt mange liker denne delen av spillet, ettersom jeg ikke kan komme på noe spill i den virkelige verden som er mer pay-to-win. Det er som å spille Magic: The Gathering, men sett bort i fra at hvert enkelt kort har en kost.

Min opplevelse av Gwent er at jeg spilte noen runder i starten og siden ikke har brydd meg stort med det. Nå taper jeg omtrent alt, fordi jeg ikke har kjøpt/vunnet bedre kort. Kjøper alle jeg kommer over, men har først begynt med det i det siste.

Lenke til kommentar

Takk for svar på forrige side. Jeg har så stor plass i ryggsekken at jeg selger alt skrotet eller gjør det om til ulike komponenter, mens jeg sparer på de fleste alkymiingrediensene. 

 

Jeg liker gwent veldig godt. Jeg er nødt til å skaffe meg noen bedre kort - jeg spilte mot en smed i Novigrad som knuste meg totalt; han spilte med monsterkort, og i andre runde (jeg vant første) la han på to kort som tilførte to ekstra kort til bordet hver. Han endte med godt over 150 poeng den runden, mot mine 55. :(

Lenke til kommentar

Jeg holdt meg stort sett til Northern Realms, og hadde sjelden problemer. Skaff deg en håndfull spioner (kort som du legger på motstanderens side men som lar deg trekke to nye kort), f.eks Thaler, Prince Stennis og Dijkstra. Sørg for å finne flest mulig av Blue Stripes Commando og Crinfrid Reavers Dragon Hunter. Bruk Leader-kortet som gir klarvær så slipper du å ha Clear Weather-kort (jeg droppet tidlig de andre vær-kortene også). Husk å du kan endre vanskelighetsgrad på Gwent også via Options :)

Lenke til kommentar

Takker for gode tilbakemeldinger på gwent folkens, har skaffet meg noen fler kort nå, så skal prøve en runde snart.

 

Et annet spørsmål: Hvor starter jeg questen : treasure hunt: Enhanced griffin Armor?

Jeg har allerede oppgradert to av armorsettet til enhanced, men hvis man har questet aktivt, så får man vel litt xp også?

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar

Jeg gjorde flere Gwent-oppdrag i går, og har en ganske bra kortstokk nå. Jeg har snart nok kort til å spille med både Nilfgaard- og Scoia-Tael-stokkene, og Northern Realms er meget god. Hjelper meget på å ha Ciri!

 

Et par tips om noen trenger:

1. Om du spiller med Northern Realms, kjøp lederkortet du får kjøpt i White Orchard (enten av kroverten eller av kjøpmannen man redder helt i starten av spillet). Dette kortet (Foltest: Leader of The Northern Realms... noe i den duren) lar deg kaste et kort som fjerner alle værkort, noe som er utrolig praktisk. Sleng alle andre værkort ut av bunken.

2. Kjøp flere Commander's Horn-kort. Disse er uvurderlige. 

3. Skaff deg spionkort. Disse gir motstanderen poengene kortet er verdt, men du får til gjengjeld to ferske kort fra bunken din. Jeg pleier ofte å slenge ut spionkortene i første runde om jeg har dem, og bare la motstanderen vinne den runden. Om du har et kort med lav verdi er det bare å kaste ut det i samme runde, i håp om at motstanderen bruker opp middels gode eller gode kort.

4. Det samme gjelder Medic-kort. I Northern Realms-bunken følger det med ett av dem (med hjertesymbol), og det er enkelt å vinne Yennefer-kortet som er et 7-erkort medic. Medic-kortene lar deg bringe tilbake et kort som er spilt ut tidligere, så de bør ikke brukes i første runde. .

5. Scorch-kort fjerner kortet eller kortene på bordet med høyest verdi (foruten Hero-kort, disse affiseres ikke av noen værkort, buffs eller annet). Det betyr at de også kan fjerne dine egne kort. Dersom du har et scorch-kort på hånden, anbefaler jeg at du legger ut dine minst verdifulle kort først i håp om at motstanderen kaster ut et kort med høyere verdi. Om du eller motstanderen har to kort på bordet som hever verdien til hverandre--jeg har for eksempel to nivå 8-kort i tredje kategori, som dermed blir omgjort til 16-poengere om jeg har begge i samme runde--vil disse bli fjernet før andre kort, så vær obs på det.

 

Husk å utfordre alle du kommer over; de fleste handelsmennene er enkle å slå, og første gangen man spiller mot dem får man et kort om man vinner. Lykke til med samlingen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er meget nærme slutten nå. Jeg husker jeg fikk noen kommentarer angående at jeg hadde en romanse med både Yen og Triss, og at jeg skulle få en overraskelse. Vel, jeg skjønner nå hva som ble ment med det! Angrer jeg på valgene mine? Egentlig ikke.

 

 

Det virker imidlertid som om konsekvensene av forholdet til Yen og Triss ikke er så god innarbeidet i det som skjer i resten av spillet. Når jeg prøver å snakke med Yen og Triss om det som skjedde på Kingfisher så får jeg beskjed av begge to om at de er helt ferdige med meg, men i flere av de påfølgende cutscenes så virker det som om spillet går utfra at du fortsatt har et forhold til dem. F.eks. sier Filippa Eilheart at jeg burde stikke av sammen med Yen, og da forventet jeg at Geralt skulle si noe sånn som at Yen ikke vil ha noe mer med han å gjøre, men i stedet sier han at Triss kommer til å trist - ingenting av det gir mening.

 

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt gjennom main story nå. Spillet fortsetter som før etterpå, eneste forskjellen er at det ikke finnes noen main quests lenger.

 

Jeg har lagt spillet hylla nå, men tenker at jeg kommer til å plukke det opp senere for å spille Hearts of Stone, som skal være veldig bra. Har også en haug med contracts og treasure hunts jeg aldri har rørt.

Lenke til kommentar

Er det så bra som folk sier ? Vurderer og teste det i dag :)

 

Tenkte og teste det og legge det ut på youtube kanalen min :)

Det er ett veldig bra spill, men det betyr jo ikke at du nødvendigvis kommer til å like det. Men hvis du liker åpen verden RPG, med action fokusert kampsystem og stort fokus på å fortelle en spennende historie, så burde det være noe for deg. 

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt gjennom main story nå. Spillet fortsetter som før etterpå, eneste forskjellen er at det ikke finnes noen main quests lenger.

 

Jeg har lagt spillet hylla nå, men tenker at jeg kommer til å plukke det opp senere for å spille Hearts of Stone, som skal være veldig bra. Har også en haug med contracts og treasure hunts jeg aldri har rørt.

Hva syns du nå som du er ferdig da? Hearts of Stone er veldig bra, jeg liker det bedre enn hovedspillet :p

Lenke til kommentar

Blant de beste rollespillene jeg har spilt. Det som gjør at det virkelig skiller seg fra den store massen av vestlige rollespill for min del er at de har lagt mye arbeid ned i å gjøre sidequests nesten like interessante som main quest, og sånn sett er det nesten unikt. Ellers er kampsystemet intenst, grafikken pen og karakterene godt skrevet. Hvis jeg skulle ønsket meg noe måtte det ha vært flere muligheter til å bygge Geralt som karakter utover de 12 egenskapene man kan velge, og at flere av de store avgjørelsene i spillet faktisk var opp til spilleren. I blant tenkte jeg at "denne avgjørelsen ville jeg gjerne tatt selv", eller at alternativene var så like at man egentlig ikke gjør noe reelt valg.

 

 

Jeg er litt spent på til hvilken grad valgene mine vil påvirke Hearts of Stone. Jeg var ikke veldig fornøyd med at Radovid endte opp med å vinne krigen (jeg har forstått det som at det er mulig å ta livet av ham, men jeg fikk aldri muligheten til det - usikker på hvorfor), samtidig tenker jeg at det kan gjøre det mer spennende å spille Hearts of Stone hvis det er fanatikerne hans som styrer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blant de beste rollespillene jeg har spilt. Det som gjør at det virkelig skiller seg fra den store massen av vestlige rollespill for min del er at de har lagt mye arbeid ned i å gjøre sidequests nesten like interessante som main quest, og sånn sett er det nesten unikt. Ellers er kampsystemet intenst, grafikken pen og karakterene godt skrevet. Hvis jeg skulle ønsket meg noe måtte det ha vært flere muligheter til å bygge Geralt som karakter utover de 12 egenskapene man kan velge, og at flere av de store avgjørelsene i spillet faktisk var opp til spilleren. I blant tenkte jeg at "denne avgjørelsen ville jeg gjerne tatt selv", eller at alternativene var så like at man egentlig ikke gjør noe reelt valg.

 

 

Jeg er litt spent på til hvilken grad valgene mine vil påvirke Hearts of Stone. Jeg var ikke veldig fornøyd med at Radovid endte opp med å vinne krigen (jeg har forstått det som at det er mulig å ta livet av ham, men jeg fikk aldri muligheten til det - usikker på hvorfor), samtidig tenker jeg at det kan gjøre det mer spennende å spille Hearts of Stone hvis det er fanatikerne hans som styrer.

 

 

Du må gjøre en del veldig spesifikke ting for å få muligheten til å ta livet av Radovid. Jeg brukte en guide på New Game + for å sørge for at alt ble gjort. Er ikke vanskelig, men er bare å huske å gjøre det. Forøvrig påvirker ikke valgene dine i hovedspillet Hearts of Stone i det hele tatt. Så vidt jeg vet er det kun en helt kort cutscene som er litt forskjellig avengig av om en karakter er i live eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt gjennom main story nå. Spillet fortsetter som før etterpå, eneste forskjellen er at det ikke finnes noen main quests lenger.

 

Jeg har lagt spillet hylla nå, men tenker at jeg kommer til å plukke det opp senere for å spille Hearts of Stone, som skal være veldig bra. Har også en haug med contracts og treasure hunts jeg aldri har rørt.

Gled deg til Hearts of Stone. Suverent beste questene i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...