Gå til innhold

Velkommen til Hardware Ekstra


Anbefalte innlegg

Har nå blitt trukket 29 kr fra kontoen selvom jeg krysset av for ikke autofornybar medlemsskap.

 

Hei,

 

Når sjedde dette? Den 10. juli ble de første medlemskapene belastet, og da oppdaget vi en feil i PayPal-systemet. Alle som ble feilaktig trukket fikk pengene igjen i løpet av noen timer, og vi sendte ut et varsel. Se kommentarer fra vår tekniske sjef her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1525026

 

Vi skal uansett sjekke hva som har skjedd med ditt abonement, så får du svar her i morgen :-)

 

Har dere noen oversikt over hvor stor andel som fortsatte abonementet etter at gratismåneden var over?

 

Nevner også at jeg er strålende fornøyd med utviklingen av tjeneste hittil!

 

Hyggelig å høre!

 

Det var ikke så mange som meldte seg av. Av rundt 1300 registreringer hittil er det rundt 200 som enten har avsluttet medlemskapet, eller har huket av for at det skal avsluttes innen en måned (altså når deres gratismåned er over).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå blitt trukket 29 kr fra kontoen selvom jeg krysset av for ikke autofornybar medlemsskap.

Hei

 

Har sjekket kontoen din, og der står det at den skal fornyes automatisk. Ved kansellering må du trykke på knappen to ganger for å bekrefte. Kan det være at du bare trykket én gang i tro om at det ble kansellert?

Hvis du mener at det har skjedd en feil, vil vi undersøke grundigere hva som eventuelt kan ha skjedd i morgen,

 

Mener jeg også krysset av for kun gratismåneden. Ser at HW har trukket penger fra kontoen allikevel.

 

For min del ikke et problem, da jeg i bunn og grunn har ombestemt meg.

Hei

 

Vi har ikke noe kryss for å bare få gratismåneden. Brukeren må selv kansellere medlemskapet innen gratismåneden utløper.

Vi har dog et kryss for å få e-post før gratismåneden er utløpt, kan det være at du har lest feil her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Hei

 

Har sjekket kontoen din, og der står det at den skal fornyes automatisk. Ved kansellering må du trykke på knappen to ganger for å bekrefte. Kan det være at du bare trykket én gang i tro om at det ble kansellert?

Hvis du mener at det har skjedd en feil, vil vi undersøke grundigere hva som eventuelt kan ha skjedd i morgen,

 

Hei

 

Vi har ikke noe kryss for å bare få gratismåneden. Brukeren må selv kansellere medlemskapet innen gratismåneden utløper.

Vi har dog et kryss for å få e-post før gratismåneden er utløpt, kan det være at du har lest feil her?

 

Da leste jeg også feil.

 

Men da stemmer alt.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles Ekstra under avataren min selv om jeg har kansellert abonnementet, blitt trukket for penger og fått refundert.

 

Koden kunne finne på å stoppe opp på grunn av at en exception ikke ble behandlet riktig. For eksempel om det var en bruker i forumet den ikke klarte å finne.

 

Det er nå fikset slik at koden ikke stopper helt opp ved første problem, men fortsetter selv om det skjedde en feil. :-)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå har jeg vært medlem siden tidlig 2000-tallet her. Etter at Ekstra kom, så ble min konto borte. Kunne ikke logge inn på min gamle konto (som var et brukernavn og ikke en email-adr), så måtte opprette en ny konto :-(

 

Ad-block har jeg alltid disablet på tek.no, hw.no osv for å støtte deres annonse-inntekt. Har veldig ofte klikket på annonsene også for at dere skal få ekstra klikk.

 

Etter at dere har begynt å legge Ekstra-stoff inn på Tek.no hovedside, så blir jeg bare jævlig pissed når jeg prøver å åpne noe som jeg ikke får lese.

 

Jeg oppdaget Hardware.no året etter at det ble startet, jeg har vært med og skrevet en gratis skjermkort-aritkkel for dere og har vært innom nesten daglig og lest på siden.

 

Det er ikke aktuelt for meg å betale for noe som jeg finner minst like mye (og ofte MINST like bra eller bedre) gratis rundt om i verden. Leser engelsk like godt som norsk, så nå er det på tide å si "Hasta la vista" og holde meg til utenlandske hardware-nettaviser som jeg leser likevel.

 

Tek.no, hw.no kan bare legge ned. Hvis dere ikke klarer å overleve UTEN å plage lesere, så klarer dere det neppe etter at dere har begynt å plage leserne.

 

PS! Jeg kommer alltid til å huske Hardware.no med nostalgi. Takk for den gode gamle tiden og lykke til videre med den nye plagsomme varianten.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor alt skal være så svart/hvit hele tiden? Bare "fordi jeg ikke kan lese alt, så skal man i hvert fall ikke lese noe som helst mentalitet"?

Ekstra = flere journalister = mer stoff til de av oss som ønsker å lese mer, til tross for at det kanskje koster oss bittelitt.

For andre som synes det var nok før, ja hvorfor skal man bli sur fordi andre får et ekstra alternativ?

 

Samme mentaliteten finner jeg andre steder også, som er like idiotisk der. F.eks at det kommer ut en modell av et eller annet slag som er bedre enn den forrige. Hvorfor skal da gamle kunder bli sure fordi andre kan betale mer for noe bedre?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Etter at dere har begynt å legge Ekstra-stoff inn på Tek.no hovedside, så blir jeg bare jævlig pissed når jeg prøver å åpne noe som jeg ikke får lese.

 

Hei

 

Det skal ikke være noe Ekstra-stoff på forsiden til Tek.no hvis du ikke er Ekstra-medlem. På Hardware.no viser vi tre saker på forsiden, som alle er ganske godt merket som Ekstra-stoff.

 

Har du opplevd flere ganger at det lenkes til Ekstra-saker på forsiden av Tek.no?

Lenke til kommentar

Den dagen jeg skrev innlegget, så var det 3 artikler jeg hadde åpnet i nye faner som jeg ikke fikk lese (pga ekstra-medlemskap) da jeg hadde lest ferdig den jeg holdt på med.

Vet ikke hvordan jeg har funnet artiklene da jeg klikker meg litt frem og tilbake. Tipper at det er via linker på sidene som relaterer til samme type nyheter/info som gjør at jeg har havnet på ekstra-saker.

 

MEEEEN, som tidligere sagt, så leser jeg andre sider omtrent like mye samtidig som jeg var aktiv på tek-sidene, så da holder jeg meg bare til de andre som jeg likevel leser.

Kan ikke se at jeg får med meg mer info eller bedre info av å lese tek-sidene enn jeg finner ellers, så da er jo valget enkelt.

 

For min del kan jeg jo si at det er 2-3 andre sider som jeg har sluttet å lese ganske enkelt fordi de byttet på hvordan stoffet blir presentert på forsiden. Liker jeg ikke hvordan ting blir presentert meg, så gidder jeg ikke bruke siden. Enkelt og greit for min del.

 

Og til slutt... Jeg er ikke loyal mot noen som helst sider av prinsipp. Jeg går dit jeg føler opplevelsen blir best for MEG.

Kos dere videre med Ekstra bra stoff på tek-ekstra-sidene.

 

PS! Leste hva jeg skrev igjen og ser nok at jeg hadde en dårlig dag da jeg skrev det. Håper for deres del at Tek-sidene overlever og at jeg innimellom finner en og annen god artikkel der som jeg kan lese.

Poenget mitt er bare at tek.no er ikke første siden jeg trykker på når jeg skal ut og finne noe å lese på i fremtiden. Kommer jo selvsagt innom og kikker en gang i ny og ne.

Lenke til kommentar

Bare jeg som har totalt sluttet å lese www.hardware.no på grunn av ''betal oss nå!'' pop-upen og blokkeringen av artikler med indre man gjør det?

 

Det værste av alt er nesten sammenblandingen av forumet diskusjon.no med Paywall-reklame... (avatarer med Ekstra-logo)

 

Greit nok, artiklene skrives av tek.no (stort sett). Men forumet holdes gående av brukere og hadde ikke vært noe uten brukerne... det riktige hadde vært å holde det fritt for irriterende reklame.

Lenke til kommentar

 


Om man klager på de små grønne streke under avataren, ja så har man i det minste ikke særlig mye å klage over. :wee:

 

Om man kommer til unnsetning for å forsvare et stort mediekonsern som Edda Media, så har man i det minste ikke særlig mye å ta seg til... *smug_smiley*

 

Spesielt når avataren i bunn og grunn bare er en eneste reklamebanner for seg selv, andre eller noe et firma/spill/film etc.

 

Hva bør avataren være reklame for da, om ikke noe man selv liker? Hvis du synes ekstra er så bra at du har lyst til å reklamere for det i din avatar, er jo det helt ok. Har man mulighet for å fjerne det da? Eller er det slik at når du betaler for en tjeneste får du værsågod finne deg i å reklamere for den i tillegg? ^_^
Lenke til kommentar

Hva bør avataren være reklame for da, om ikke noe man selv liker? Hvis du synes ekstra er så bra at du har lyst til å reklamere for det i din avatar, er jo det helt ok. Har man mulighet for å fjerne det da? Eller er det slik at når du betaler for en tjeneste får du værsågod finne deg i å reklamere for den i tillegg? ^_^

 

Den er fint mulig å skru av. Innstillingen for dette ligger under profilen, på Hardware Ekstra. Grunnen til at mange velger å ha den på er nok for å vise at de støtter nettverket/betaler for å slippe reklame. Jeg bruker de fleste deler av tek-nettverket nær daglig. Spesielt forumet. Det er sant at forumet drives av brukerne, men det ville ikke eksistert uten tek-nettverket.

 

Slik det er nå har man 3 alternativer når man velger å besøke sidene innenfor tek:

  1. Bruke sidene som vanlig, med reklame. Ikke direkte tilgang til Ekstra-artiklene. (er vel mulig med direkte link og andre "triks")
  2. Bruke sidene som vanlig, med Adblock eller tilsvarende. Bli plaget av varsler om Adblock.
  3. Betale for å slippe reklamen. Få tilgang til Ekstra-artiklene.

Praksisen rundt punkt #2 skal jeg ikke gå for mye inn på her, men jeg har ingen problemer med å forstå at mange brukere syntes dette var en dårlig løsning. Samtidig drives ikke sidene på veldedighet. Et sted må pengene komme inn.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...