Gå til innhold

Nytt MMO - Wildstar


Anbefalte innlegg

 

WoW kom for snart 10 år siden ,bør vel ha skjedd litt på server-fronten siden da.

Så klart mye skjedd, men hovedproblemet er det samme: Det er veldig vanskelig å beregne hvor mye serverplass man trenger, derfor blir det fort litt lite i starten. Dette er både fordi ekstra servere koster mye mer å leie, men også fordi ting vil jevne seg ut over tid. Nå i starten er alle i startområdene, så det er klart det blir mange folk der. Men så snart folk begynner å komme på høyere levels, utforske mer osv vil de spre seg ut over hele verden i spillet, så da blir det langt mindre press på områdene. Folk vil også spille på mer forskjellig tidspunkt osv.

 

Med andre ord er det bare å være tålmodig. Synes launch har gått rimelig greit selv, og kom inn etter noen få forsøk denne gangen. Har liten pause nå, så får se hvordan det går senere i dag. Men går det ikke har jeg jo Watch Dogs å kose meg med. :)

 

 

Dette er det reneste vås , det vanlige nå er bare å ha EN server og heller flere skall innenfor denne ene serveren,,Er blant annet derfor ESO launchen gikk så bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså det er fler servere som ikke har que`s, folk som velger servere som er stapp fulle kan skylde seg selv.

 

Det å mjæle om at Hazzak er full blir for dumt, har man vært i MMO gamet i mange år så vet man at dev`s sitter alltid på sidelinjen og ser ann ossen det går, å kaste ut for mange servere ved headstart kan gå begge veier, man kan ende opp med en hau med medium servere som dør ut etter at folka som hopper av etter en mnd , noe som ender opp i døde servere som igjen ødelegger fordi folk slutter pga døde servere osv osv.

 

 

Jeg syns at WildStar har fått en fantastisk start, ingen servere som har vært nede , minimalt med lagg, que på de første serverene må man tåle, derfor også litt lurt å se ann litt før man velger server for guilden sin, de få timene det tar å se ann om de legger til fler servere kan spare mye tid, å prøve å vinne world first kan man bare glemme uansett.

 

 

utifra streams jeg har sett på i hele dag så har jeg ikke hørt en eneste klage over no serlig lagg ,noen spikes inne i mellom thats it, så utifra det så virker det som det her er en av de bedre mmo launchene jeg har vært borte i de siste 15 åra jeg har spillt mmo`s

Endret av MrDarkey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er det reneste vås , det vanlige nå er bare å ha EN server og heller flere skall innenfor denne ene serveren,,Er blant annet derfor ESO launchen gikk så bra.

Da hadde vi for det første ikke trengt en liste over servere (hint nok i seg selv), og for det andre hadde alle hatt like mange folk. ESO har en mega-server. Det er noe helt annet.

Lenke til kommentar

 

Dette er det reneste vås , det vanlige nå er bare å ha EN server og heller flere skall innenfor denne ene serveren,,Er blant annet derfor ESO launchen gikk så bra.

Da hadde vi for det første ikke trengt en liste over servere (hint nok i seg selv), og for det andre hadde alle hatt like mange folk. ESO har en mega-server. Det er noe helt annet.

 

 

The secret world med et mye mindre budsjett har også bare EN server med skall inni seg . Starswars online er vel et annet. Dette er det nye innen MMOs , men Wildstar wannabe WoW 2.0 har vel kopiert WoW også når det gjelder server-teknologi ;)

Lenke til kommentar

Jeg vet dere enda er stormforelska men svar meg ærlig ; ER dette spillet verdt en visitt ? Og ikke prøv med fan-tricks , jeg har spillt MMOs siden 1997.

Mulig jeg kjøper det og tester,,,

Kan bare snakke for meg selv, men ja, jeg elsker dette spillet. Det har ingenting med forelskelse å gjøre (vel, litt, men ikke mye.) Jeg har spilt det meste av MMORPGer siden Everquest 2 og WoW, og har gått lei det meste. Wildstar gjør ikke noe særlig nytt, men det kombinerer de beste elementene fra de beste spillene. Da sier det seg selv at det bør bli bra. :)

 

Men det kommer selvsagt mye ann på hva du liker og ikke liker. Den grafiske stilen er ikke for alle, og kombinert med humoren er det lett å ta dette som et useriøst spill. Jeg vil heller si det er et spill som ikke tar seg selv alt for seriøst, men er "seriøst" nok til å ikke la det gå ut over gameplay. Kampene er morsomme, hele path-systemet tilfører nok ekstra til å gjøre spillet mer variert og tilpasset din spillestil, og det er så mye cutstomization at det burde holde for de fleste. Selv våpen og mounts kan man endre utseende på etterhvert (men har ikke kommet så langt selv ennå.) Vi har til og med to startområder for begge sidene, så vi kan starte fire folk og starte på forskjellig område for alle sammen (minus tutorialen, så klart.) Det gjør det morsommere å teste nye karakterer.

 

Samtidig er det lett å si det forelskelse, som du sier. Men jeg er nesten blodfan av gamle Elder Scrolls og elsket betaen av ESO, men gikk fort lei fullversjonen. Etter noen dager gadd jeg ikke mer, selv om EOS føles som et old-chool Elder Scrolls. Forelskelsen varer til en viss grad ennå, men et kjedelig spill er et kjedelig spill. Wildstar gir meg følelsen jeg hadde da jeg startet LotRO, og det er det MMORPGet jeg har spilt desidert lengst. De fleste varer ikke mer enn høyst noen måneder, og LotRO varte i to år. Det sier vel litt. :)

 

Men alt i alt er det bare dere som vet hva dere liker. Les litt mer om spillet, se litt gameplay-videoer og prøv selv. Kanskje dere liker det, kanskje ikke. Men uten å prøve selv vil dere aldri vite det sikkert. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er spillet eller om jeg begynner å bli lei MMORPGer, men er ikke så veldig imponert over Wildstar så langt.

Merker ikke noe lag på serverne, men er litt kjipt å gå tilbake til forskjellige servere etter å ha spilt på megaserver. Blir vel ikke like mye queues etter det verste releaserushet.

Liker ikke UI'en alt for godt heller, uten addons synes jeg det kan være vanskelig å få all infoen man egentlig har tilgjengelig. Nameplates og div forsvinner i blant så det kan være vanskelig å se om det er noen i party du ser, eller en teammate/enemy i PvP. Har ikke satt meg så godt inn i settings på UI'et så er mulig det kan fikses på uten addons også.

 

Har ikke følt noe trang til å utforske verden, har mest bare blitt til at jeg har rushet igjennom quests uten å følge alt for mye med, synes ikke det var så veldig interessant. Har egentlig ikke skjønt vitsen med paths, synes hvertfall Soldier var utrolig kjedelig, og rewardsa virket ikke alt for gode.

 

Combaten er ganske bra synes jeg, en god del bedre enn andre MMORPGer jeg nylig har spilt. Blir litt ødelagt av manglende UI, men det kan vel sikkert fikses.

 

Kan sikkert forandre mening når jeg kommer nært/til endgame, men opplevelsen fram til nå har ikke vært alt for spennende, for min del blir det nok mest for å spille med kompiser, siden en god del av de bestemte seg for å plukke opp Wildstar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...