Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Mye rart i statene, men det ser ut som at det ikke er markering mellom det vi nordmenn anser som to felt. 

Antageligvis må det feltet de står i vike for trafikken som kommer inn fra venstre og for at de fra venstre skal ha mulighet til å ta til høyre lenger fram. 

Ellers vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte av det jeg antar er en voksen mann som prater som om han fortsatt går på North Valley High.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Politibilen hadde vikeplikt. Enkelt og greit. 

Tror heller at politiet sto der for å lage en felle, og noen gikk/kjørte i fellen deres

 

 

Helt ulogisk og null sjanse for at det er det som skjedde. Politiet stopper ikke opp trafikken på den måten i håp om at noen skal kjøre ulovlig forbi på utsiden. Oddsen for at noen gjør det han i klippet gjorde er så liten, at det har ingen nytte for seg.

Lenke til kommentar

 

 

Politibilen hadde vikeplikt. Enkelt og greit. 

Tror heller at politiet sto der for å lage en felle, og noen gikk/kjørte i fellen deres

 

 

Helt ulogisk og null sjanse for at det er det som skjedde. Politiet stopper ikke opp trafikken på den måten i håp om at noen skal kjøre ulovlig forbi på utsiden. Oddsen for at noen gjør det han i klippet gjorde er så liten, at det har ingen nytte for seg.

 

 

Du er vel en av de som tror at politiet i USA ikke skyter først og spør etterpå......hvis den mistenkte overlever?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er vel en av de som tror at politiet i USA ikke skyter først og spør etterpå......hvis den mistenkte overlever?

Om det er noen som har lite tiltro til politiet i USA så er det meg. Politiet og den dårlige rettsikkerheten der er 90% av grunnene til at jeg aldri vil besøke landet. Med det sagt, så ser man på videoen at det gir ingen mening at de prøver å framprovosere noe slikt der. Det kan hende de gjør noe annet enn å bare vente på å flette, men å stoppe trafikken på den måten for at kaaanskje skal noen kjøre på utsiden er litt søkt. De enkleste forklaringene er som regel de sanne.

 

 

Ellers er jeg helt enig i at å stoppe der er helt på trynet. Massevis av plass å kjøre framover.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som alttid ser det verre ut virkligheita enn det gjer på film, men om begge kjøyrer i 80km/t så minker avastanden med 44 meter per sekund...
 
Det var i allefall nok til at begge passaskjerer også reagerte.
Var i allefall klar til å ta grøfta fatt om han hadde forsett mot meg. 
 
Det er 1 min og 10 sek uti klippet, om du pauser  på 1:12 så ser du retningen i allefall.
 
 


 
Mobilen sin feil skal tru? 
 
Edit: han ville ikkje la meg starte på 70 sek ute i filmen nei, men da klikker du her for å starte på 70 sek ute i filmen: https://goo.gl/572V1A Endret av rvenes
Lenke til kommentar

Man kan argumentere med at å kjøre trøtt er farligere også

Ikke bare er det farligere det er og ulovlig.

 

"Ifølge Vegtrafikklovens §21 er det ikke lov å føre en bil når man er trøtt eller uopplagt. Å kjøre trøtt kan direkte sammenliknes med å kjøre med promille. En sjåfør som har vært våken i 24 timer har konsentrasjon og kognitive evner som en person med 1 i promille."

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...