Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ser ikke ut til at noen av konsollene har støtte for DTS, nei.

 Xbox one støtter da DTS bruker det selv bare sette lyd ut til DTS under innstillinger.

 

Begge konsollene støtter dts, men ingen av dem støtter noe mer enn ac3 dolby digital via mkv desverre

 

http://support.xbox.com/nb-NO/xbox-one/xbox-video/mkv-support

 

http://kotaku.com/the-ps4-now-supports-mkv-files-1711594813

Lenke til kommentar

Finnes det noen måte å slippe å bruke plate på disse om man har kjøpt et spill med plata? Eller må man da bytte/bruke plate hver gang?

 

Må bytte disk hver gang du hopper til et nytt spill. Hele spillet innstalleres riktig nok på begge konsollene selv om du bruker disk, men det kreves å ha disken til det spillet du vil spille i maskina hele tiden som en verifisering på at du eier spillet. Ingen måte å komme rundt det på annet enn å evt. kjøpe nedlastingsversjonen.

Lenke til kommentar

Playstation 4 dominerer voldsomt!  

 

Er kanskje ingen overraskelse utifra faktiske salgs tall siden lansering at PS4 dominerer. Men tipper ingen hadde trodd at det ville bli så voldsomt.

 

Selv tror jeg at XBO vil få moment når det nye brukergrensesnittet og Windows 10 kommer ut.

 

kilde

Morsomt nok så regnet jeg med det da xboxone fikk mye bad press rett før relase og rett etterpå.

 

Kjente før 15-20 stykker (inkludert meg selv) som hadde xbox360 kjenner nå ingen som har xboxone alle har gått over til ps4.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

 

 

Playstation 4 dominerer voldsomt!

 

Er kanskje ingen overraskelse utifra faktiske salgs tall siden lansering at PS4 dominerer. Men tipper ingen hadde trodd at det ville bli så voldsomt.

 

Selv tror jeg at XBO vil få moment når det nye brukergrensesnittet og Windows 10 kommer ut.

 

kilde

Morsomt nok så regnet jeg med det da xboxone fikk mye bad press rett før relase og rett etterpå.

 

Kjente før 15-20 stykker (inkludert meg selv) som hadde xbox360 kjenner nå ingen som har xboxone alle har gått over til ps4.

Kanskje ikke så rart, da jeg nå mottok min 3dje Xbox one med intern feil i. Leser også på nett at mange har vært plaget med alt fra bråk til knatring. Jeg prøver fortvilt å få en som virker, pga at vi her i huset vil spille Halo, men den jeg fikk sist nå lager en ulelyd som skjærer i ørene. Virker for meg som om Xbone er laget av det billigste materialet Microsoft fant, og at hele Xbone virkelig er en fiasko hvis du ser på nett hvor mange som har vært plaget med den.

Fikk min første PS4 her om dagen, og den er helt feilfri.

Hadde ikke Halo vært Xbox exklusiv, så ville jeg faktisk sagt at Xbone er en drittkonsoll ikke verdt å eie mot PS4.

Lenke til kommentar

Ok har som sakt ikke noen venner som har en xbox one og halo har jeg ikke spilt siden xbox (orginal). Men ja hvis det er så mye feil med de kan jeg godt forstå at det blir en fiasko. Om så xboxone nå får muligheten til å avspille alle tidligere spill på tidligere generasjoner (xbox og xbox 360) så vil nok ikke det hjelpe en dritt hvis konsollen ikke funker skikkelig. 

Lenke til kommentar

 

 

Playstation 4 dominerer voldsomt!

 

Er kanskje ingen overraskelse utifra faktiske salgs tall siden lansering at PS4 dominerer. Men tipper ingen hadde trodd at det ville bli så voldsomt.

 

Selv tror jeg at XBO vil få moment når det nye brukergrensesnittet og Windows 10 kommer ut.

 

kilde

Morsomt nok så regnet jeg med det da xboxone fikk mye bad press rett før relase og rett etterpå.

 

Kjente før 15-20 stykker (inkludert meg selv) som hadde xbox360 kjenner nå ingen som har xboxone alle har gått over til ps4.

Kanskje ikke så rart, da jeg nå mottok min 3dje Xbox one med intern feil i. Leser også på nett at mange har vært plaget med alt fra bråk til knatring. Jeg prøver fortvilt å få en som virker, pga at vi her i huset vil spille Halo, men den jeg fikk sist nå lager en ulelyd som skjærer i ørene. Virker for meg som om Xbone er laget av det billigste materialet Microsoft fant, og at hele Xbone virkelig er en fiasko hvis du ser på nett hvor mange som har vært plaget med den.

Fikk min første PS4 her om dagen, og den er helt feilfri.

Hadde ikke Halo vært Xbox exklusiv, så ville jeg faktisk sagt at Xbone er en drittkonsoll ikke verdt å eie mot PS4.

 

Min Day One XO er lydløs, kanskje fordi jeg har import versjonen? Vet ikke, gidder ikke forske på det. Men PS4 derimot suser som et jagerfly, tipper den er over 70db flere ganger. DS4 har jeg gitt opp, etter 4-5 stk vart ubrukelige pga R2 trigger og gummi på R3 stikka smuldret opp. Gikk til innkjøp av 2 stk SCUF, ingen flere problem der. Så kanskje PS4 og DS4 er litt nille og? Vet ikke, men min er.

Jeg liker best XO, men smaken er som baken, kløvd helt inn til brunøyet.

PS:Sjekk litt på nett, du finner masse problemer med PS4 der og. ;)

Lenke til kommentar

Ja min importutgave av One var stille som graven bortsett fra litt sus fra den ekle PSU'en. Solgte jo denne da One egentlig ikke var noe poeng å ha før Halo kom, men desverre kom jeg aldri over noen konsoll i ettertid som var like rolig som den første jeg hadde. Men bruker den så lite at jeg ikke har tatt meg bryet med å få byttet den, litt kvitring fra vifta til tross :) Den er likevel langt roligere enn min PS4 da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

Playstation 4 dominerer voldsomt!

 

Er kanskje ingen overraskelse utifra faktiske salgs tall siden lansering at PS4 dominerer. Men tipper ingen hadde trodd at det ville bli så voldsomt.

 

Selv tror jeg at XBO vil få moment når det nye brukergrensesnittet og Windows 10 kommer ut.

 

kilde

Morsomt nok så regnet jeg med det da xboxone fikk mye bad press rett før relase og rett etterpå.

 

Kjente før 15-20 stykker (inkludert meg selv) som hadde xbox360 kjenner nå ingen som har xboxone alle har gått over til ps4.

Kanskje ikke så rart, da jeg nå mottok min 3dje Xbox one med intern feil i. Leser også på nett at mange har vært plaget med alt fra bråk til knatring. Jeg prøver fortvilt å få en som virker, pga at vi her i huset vil spille Halo, men den jeg fikk sist nå lager en ulelyd som skjærer i ørene. Virker for meg som om Xbone er laget av det billigste materialet Microsoft fant, og at hele Xbone virkelig er en fiasko hvis du ser på nett hvor mange som har vært plaget med den.

Fikk min første PS4 her om dagen, og den er helt feilfri.

Hadde ikke Halo vært Xbox exklusiv, så ville jeg faktisk sagt at Xbone er en drittkonsoll ikke verdt å eie mot PS4.

 

Min er lydløs, og for meg virker det som konsollen og kontroller er laget av ypperste kvalitet. Er nok ikke mange som er plaget, bare et fåtall. Må huske på hvor mange trolls det er på nett som lyver bare for å fremstille konsollen og selskap i dårlig lys.

 

XO har flere kvalitets-spill, uten tvil. XO har mye mer å by på enn bare Halo. Og under E3 fikk man jo se inn i fremtiden, og for min del er det ingen som helst tvil om at den beste plassen å spille på på konsoll, er XO.

 

Men vil man ha litt sære japse/indie/remakes-spill, som løftes frem som guds gave til gamere, ja da er nødvendigvis ikke PS4 et dumt valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som sagt prøver jeg å få en Xbone som ikke har en feil som er såpass irriterende at jeg ikke gidder bruke den. Den første jeg hadde var helt lydløs, hørte den nesten ikke. Problemet med den var at den veldig ofte dissconnectet kontrollene mine, selv etter en reset.

Den jeg hadde sist her nå, laget en ulelyd som hørtes ut som et gammelt kjøleskap(sikkert fått en støtskade under transport).

Men det er faktisk helt sykt at jeg skal få såpass mye feil med den, har aldri opplevd liggnende på PS4 eller Nintendo konsoller ever.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Nå er nok en del av ligningen at man som regel kun hører fra de som er misfornøyde, de som fornøyde har jo liten grunn til å klage, og da skapes et litt skjevt bilde. Når det er sagt så synes jeg at det virker å være ekstra mye småfeil med Xbox One og PS4. Om det skyldes dårlig håndtverk, eller bare det at flere kjøper konsoll nå enn tidligere, det vet jeg ikke. Forige generasjon hadde jo også en dårlig start med den grufulle prosentandelen RROD og YLOD.

 

Selv har jeg vært heldig og har hittil aldri måtte bytte en konsoll, har fremdeles alle og de virker like godt som da jeg kjøpte dem. :)

 

 

 

Men vil man ha litt sære japse/indie/remakes-spill, som løftes frem som guds gave til gamere, ja da er nødvendigvis ikke PS4 et dumt valg.

 

Wow! Så vakre og generøse karakteristikker. Rene poesien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Selv har jeg vært heldig og har hittil aldri måtte bytte en konsoll, har fremdeles alle og de virker like godt som da jeg kjøpte dem. :)

 

Er enig der hadde aldri noe problemer med xbox 360, men lite vits for meg å kjøpe xboxone når jeg ikke kjenner noen som har en. 

På PS1 sluttet kontrollene å virke helt plutselig en dag, måtte bytte ut ps2en fordi gitar hero klikket så måtte kjøpe en mini. på Ps3 er det eneste problemet at save filen klikket på et spill og hele spillet fryste måtte slette hele save filen for å få det til å funke igjen men dreit i det for hadde kommet veldig langt på spillet å ville ikke gjøre alt på nytt. ( Skjedde med noen andre venner av meg også på sine ps3). 

 

Så ja ingen konsoll er perfekt.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...