Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som tviholder på fysisker kopier, samme som tviholdt på fysiske musikk cd og dvd filmer?

 

Kjøper sjeldent CDer, men kjøper vinyl. Film kjøpes sjeldent, med mindre det er en film som betyr mye for meg og da gjerne også en spesiell utgave.

 

Det er uansett ikke helt sammenlignbart med spill, mener da jeg.

Lenke til kommentar

 

Dere som tviholder på fysisker kopier, samme som tviholdt på fysiske musikk cd og dvd filmer?

Kjøper vinyl og blu-ray innimellom ja. Ellers går det mest i streamingtjenester for lyd og bilde-basert innhold.

 

Og det synes jeg er litt interessant mtp. at du så fanatisk vil eie fysiske spill. Jeg bruker ikke streamingtjenester for f.eks. lydinnhold, fordi for meg blir det å betale for noe jeg mister all tilgang til om de legger ned eller du sier opp tjenesten pga endring i f.eks. pris/tilbud. Jeg kjøper musikken min så vet jeg at jeg eier den. Film har dessverre kun dyre kjøpetjenester, men dog også "dårlige" streamingtjenester.

Lenke til kommentar

 

 

Dere som tviholder på fysisker kopier, samme som tviholdt på fysiske musikk cd og dvd filmer?

Kjøper vinyl og blu-ray innimellom ja. Ellers går det mest i streamingtjenester for lyd og bilde-basert innhold.

 

Og det synes jeg er litt interessant mtp. at du så fanatisk vil eie fysiske spill. Jeg bruker ikke streamingtjenester for f.eks. lydinnhold, fordi for meg blir det å betale for noe jeg mister all tilgang til om de legger ned eller du sier opp tjenesten pga endring i f.eks. pris/tilbud. Jeg kjøper musikken min så vet jeg at jeg eier den. Film har dessverre kun dyre kjøpetjenester, men dog også "dårlige" streamingtjenester.

 

 

Jeg har både fysiske og digitale spill. Bruker streamingtjenester på jobb. Google Music og Spotify. Sistnevnte er gratis. Førstnevnte er full av musikk fra samlingen min hjemme.

 

For Film/Tv-serier går det i Netflix. Kjøper aldri digitale kopier av film/tv.

Lenke til kommentar

 

Dere som tviholder på fysisker kopier, samme som tviholdt på fysiske musikk cd og dvd filmer?

Jepp. CD, Vinyl og Blu-ray. Jo større samling, jo bedre.

 

 

Har sluttet å kjøpe filmer og spill fysisk, og har lagt fokus over på noe jeg kan nyte lenger og oftere nemlig CD og vinyl :) Har aldri handlet mer musikk etter at tjenester som Spotify kom frem for allmennheten faktisk.

 

Lyger muligens litt når jeg sier jeg ikke kjøper film i hele tatt, men kan nok telle på én hånd antallet jeg handler over ett par år.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Gått for det meste digitalt selv med tida. 3 grunner til det.

 

1. Sparer en del ved å bruke amerikansk konto på Ps4 o.l , sparer på filmsiden ved å være fornøyd med netflix,hbo og andre digitale løsninger.

 

2. Digitalt er positivt for miljøet, noe som er absolutt det viktigste punktet for min del og som gjør at jeg lettere kan se bortifra at jeg ikke eier et visst produkt, og heller følger med i den eierløse strømmen. Er også noe jeg har blitt vant til nå, jeg trenger ikke lenger å ha en viss film tilgjengelig 24/7. Hjelper på at man har tilgang til masse random godsaker 24/7 og kan bruke, yi host* fi, frem til de digitale tjenestene får modnet mer. Med tanke på hvilken utvikling det har vært det de siste få årene, så tar det sikkert ikke mange årene til før vi har tilgang til det de fleste savner per dags dato. :)

 

3. Liker minimalistisk stil. Kommet mer og mer med årene, trenger ikke lenger å ha masse cder,filmer,spill i hyller etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere som tviholder på fysisker kopier, samme som tviholdt på fysiske musikk cd og dvd filmer?

 

Nei, fordi jeg får kjøpt den samme musikken uten DRM andre steder. Dessuten er det som tidligere nevnt i tråden, ikke sammenlignbart med tanke på hvordan eldre konsollgenerasjoner stenges i forhold til PC-spill og musikk.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid gått all inn på fysiske spill, filmer, cder m.m.

Vil man spille gamle spill på eldre konsoller, er det beste valget å gå for fysiske disker.

Dem som sier motsatt er bare arrogante og vil ødelegge konsollbransjen slik vi kjenner den.

Noe Microsoft holdt på å gjør i fjor, noe jeg ikke glemmer.

 

Jeg eier absolutt ingen spill digitalt i denne nye generasjonen, digitale spill er kun forbeholdt til disse indietittlene som ikke er mulig å oppdrive i butikker, bruktbutikker m.m. 5 spill på Xbox One, ett er digital som er Killer Instinct som jeg ikke hadde noen andre valg.

Dem andre spillene på Xbox One er fysisk med TitanFall (kjøpte det for 319kr,), FM5, DR3 og Ryse SOR.

26 spill på PS4, alle er fysiske kjøp fra butikker som selger spill, bare indiespill er digitalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Dere som tviholder på fysisker kopier, samme som tviholdt på fysiske musikk cd og dvd filmer?

 

Nei, fordi jeg får kjøpt den samme musikken uten DRM andre steder. Dessuten er det som tidligere nevnt i tråden, ikke sammenlignbart med tanke på hvordan eldre konsollgenerasjoner stenges i forhold til PC-spill og musikk.

 

Vil tro i framtiden kjøper man bare en lisens. Så fysisk media blir bare mindre og mindre tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Greit at noen liker digitale spill, men for meg er hele poenget med en spillkonsoll at jeg fremdeles kan kjøpe fysiske spill.

 

Når man like gjerne skal ha masse digitale spill, hvorfor velge konsoll over PC? Etter en kort stund koster de fleste spill 1/4 av det konsollspillene gjør. Man slipper problemet med at eldre generasjoner stenges, får bedre grafikk, mulighet til å oppgradere den interne harddisken, lave priser, nettbutikker med mer konkurranse. Konsoller er for min del rett og slett ikke laget for digitalt media.

 

Hadde PS4 og Xbox One fulgt samme DRM-system som Microsoft i utgangspunktet planla, så hadde jeg ikke ofret et sekund på disse konsollene.

Lenke til kommentar

 

 

Dere som tviholder på fysisker kopier, samme som tviholdt på fysiske musikk cd og dvd filmer?

 

Nei, fordi jeg får kjøpt den samme musikken uten DRM andre steder. Dessuten er det som tidligere nevnt i tråden, ikke sammenlignbart med tanke på hvordan eldre konsollgenerasjoner stenges i forhold til PC-spill og musikk.

 

Vil tro i framtiden kjøper man bare en lisens. Så fysisk media blir bare mindre og mindre tilgjengelig.

 

 

Jeg er fullstendig klar over dette, men det blir neppe å skje før minst neste konsollgenerasjon.

 

Jeg har ikke noe i mot digitalt media, men jeg ser bare ikke poenget i konsollsammenheng når PC er et soleklart bedre valg. Digitalt må gjerne ta over, men det blir den dagen jeg skifter helt om til PC.

Lenke til kommentar

Alle er vel klar over at en topp-spekka PC vil slå en konsoll anyday. Men for de fleste er det ikke aktuelt å bruke 15 lapper og opp, og så oppgradere med et par tusen i året for å opprettholde nivået. Da oppleves ikke de 100 kr du maksimalt kan spare per spill som så mye. I tillegg er det nok endel av oss som foretrekker kontroll fremfor pc og mus, men det er nok kun smak og behag.
Endel spill (for den massen av oss som spiller fifa) er også mer sosiale, da du kan spille split-screen med kompiser. Har alltid kjøpt fysiske spill, men nå på PS4 gått rett over til digital spill. Jeg har riktignok ingen fetisj for blanke covere ;)

Lenke til kommentar

 

2. Digitalt er positivt for miljøet, noe som er absolutt det viktigste punktet for min del....

 

Viktigste punktet med å velge digitalt? Gamere..

 

Hehe, sparer miljøet ved å kjøpe digitale spill men koser seg gløgg ihjel når han spiller på det strømsluket som en PS4 er ;)

Høres litt ut som typen som kjøper Cola Zero til sin dobbel whopper for å være sunn

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

2. Digitalt er positivt for miljøet, noe som er absolutt det viktigste punktet for min del....

 

Viktigste punktet med å velge digitalt? Gamere..

Hehe, sparer miljøet ved å kjøpe digitale spill men koser seg gløgg ihjel når han spiller på det strømsluket som en PS4 er ;)

Høres litt ut som typen som kjøper Cola Zero til sin dobbel whopper for å være sunn

Er ikke usunn ;)

 

Men jeg synes det er greit iallefall å bidra så godt man kan når man holder på med de "strømslukerne". Slutter man å produsere/kjøpe både film og spill i fysisk form, så er det ikke snakk om småtteri, så synes egentlig kommentarene deres er litt unødvendig nedlatende og lite intelligent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2. Digitalt er positivt for miljøet, noe som er absolutt det viktigste punktet for min del og som gjør at jeg lettere kan se bortifra at jeg ikke eier et visst produkt, og heller følger med i den eierløse strømmen.

 

Er det mer positivt for miljøet? Produksjon av servere og utstyr og alt som hører med av kjøling av serverrom, nettverksutstyr og strømforbruk gjør digitalt ikke akkurat til null utslipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...