Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at PS4 blir konsollen for multispill. Men syns forsatt at 1080p og 60 fps burde være eit minstemål for den nye generasjonen konsoller. Såleis har MS skuffa med sine prioriteringer, spesiellt overfor alle di som støtta opp om Xbox og forventa ein spillekonsoll men fekk ei multimediamaskin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg bare gjetter helt vilt nå altså, kan det tenkes at de som kjøper xbox one vil ha det den tilbyr?

jeg digger alt det jeg kan gjøre med den, det er et pluss at jeg også kan spille morsome spill på den

 

jeg vil ikke ha en xbox one med litt kraftigere hardware men uten multimedia, multitasking, kinect. men hvis jeg hadde fått kraftigere med alt hadde det jo hvert enda bedere, men da hadde vel kidsa begynt å sutre for de den var for dyr.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

jeg bare gjetter helt vilt nå altså, kan det tenkes at de som kjøper xbox one vil ha det den tilbyr?

jeg digger alt det jeg kan gjøre med den, det er et pluss at jeg også kan spille morsome spill på den

 

jeg vil ikke ha en xbox one med litt kraftigere hardware men uten multimedia, multitasking, kinect. men hvis jeg hadde fått kraftigere med alt hadde det jo hvert enda bedere, men da hadde vel kidsa begynt å sutre for de den var for dyr.

 

Den gjør akkurat det samme som en PS4. Eneste forskjellen er at Sony ikke tvinger deg til å kjøpe et kamera, og velger å markedsføre PS4 som en spillkonsoll.

Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt bare en type folk (som har kjøpt en underholdningsmaskin) som skriker høyt om det

 

Hvem skriker høyt om det? Dem som har kun kjøpt en konsoll? Jeg? ;)

Det er bra du følger med.

Mange av oss har både Xbox One og PS4. Er virkelig synd når det er slike forskjeller, spesielt når maskinen er dyrere å skaffe samt xbox fans kommer inn å sier hardwaren har aldri vært mer lik. Hvorfor er det da forskjeller på mange multiplatts?

 

PS3 hadde mange rævva dårlige multiplatts, men var aldri store forskjeller med tanke på oppløsning og FPS.

Det er mye større nå, så tidlig inne i den nye generasjonen en den forrige noen gang var.

Så aldri at PS3 hadde 15 fps og 580p og xbox 360 hadde 28-30 fps i 720p.

Lenke til kommentar

Før så jeg på film via VHS, jeg var fornøyd og hverken viste at det fantes noe bedre eller at forskjellen var så stor. Så fikk jeg se en DVD film, jeg klarte bare ikke lenger å forsvare VHS og hoppet fornøyd over til DVD.

 

Stor fornøyd med DVD i mange år, igjen like naiv som tidligere så "behøvde" jeg ikke Blu-ray eller HD. Var stor fornøyd med bilde og lyd jeg fikk fra DVD.

 

Så fikk jeg se en Blu-ray film, forskjellen var enorm og DVD spilleren ble skrotet i fordel for Blu-ray.

 

Det samme kan sies med konsoller, en er ofte fornøyd med det en har helt til en ser alternativet.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

jeg bare gjetter helt vilt nå altså, kan det tenkes at de som kjøper xbox one vil ha det den tilbyr?

jeg digger alt det jeg kan gjøre med den, det er et pluss at jeg også kan spille morsome spill på den

 

jeg vil ikke ha en xbox one med litt kraftigere hardware men uten multimedia, multitasking, kinect. men hvis jeg hadde fått kraftigere med alt hadde det jo hvert enda bedere, men da hadde vel kidsa begynt å sutre for de den var for dyr.

 

Den gjør akkurat det samme som en PS4. Eneste forskjellen er at Sony ikke tvinger deg til å kjøpe et kamera, og velger å markedsføre PS4 som en spillkonsoll.

 

 

Hvor er TV-integreringen? Hvor er auto innloggingen via Kinect? Hvor er stemmestyringen? Hvor er IR-blaster funksjonaliteten? Hvor er muligheten for WinRT app biblioteket som Xbox One kommer til å tilby? Hvor er Xbox Glass muligheten osv osv..? Hvor kan jeg få spillopplevelser som Kinect Sports Rival osv vil gi meg?

 

Den setningen der er minst like idiotisk som folk som påstår at det ikke er noe forskjell på 720P vs 1080P, og ingen forskjell mellom 30FPS vs 60FPS.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

 

jeg bare gjetter helt vilt nå altså, kan det tenkes at de som kjøper xbox one vil ha det den tilbyr?

jeg digger alt det jeg kan gjøre med den, det er et pluss at jeg også kan spille morsome spill på den

 

jeg vil ikke ha en xbox one med litt kraftigere hardware men uten multimedia, multitasking, kinect. men hvis jeg hadde fått kraftigere med alt hadde det jo hvert enda bedere, men da hadde vel kidsa begynt å sutre for de den var for dyr.

 

Den gjør akkurat det samme som en PS4. Eneste forskjellen er at Sony ikke tvinger deg til å kjøpe et kamera, og velger å markedsføre PS4 som en spillkonsoll.

Hvor er TV-integreringen? Hvor er auto innloggingen via Kinect? Hvor er stemmestyringen? Hvor er IR-blaster funksjonaliteten? Hvor er muligheten for WinRT app biblioteket som Xbox One kommer til å tilby? Hvor er Xbox Glass muligheten osv osv..? Hvor kan jeg få spillopplevelser som Kinect Sports Rival osv vil gi meg?

 

Den setningen der er minst like idiotisk som folk som påstår at det ikke er noe forskjell på 720P vs 1080P, og ingen forskjell mellom 30FPS vs 60FPS.

Hva om man ikke bryr seg om TV, Kinect, stemmestyring, Smartglass osv.?

 

Hvorfor ikke gi kundene et valg. Kjøp en Xbone for 3000 også kan man velge om man vil kjøpe en Kinect separat?

 

Eneste JEG vil gjøre er å spille. Jeg brukte alrnen gang Smartglass på min X360.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært interessant å se om denne diskusjonen kunne fortsatt uten at noen brukte ordene "skrike" og "hylekor". Jeg ser svært få her som rimelig kan beskrives med disse ordene, men likevel er det enkelte brukere som drar dem frem i nesten annethvert innlegg. Jeg antar poenget er å fremstille meningsmotstandere som irrasjonelle og humørsyke, men har det ikke litt motsatt effekt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg og vil trolle ,mener tulle....

pm6RsYw.jpg

Hvis du synes det å bringe nyheter og fakta er trolling, trenger ikke du å være i en tråd som xbox one vs ps4.

 

Spilte det på pc når det kom og jammen skal jeg ha det på PS4. 60 FPs er mer responsivt og gameplayet er smoothere i 60 fps kontra 30 fps. Dette har jeg testet selv.

 

Kjøper ikke multiplatts til X1 eller PS4 pga bedre OS eller kontroller for det er subjektivt på alle plan. Hadde det vært likt så hadde jeg fordelt multiplattformspillene på PS4 og X1.

 

FPS forskjell, oppløsningsforskjeller er det som avgjør hos meg hvor multiplattspillene blir kjøpt på enten PS4 eller X1.

 

Å legge ut sånne enorme bilder er ingen nyhet.

BeqSE-yCcAAgw3-.jpg

Lenke til kommentar

Disse trådene er teite. La folk kjøpe det de vil, de som vil. Xbox-eiere bør ikke rakke ned på PS4-eiere, og PS4-eiere bør ikke rakke ned på Xbox-eiere. Sjansen er stor for at de som er dedikerte nok til å skrive innlegg om det her inne uansett kommer til å ende opp med begge konsoller før eller siden.

 

Jeg melder meg herved ut av tråden.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at dere gidder å diskutere dette mer engang.

 

Det er kun entusiastene som bryr seg om oppløsning og fps på spillene og sjekker før de kjøper, den store horden vil kjøpe XB1 eller PS4 akkurat som de hadde tenkt, og være fornøyd med det de får uansett om det enkelte spillet er bedre på XB1 eller PS4.

Nerdefaktoren er ganske høy om du leser i denne tråden i første omgang :p

 

Vi bryr oss :p

Lenke til kommentar

TV funksjonen til XBO er jo ubrukelig i alle andre land en i USA. Alle høres ut som dem har gått på steroider og med hakking i bildet.

Prøvde dette selv, skjønner ikke vitsen å bruke Xboxen til Tv. Har en Canal digital boks og den skal eg forsette å bruke. Men er da ting som er bedre på Xbox one enn PS4. Likte bedre X360 når det kommer til brukervennlighet. Lurer på hvordan de har klart å gjort UI dårligere, var tilnærmet perfekt på 360. Mistenker W8 har en finger med i spillet. Det er ikke lett for Xbox one brukere på denne tråden. 90% av de som er på tråden er Fanboys av PS. Det merker man veldig godt. Hadde ikke blitt i nærheten samme oppstyret om for eksempel rollene var byttet om på Tomb Raider.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...