Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Man kan jo hevde at timingen er litt dum, men fra Sony's øyne er den jo ikke det. Med stor etterspørsel etter konsoller vil disse bundelene li veldig ettertraktet og selge mye raskere enn når markedet er mer mettet.

 

Etterspørselen er høyere en de klarer å levere uansett, og folk er mer enn villige til å betale fullpris for spillene i tillegg til konsollen. Jeg trodde bundling var et verktøy for å øke etterspørselen når den var begynte å falle, ved å gi en følelse av at du fikk mer for pengene.

 

Evt kan det brukes som et konkurransefortrinn, hvor de sikter seg inn på spilleren som er interessert i det spillet, men ikke har bestemt seg for en konsoll enda. Ser han en bundle med spillet han ønsker + konsollen til en hyggeligere pris enn å kjøpe den andre konsollen og spillet hver for seg er han sikkert tilbøyelig til å velge det alternativet, men hvorfor bundler de da bare med eksklusive spill. Sikkert billigere ja, men jeg ser liksom ikke helt vitsen.

Lenke til kommentar

Det som er merkelig er at butikker som MPX, Komplett og Elkjøp ikke få disse bundles.
Men sitter inne med lange lister av forhåndsbestillinger.

 

Så får andre mindre butikker rikelig med bundles de kan overprise og selge.

Hadde f.eks Komplett som har min forhåndsbestilling kontaktet meg og sagt de hadde en Knack, KZ, AC4 eller annen bundle jeg kunne få rimelig kjapt, (til en fornuftig pris), så hadde jeg slått til med det samme.
Men nå for tiden ser det ut til at bundles er forbeholdt mindre butikker uten forhåndsbestillinger.

Lenke til kommentar

lukter litt, "hvis sony gjør noe så er det greit og vi bortforklarer ting" i den tråden her, lurer på hvorfor.

Slik er det fordi Norge er et Pro-Playstation land.

Slik har det alltid vært her. Da er det rimelig populært å snakke ned MS uansett, og tilgi "feil" Sony kommer med.

 

Selv liker jeg Xbox bedre enn PS.

Men da MS plutselig utsatte Skandinavisk launch og ikke engang kan gi oss en antydning på om den kommer snart eller om lenge, ble jeg pissed.

Bestilte så PS4 fra Komplett i midten av september da jeg skjønte at XboxOne ikke ville komme på evigheter.

 

Men nå føler jeg meg rimelig pisset på av Sony også som pumper ut bundles til alle mulige små butikker, og lar butikker med lange forhåndsbestillinger sitte og tyne og tyne fansene.

 

Blir litt som å selge billetter til bakerste rad i en soveposekø til Ringenes Herre.

Og på selve premieredagen, selger de forsetebilletter til litt høyere pris, og til de som tilfeldigvis er innom kinoen den dagen.

Blodfansen som meldte sin interesse tidlig blir oversett, og produktet gis til høyere bud.

Noe som i ren markedsstrategi sikker er helt korrekt. Men som fans av produktet nok føler seg trakket på.

Lenke til kommentar

 

 

Man kan jo hevde at timingen er litt dum, men fra Sony's øyne er den jo ikke det. Med stor etterspørsel etter konsoller vil disse bundelene li veldig ettertraktet og selge mye raskere enn når markedet er mer mettet.

 

Etterspørselen er høyere en de klarer å levere uansett, og folk er mer enn villige til å betale fullpris for spillene i tillegg til konsollen. Jeg trodde bundling var et verktøy for å øke etterspørselen når den var begynte å falle, ved å gi en følelse av at du fikk mer for pengene.

 

Evt kan det brukes som et konkurransefortrinn, hvor de sikter seg inn på spilleren som er interessert i det spillet, men ikke har bestemt seg for en konsoll enda. Ser han en bundle med spillet han ønsker + konsollen til en hyggeligere pris enn å kjøpe den andre konsollen og spillet hver for seg er han sikkert tilbøyelig til å velge det alternativet, men hvorfor bundler de da bare med eksklusive spill. Sikkert billigere ja, men jeg ser liksom ikke helt vitsen.

 

 

Er vel mer at de ønsker å pushe salget av Knack siden de vet alt av konsoller vil selge, så da tenker de nok at de kan bruke det til å selge et spill som det er mer usikkert om vil selge alene. Ganske utspekulert hvis det er det de tenker.

 

Kjipt for de som venter på bestillinger selvfølgelig, men ikke så veldig forskjellig fra reservasjoner av konsoller for retail i det henseende. Var egentlig bare det som var poenget mitt. :)

 

lukter litt, "hvis sony gjør noe så er det greit og vi bortforklarer ting" i den tråden her, lurer på hvorfor.

Det er nok fordi det er så mange lite begrunnede innlegg som roper høyest og syns best her inne.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Er vel mer at de ønsker å pushe salget av Knack siden de vet alt av konsoller vil selge, så da tenker de nok at de kan bruke det til å selge et spill som det er mer usikkert om vil selge alene. Ganske utspekulert hvis det er det de tenker.

 

Kjipt for de som venter på bestillinger selvfølgelig, men ikke så veldig forskjellig fra reservasjoner av konsoller for retail i det henseende. Var egentlig bare det som var poenget mitt. :)

 

Fra det jeg vet så var Knack bundle annonsert før launch og før knack reviews kom ut, så da blir det litt feil å si at dette er en utspekulert greie for å kunne selge et spill som ikke gjør det så bra.

Lenke til kommentar

Noen som vet om Xbone eller PS4 støtter 3D på blu-ray filmer?

Og er det noen av de som kan spille av Mkv, xvid og srt filer?

Jeg har forstått det slik at Xbone er bedre på filmsiden, men jeg er usikker på nøyaktig hva som støttes.

 

De støtter pr. i dag ikke 3D, men det kommer nok. PS3 fikk jo denne støtten med en oppdatering etterhvert. Som BD-spillere er disse konsollene forhastede greier, som så mye annet.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om Xbone eller PS4 støtter 3D på blu-ray filmer?

Og er det noen av de som kan spille av Mkv, xvid og srt filer?

Jeg har forstått det slik at Xbone er bedre på filmsiden, men jeg er usikker på nøyaktig hva som støttes.

De er vel noenlunde like skuffende begge to. Det Xbone støtter som PS4 ikke støtter pr dags dato er vel så vidt jeg vet kun HDMI-inngangfunksjonene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er vel mer at de ønsker å pushe salget av Knack siden de vet alt av konsoller vil selge, så da tenker de nok at de kan bruke det til å selge et spill som det er mer usikkert om vil selge alene. Ganske utspekulert hvis det er det de tenker.

 

Kjipt for de som venter på bestillinger selvfølgelig, men ikke så veldig forskjellig fra reservasjoner av konsoller for retail i det henseende. Var egentlig bare det som var poenget mitt. :)

 

Fra det jeg vet så var Knack bundle annonsert før launch og før knack reviews kom ut, så da blir det litt feil å si at dette er en utspekulert greie for å kunne selge et spill som ikke gjør det så bra.

 

Ah, det var jjeg ikke klar over. Trodde det var noe de bestemte først nå. Nei da så, da er det ikke lett å vite hvilken tankegang som ligger bak. :)

Lenke til kommentar

lukter litt, "hvis sony gjør noe så er det greit og vi bortforklarer ting" i den tråden her, lurer på hvorfor.

Vil ikke si du har vært nøytral heller. Har ikke sett noe annet en xbox 1 er best og ps4 er dårlig innlegg fra deg.

 

Xbox fans har bortforklart seg i hele 2013 angående 720p, ville ha always online, ikke viktig med spill på disk m.m. Like gale på begge sider spør du meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

lukter litt, "hvis sony gjør noe så er det greit og vi bortforklarer ting" i den tråden her, lurer på hvorfor.

Vil ikke si du har vært nøytral heller. Har ikke sett noe annet en xbox 1 er best og ps4 er dårlig innlegg fra deg.

 

Xbox fans har bortforklart seg i hele 2013 angående 720p, ville ha always online, ikke viktig med spill på disk m.m. Like gale på begge sider spør du meg.

 

 

jeg har aldri sagt at xbox one er best eller ps 4 er dårlig, jeg er rimelig nøytral og liker begge konsollene, men ja jeg heller mer mot xbox, men det er kun pga, OS, kontrollen, hele systemet med Live osv.

det jeg liker best med Xbox one har egentlig ingenting med spilling å gjøre.

 

siden jeg forsvarer noe som du er uenig betyr ikke at jeg ikke liker den andre delen av det.

jeg vil ha digital only, jeg vil ha online, jeg vil ha kinect, jeg vil ha alt ett sted.

jeg bryr meg ikke om det er 720p eller 1080p 30fps eller 60.

men jeg vil også ha en PS4

 

playstation for meg blir bare en spillkonsoll som jeg spiller eksklusivespill, så gleder meg til jeg får en grunn til å kjøpe PS4

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

http://n4g.com/news/1442392/tomb-raider-definitive-edition-new-gameplay-runs-at-60fps-on-ps4

 

Sjekk fra 50.35 så spør dem om frameraten. Det er visst 60 FPS på PS4.

"Scot Amos (Tomb Raider executive producer):

"They were some misquotes. Our goal was 1080p 30 FPS minimum. And as you can see here, the PS4 version, is clearly running at 60."

 

Nok for meg å velge PS4 utgaven over Xbox One utgaven.

Lenke til kommentar

http://n4g.com/news/1442392/tomb-raider-definitive-edition-new-gameplay-runs-at-60fps-on-ps4

 

Sjekk fra 50.35 så spør dem om frameraten. Det er visst 60 FPS på PS4.

"Scot Amos (Tomb Raider executive producer):

"They were some misquotes. Our goal was 1080p 30 FPS minimum. And as you can see here, the PS4 version, is clearly running at 60."

 

Nok for meg å velge PS4 utgaven over Xbox One utgaven.

Stor forskjell. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...