Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De siste tallene (NPD desember 2013) viser at Xbox One solgte mer enn PS4. Så nei, de sliter ikke i USA.

Det er vel fordi PS4 var 100% solgt ut i hele USA gjenom hele desmber. men Xbone kunne man lett få tal i borte i statene. E

Slik er det ennå. Kjenner flere som ligger langt bak i listene for PS4. Xbox er på lager, og kan importeres.

Lenke til kommentar

Ta en tur innom NeoGaf-tråden om NPD-tallene så finner dere masse bilder som viser PS4 eller Xbox One på lager, avhengig av hvilken "side" som skal bevise sitt poeng.. ;)
Tråden på dette forumet om import av Xbox One har stadig innlegg om at konsollen er utsolgt i enten den tyske, spanske eller britiske Microsoft nettbutikken.

 

Er enig med tidligere innlegg om at fasiten nok ikke kommer senere, når konsollene er vidt tilgjengelige på alle markeder. Eller, "alle", spørs om MS orker Japan en runde til :D

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

De siste tallene (NPD desember 2013) viser at Xbox One solgte mer enn PS4. Så nei, de sliter ikke i USA.

La oss vente å se når MS/Sony endelig får konsollene på lager. Men de er visst bekymret over at xbox hittil ikke har dominert i NA som forventet. Hva var tallet sist? 3 mill versus 4.2 mill?

Lenke til kommentar

Nei, det er du ikke så slutt med dumme kommentarer som det.

 

Sony må få fikset dette så fort som mulig, ikke bra. Sånn er det i starten uansett, dette vil forbedre seg for begge maskinene etterhvert.

Må få lovt til å komme med et stikk. Hele tråden er med stikk til Microsoft. Siste siden handler om bestikkelser til leketøysbutikker. Eg er likegyldig uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nei jeg klaget og fant bugs hytt og pine i lanseringsdagene, ble nesten møtt med høygafler og tau i PS4 tråden følte jeg :p (overdriver noe dog)

 

Har kun hatt problemet med BF4, men hadde heldigvis kun spillt ett brett. Uansett så er enspiller delen i dette spillet så vanvittig pilråtten og pisssedårlig, at jeg neppe blir å lide meg igjennom dritten. Med mindre det plutselig er ett våpen jeg absolutt må låse opp.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nei absolutt ikke. Jeg har opplevd de feilene der, og skrevet flere frustrerte innlegg om det rundt om på forumet og andre steder. Det var skrekkelig irriterende å miste all fremgangen i BF4, f. eks. :hrm: Maskinen har også fryst to ganger. Og mulig jeg opplevde det trophy problemet, men der tror jeg heller det var CoD: Ghost som rotet litt.

 

Barnesykdommer er dog noe man må forvente, og de er slett ikke så ille at jeg vurderer å bytte til XO, da XO må importeres og jeg da frasier meg mine forbrukerrettigheter. Noe som vil være kjipt når de uungåelige barnesykdommene viser seg der også.

 

Edit: Problemet med at maskinen fryser helt opplever jeg faktisk titt og ofte med min gamle PS3 også.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Eg får enda ikke spilt BF4 på Xbox One. Totalt uspillbart, bare hskker og dårlig connection. Slettet spillet fra harddisken i rent raseri...

Har dannet meg ett visst inntrykk av at One versjonen er den verste ja. Ikke perfekt på PS4 heller, men det kommer seg :) Liker at nye bugs introduseres for hver nye patch dog. I klassisk DICE stil. Lenge siden jeg har spillt PC versjonen da.

Lenke til kommentar

Ett stikk til Sony er hvordan de presterer å forsyne butikker med Knack bundle, I mens folk fortsatt venter på sine ordinære PS4 bestillinger. Bra business for Sony, og drar opp salgstall for ett middelmådig spill i samme slengen.

 

Men de spytter jo fanbasen midt i trynet på den måten.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Surt, men knack bundles og andre bundles var annonsert i god tid før release og jeg leste om det så tidlig som Juli måned.

 

Man kan selvsagt alltid diskutere om de burde utsette bundles, men det er ikke slik at de plutselig over natta bestemte seg å sette sammen en Knack bundle på bekostning av de som kun har forhåndsbestilt konsollen.

 

Derimot synes jeg at butikker som tar inn bundles burde informere dem som er på venteliste å tilby dem å gå over til en bundle deal hvis dem ønsker. Det ville vært god service.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men er dette da Sony sin feil, eller er det forhandlerne?

 

Når Sony velger å legge en så stor andel konsoller i en bundle, stjeler jo det i fra andelden ordinære konsoller. En skulle jo tro at de ihvertfall kunne sørge for å opprettholde en jevn strøm av konsoller for å først og fremst møte etterspørselen her før de begynner å spe ut forysningen med bundles.

 

Men igjen, Norge er jo så lite. Og Sony sender vel konsollene dit det trengs mest, der hvor One allerede er lansert. Hvordan det fordeles her har sikkert så lite å si uansett. Kjempe kjipt for individene det gjelder selvsagt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er vel i grunn ikke så stor forskjell på sånne bundles og konsoller som reserveres for salg i butikk da, og sistnevnte synes jo de fleste er greit.

 

Eneste forskjell er at bundles tvinger med et spill i tillegg (et som jeg personlig synes er langt bedre enn middelmådig). Og dette er jo en kjent og kjær salgsteknikk som så og si alle selskaper benytter seg av.

 

Man kan jo hevde at timingen er litt dum, men fra Sony's øyne er den jo ikke det. Med stor etterspørsel etter konsoller vil disse bundelene li veldig ettertraktet og selge mye raskere enn når markedet er mer mettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...