Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

I starten så er vel mange flere opptatt av dette med oppløsning og FPS. Så produsentene burde faktisk tenkt på dette.

 

Det er ikke sikkert det er noe negativt at noe kjører 720p og 30FPS om man har fått det til å se meget bra ut, men i starten av en konsoll sin levetid er alle opptatt av grafikk og hva man kan få ut av det.

 

Bare hør her:

"PS4 kjører FullHD (1080p) og 60FPS, mens Xbox One _klarer kun_ 720p og 30FPS."

 

Før konsollen er ute er mange skeptiske = mindre salg

Endret av Emils.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde overhode ingen planer om å skaffe meg KZ, men det ser jo virkelig ut som et spill som hører hjemme på konsollen når den er i hus.

 

Kjerringen syns sikkert at det er greit med et spill til :p

 

Er ikke mange dagene igjen nå før vi får litt skikkelig sammenlignings grunnlag :D

Gleder meg, håper konsollene er forholdsvis jevne. Det er ihvertfall vi best tjent med.

Lenke til kommentar

Første review's for Xbox One-spill har begynt å tikke inn, og interessant nok scorer Call Of Duty Ghosts høyere på Xbox (7) enn på PS4 (6,5) hos Polygon:

 

"For a multiplayer shooter, framerate consistency is paramount. Given its relative visual parity with the PS4 release, Call of Duty: Ghosts is a more playable, slightly superior (albeit disappointing) game on Xbox One."

Selv om det siste innskuddet i COD-serien absolutt ikke er ett spill man kan trekke konklusjoner ut ifra, syntes jeg fortsatt det var litt morsomt at Xboxversjonen scorer høyere med tanke på all diskusjonen rundt 720p vs 1080p som har vært tidligere.

Endret av spillerman
Lenke til kommentar

Første review's for Xbox One-spill har begynt å tikke inn, og interessant nok scorer Call Of Duty Ghosts høyere på Xbox (7) enn på PS4 (6,5) hos Polygon:

 

"For a multiplayer shooter, framerate consistency is paramount. Given its relative visual parity with the PS4 release, Call of Duty: Ghosts is a more playable, slightly superior (albeit disappointing) game on Xbox One."

 

Selv om det siste innskuddet i COD-serien absolutt ikke er ett spill man kan trekke konklusjoner ut ifra, syntes jeg fortsatt det var litt morsomt at Xboxversjonen scorer høyere med tanke på all diskusjonen rundt 720p vs 1080p som har vært tidligere.

 

Så sier de stikk motsatt her:

http://www.youtube.com/watch?v=UjJwGTMEziQ

 

Men tror ikke vi har noe å bekymre oss om hverken på xbox one eller ps4, er ikke hardware problemer når det kommer til ghosts spillet, er nokk bare slakke utviklere som ikke gjør skikkelig grunnarbeid...

Vil tippe ca 10% av lanseringstitlene er next gen eksklusive, så vi får nokk en del bugga spill frem til utviklere slutter å lage spill til både xbox 360 og ps3, bare synd alle spill ikke blir laget til pc eller next gen først, for så å porte til denne gen konsoller og ikke motsatt, men vi får nokk bedre resultater på spill som watch dogs siden det spillet blir laget til pc så portet til next og current gen konsoller.... (bare se hvor crappy watch dogs ser ut til xbox360&ps3 i forhold til Pc, ps4 & xbox one)

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Dead Rising klarer ikke holde stabil framerate på 30fps i 720p, flaut. Som blodfan av xbox siden lanseringen av LIVE er det trist å se hvor akterutseilt xboxen er, kan godta 720p med bra gameplay men hakkete bilde i tillegg!?! Hva f---- er det MS tenker på???

Hva f--- er det DU tenker på? Troilling 101? Dead Rising 3 kjører native 720p med en stor åpen verden med mye assets in frame til enhver tid, låst på 30fps.

 

Sitat Executive Producer Josh Bridge:

 

 

"Early on, Dead Rising 3 had some noticeable performance issues, often struggling to hit 30 frames per second. Bridge attributed the improved performance to "the effort of all aspects of the team, the engineering team and our team all trying to optimize. And that's always what happens as the last step of the development of a product."

Og når han nevner "improved performance" så mener han:

 

"Dead Rising 3 will run at native 720p on Xbox One", Capcom Vancouver executive producer Josh Bridge confirmed today.

"And I'm really happy with that," he said in an interview withEurogamer, "with the sheer amount of stuff we have in an open world game locked at 30fps, that's just brilliant."

I starten så er vel mange flere opptatt av dette med oppløsning og FPS. Så produsentene burde faktisk tenkt på dette.

 

Det er ikke sikkert det er noe negativt at noe kjører 720p og 30FPS om man har fått det til å se meget bra ut, men i starten av en konsoll sin levetid er alle opptatt av grafikk og hva man kan få ut av det.

 

Bare hør her:

"PS4 kjører FullHD (1080p) og 60FPS, mens Xbox One _klarer kun_ 720p og 30FPS."

 

Før konsollen er ute er mange skeptiske = mindre salg

Og når du hørte noen si det så sa du vel øyeblikkelig at det er bullshit og ga et godt eksempel på et nydelig spill i 1080p/60fps som Forza 5, right?

Lenke til kommentar

Greia er vel det at Digital Foundry har hatt en artikkel på DR3 eller noe slikt, og spillet har endel drops når det skjer endel.

 

Har noen egentli testa selve spillet eller er det bare demoen som har blitt testa?? regner med spillet kan variere en del fra demoutgaven

 

Noen demoer kjører dårlig kontra spill og motsatt, så ikke lett å si noe bastant om ett spill viss ingen utenom utviklerne har prøvt selve spillet...

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Hva f--- er det DU tenker på? Troilling 101? Dead Rising 3 kjører native 720p med en stor åpen verden med mye assets in frame til enhver tid, låst på 30fps.

 

Sitat Executive Producer Josh Bridge:

 

 

"Early on, Dead Rising 3 had some noticeable performance issues, often struggling to hit 30 frames per second. Bridge attributed the improved performance to "the effort of all aspects of the team, the engineering team and our team all trying to optimize. And that's always what happens as the last step of the development of a product."

Og når han nevner "improved performance" så mener han:

 

"Dead Rising 3 will run at native 720p on Xbox One", Capcom Vancouver executive producer Josh Bridge confirmed today.

"And I'm really happy with that," he said in an interview withEurogamer, "with the sheer amount of stuff we have in an open world game locked at 30fps, that's just brilliant."

Og når du hørte noen si det så sa du vel øyeblikkelig at det er bullshit og ga et godt eksempel på et nydelig spill i 1080p/60fps som Forza 5, right?

Det er tydeligvis retailversjonen digital foundry har testet.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke så lett å bedømme ut fra en video, men virker ikke som det har så særlig innvirkning på opplevelsen av spillet, i alle fall ikke for meg. Men så påvirker ikke framerate meg så mye generelt heller, kun i spill som krever veldig høy presisjon at det kan være plagsomt.

 

Hvor gøy/interessant et spill er å spille er absolutt den høyeste faktoren for min del, og der ser DR3 ut som et spill som faller litt mellom to stoler for min del. Det har så godt som irrelevant historie, og det er grenser for hvor lenge jeg synes det er gøy å plaffe ned eller splætte zombier. Er jo ikke akkurat som om shooters og zombier er to ting det er mangel på i spillverdenen. :p

 

Tror med andre ord at jeg ville gått lei ganske fort, derfor frister Dead Rising 3 ikke så mye. Det har altså ingenting med grafikk eller framerates for min del.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...