Gå til innhold

Følg Xbox-avsløringane her


Anbefalte innlegg

"Microsoft has confirmed that all Xbox One games will require mandatory installation onto the system's hard drive and, to install the same disc onto another user's drive, a fee must be paid."

 

Der gikk dråpen for meg.. Sorry MS, Sony blir vell førstevalg til en XBOX ONE havner på Finn for en billig penge.

håper ikke ps4 har noe sånt. å måtte betale for å låne et spill av noen er på tryne, hva om han vil ha tilbake spillet før du har runda det :(
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ultimate team kun på Xbox one? Kunne ikke brytt meg mindre. COD blir vell det samme gamle.

 

Ultimate team kommer på andre konsoller også, under presentasjonen ble det vell ganske tydelig sagt at "Exclusive Ultimate Team features only on Xbox One". Tyder det som at det er visse tinger ved ultimate team som kun kommer til xbox one, men at selve ultimate team er tilgjengelig på alle andre konsoller fordi.

 

EA ville skutt seg noe inni hampen i foten om de hadde valgt noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
"Microsoft has confirmed that all Xbox One games will require mandatory installation onto the system's hard drive and, to install the same disc onto another user's drive, a fee must be paid."Der gikk dråpen for meg.. Sorry MS, Sony blir vell førstevalg til en XBOX ONE havner på Finn for en billig penge.
håper ikke ps4 har noe sånt. å måtte betale for å låne et spill av noen er på tryne, hva om han vil ha tilbake spillet før du har runda det :(

 

Nope, Sony har bekreftet at de ikke vil ha noe form for beskyttelse mot videresalg av brukt spill.

 

Er nok det samme som å si at de ikke tar noen form for betaling ved slikt videresalg/lån til venner.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du utelater en ganske viktig del av informasjonen, anbefaler folk å faktisk lese artikkelen fremfor å lese "tolkningen" til "angelonz".

 

Det er snakk om en steam lignende lås, hvor spillet blir låst til brukeren, og ikke selve konsollen. Du kan fint logge på med din egen bruker på en annen konsoll for å spille spillet.

 

Nå har vel EU krevd at Steam må åpne for videresalg av spillene vi har kjøpt, så skal bli interessant å se hva som skjer.

Jeg for en liker å låne spill og teste de ut før jeg kjøper dem, spesielt til konsoll, der jeg kanskje bare spiller et par timer i halvåret.

 

Og et spill, når du har et fysisk medium, burde ikke låses til en konto uansett, selv om dette gjøres på pc også, (steam, origin m.m.), i det minste ikke for å spille offline.

Lenke til kommentar
"Microsoft has confirmed that all Xbox One games will require mandatory installation onto the system's hard drive and, to install the same disc onto another user's drive, a fee must be paid."Der gikk dråpen for meg.. Sorry MS, Sony blir vell førstevalg til en XBOX ONE havner på Finn for en billig penge.
Om dette faktisk stemmer, er det console killer for min del.
http://www.computerandvideogames.com/407912/microsoft-confirms-pre-owned-fee-for-xbox-one/ Tviler på at CVG lyger om slike facts.
Du utelater en ganske viktig del av informasjonen, anbefaler folk å faktisk lese artikkelen fremfor å lese "tolkningen" til "angelonz".Det er snakk om en steam lignende lås, hvor spillet blir låst til brukeren, og ikke selve konsollen. Du kan fint logge på med din egen bruker på en annen konsoll for å spille spillet.

 

Eneste problemet her ZweiNor, ville vært at du må konstant drive å låne ut din personlige XboxLive bruker til alle vennene dine dersom de skulle lånt et spill av deg.

 

Ville gjort ting veldig komplisert ifølge mine meninger.

 

Selvsagt, tolk det slik du selv mener. Er litt old-fashion av meg hvor jeg mener at du skal kunne låne bort spill til enhver kompis om de så føler for det uten å måtte bruke "Din Bruker".

Lenke til kommentar

Presentasjonen for min del:

 

Jeg likte:

  • Responsivt grensesnitt.
  • Integrasjon mot mange forskjellige mediatyper.
  • Halo-serie hvor Speilberg er involvert.
  • Ser ut som en dugandes kontroller

 

 

Jeg likte ikke:

  • Ingen demoer av spill. Cutscenes er nesten verre enn ingenting.
  • Ingen demo av Illumiroom, betyr det noe?
  • Kaster bort tiden med irriterende, klisjéfylt messe-prat. ( Aldri før har verden sett noe lignende bla bla).
  • Mye fokus på sport, spesielt amerikansk, som ikke har noen relevans her. Ikke at det er et dårlig trekk av Microsoft, altså, men for meg personlig så er det uinteressant.
  • Maskina ser ut som den gamle beta-videomaskina til naboen, men det er jo egentlig bare litt kos også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

ZweiNor

 

gjør det deg på noen som helst måte fornøyd at du må derimot til en hver tid være online for å kunne spille et spill?

 

Ettersom at du må koble deg opp mot en bruker for at konsollen skal kunne kontrollere om det er ditt spill eller ikke.. Kan du vell ikke bruke konsollen på en eventuell hytte eller tur hvor du ikke har tilgang til internett?

 

har ikke noe konklusivt svar på dette fra noen kilder, men utifra måten det blir lagt ut på kan det tolkes slikt?

Lenke til kommentar

Tja.

 

- Fokus på TV, kinect, voice og anna Minority Report-dilldall, og den framleis rare ønskjedraumen om å vere "the one gadget" i staden for på spel

- Ikkje bakoverkompatibel

- Obligatorisk installasjon av alle spel

- Spel knytt permanent til Xbox-live-konto

- 4990,-

 

... Noko meir då? Katastrofalt dårleg konsolldeal sånn som ståa er no. Eg har allereie eit "all in one system", det heiter PC.

 

Men hey, Call of Duty har jo iallefall tenkt å revolusjonere FPS-sjangeren med den utruleg nyskapande "lean"-featuren. Det er kanskje ikkje så nøye at dei fleste førstepersons-spel på 90-talet også hadde dette, Call of Duty: Dogs er jo det første spelet på Xbox One med det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Du utelater en ganske viktig del av informasjonen, anbefaler folk å faktisk lese artikkelen fremfor å lese "tolkningen" til "angelonz".Det er snakk om en steam lignende lås, hvor spillet blir låst til brukeren, og ikke selve konsollen. Du kan fint logge på med din egen bruker på en annen konsoll for å spille spillet.
Nå har vel EU krevd at Steam må åpne for videresalg av spillene vi har kjøpt, så skal bli interessant å se hva som skjer.Jeg for en liker å låne spill og teste de ut før jeg kjøper dem, spesielt til konsoll, der jeg kanskje bare spiller et par timer i halvåret.Og et spill, når du har et fysisk medium, burde ikke låses til en konto uansett, selv om dette gjøres på pc også, (steam, origin m.m.), i det minste ikke for å spille offline.

 

Det er greit, men det var absolutt _ikke_ det angelonz fikk det til å fremstå som, han fikk det til å fremstå som at det er låst til konsollen, som er totalt galt.

 

Jeg låner ikke bort spill, da jeg er opptatt med å spille de selv. Men kan forstå at det skaper problemer for andre, men poenget med komentaren var at det ikke er konsoll låst, men bruker låst.

Lenke til kommentar

Absurd å se hvor mange makroøkonomer, markedsføringseksperter, samfunnsanalytikere, tech-utviklere og andre eksperter innenfor et stort hav av felt som klarer å lire ut av seg sure oppstøt av selvopplevd forferdelse projisert tynt utover hele, forbannede menneskeheten her inne.

 

Takk, igjen, for all misantropi.

 

Hilsen anti-fanboy 1.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Du utelater en ganske viktig del av informasjonen, anbefaler folk å faktisk lese artikkelen fremfor å lese "tolkningen" til "angelonz".Det er snakk om en steam lignende lås, hvor spillet blir låst til brukeren, og ikke selve konsollen. Du kan fint logge på med din egen bruker på en annen konsoll for å spille spillet.
Nå har vel EU krevd at Steam må åpne for videresalg av spillene vi har kjøpt, så skal bli interessant å se hva som skjer.Jeg for en liker å låne spill og teste de ut før jeg kjøper dem, spesielt til konsoll, der jeg kanskje bare spiller et par timer i halvåret.Og et spill, når du har et fysisk medium, burde ikke låses til en konto uansett, selv om dette gjøres på pc også, (steam, origin m.m.), i det minste ikke for å spille offline.
Det er greit, men det var absolutt _ikke_ det angelonz fikk det til å fremstå som, han fikk det til å fremstå som at det er låst til konsollen, som er totalt galt.Jeg låner ikke bort spill, da jeg er opptatt med å spille de selv. Men kan forstå at det skaper problemer for andre, men poenget med komentaren var at det ikke er konsoll låst, men bruker låst.

 

Ganske sikker på at jeg ikke la ut noen som helst tolkning. Jeg linket direkte til hva som stod på CVG sine hjemmesider. Ikke noe mer eller mindre enn som så. Om du valgte å tolke det som "Min" tolkning var en feil konklusjon av deg.

Lenke til kommentar

ZweiNorgjør det deg på noen som helst måte fornøyd at du må derimot til en hver tid være online for å kunne spille et spill?Ettersom at du må koble deg opp mot en bruker for at konsollen skal kunne kontrollere om det er ditt spill eller ikke.. Kan du vell ikke bruke konsollen på en eventuell hytte eller tur hvor du ikke har tilgang til internett?har ikke noe konklusivt svar på dette fra noen kilder, men utifra måten det blir lagt ut på kan det tolkes slikt?

 

Det er helt greit for meg det, jeg er _alltid_ online uansett.

 

Men blir nok ikke en alltid online læsning nei, blir nok som "offline" brukeren som er på x360 nå.

 

og til ditt andre svar:

 

Du tok det sitatet, som sa at det ble låst til konsollen, problemet var at det sitatet absolutt ikke ga et riktig bilde av situasjonen, derfor jeg kommenterte.

 

Jeg forstår at det kan være et problem for de som liker å låne bort spill. Selv, så gjør jeg ikke det, da jeg er opptatt med å spille spillene selv. Men jeg ser problemet med en bruker lås. Det er dog _mye_ bedre enn en konsoll lås, som du fikk det til å fremstå som at det var

Lenke til kommentar
... Noko meir då?
Det jeg stusser litt på trenger slettes ikke bety noe som helst. Men når de skulle bruke stemmen for å aktivere noe gikk fyren hele tiden bort til samme sted og sto helt i ro. Det trenger selvsagt ikke bety noe, men kan det bety at mikrofonen på boksen ikke er så veldig god? Kan jeg styre boksen med stemmen når jeg står hvor som helst i rommet, eller til og med beveger meg?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...