Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

11 og 9 kvm. Erru gærn.

Når jeg studerte i Trondheim de siste årene så gikk det mer i 3 kvm (120cm seng = 2,4 kvm).

 

Det er da plass til det essensielle, en hylle, en 120cm seng m/ nattbord og akkurat nok plass til å åpne døra.

Du har da masse av plass til PC/monitor/klær/bøker i hylla, samt plass til å sove (for to), ha sex, spise mens man ser på netflix på monitoren, eller late som om man får gjort noe studering i senga. Hva skal man med 9 kvm a du!? :p Luksus.

 

Før jeg studerte så bodde jeg et år på ca 5kvm rom om man regner med klesskapet jeg sov oppå som plass (ca 2 kvm gulvplass) med 7 andre mennesker. Man må kanskje klatre opp på puta til andre mennesker for å komme seg opp i sin egen seng (3 i høyden), men det var da intimt og hyggelig det. Privatliv i massevis, så lenge man trakk for gardinene til senga, eller gjemte seg i klesskapet. Bodde i det minste svært sentralt i Oslo...

 

3 kvm for seg selv og kjæreste var jo rene villaen i forhold.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som bor på Nedre Singsakerslette? Har fått tilbud om hybel der, men det koster 4575 i måneden inkludert strøm. Har allerede et midlertidig sted å bo, og var på 6. plass på ventelisten til å få hybel på Steinan som bare koster 3400 inkl. strøm for tre dager siden, men man får kanskje bare ett tilbud fra SIT?

Lenke til kommentar

Å bo på Nedre Singsakerslette i stedet for Steinan er lett verdt 1100 i måneden.

 

Jeg ville også investert de ekstra kronene. Steinan er langt unna det meste...

 

Det stemmer, og jeg er fornøyd. Jeg bor da i kollektiv av nyere dato (6 år gammelt kanskje?). Standarden er bra, men 11 kvm er litt i minste laget, men det går da greit. Når det har vært noe "problemer" har SiT vært på plass fort (f.eks. tett rør på badet).

 

Har aldri vært plaget av naboer, men at det festes noe i helger bør man regne med. (Det skal være stille etter 24 i fre/lør, 23 andre dager, og jeg har aldri opplevd "studentstøy" som noe problem. Ikke gjennomgangstrafikk nede hos oss heller). Beliggenheten er fantastisk, med 500 meter både til Samfundet og Gløshaugen, og enda kortere til treningssenteret. Sentrum er heller ikke langt å gå :)

 

Og internett er NTNU-nettet, som vil si veldig kvikt og stabilt :)

 

Ja jeg vet ikke hva mer som kan være av generell interesse?

 

Tusen takk for flotte svar :) Nå har vi faktisk allerede fått nøkler, holder på å flytte inn. Det tok under 24 timer...

Lenke til kommentar

Takker for svar! Har takket ja til hybelen jeg ble tilbudt. Jeg er i en rimelig grei økonomisk situasjon for øyeblikket, takket være dimmepenger og diverse, så jeg tror det skal gå bra i år i hvert fall. Eneste jeg bekymrer meg for nå er at det står på boligtorget.no/sit at arealet kan variere fra 8-12 kvm, og at jeg deler bad og kjøkken med 2-5. Det står ingenting på leiekontrakten min om hvor jeg befinner meg innenfor disse grensene. Er det noen grei måte å finne ut av dette på?

Lenke til kommentar

Takker for svar! Har takket ja til hybelen jeg ble tilbudt. Jeg er i en rimelig grei økonomisk situasjon for øyeblikket, takket være dimmepenger og diverse, så jeg tror det skal gå bra i år i hvert fall. Eneste jeg bekymrer meg for nå er at det står på boligtorget.no/sit at arealet kan variere fra 8-12 kvm, og at jeg deler bad og kjøkken med 2-5. Det står ingenting på leiekontrakten min om hvor jeg befinner meg innenfor disse grensene. Er det noen grei måte å finne ut av dette på?

To muligheter: Spør noen du som vet (f. eks. her i tråden) hvordan det er (antar du har adressen), eller møt opp. Er vel ikke lenge til du skal dit uansett?

 

Uansett: Grattis med hybel i Trondheims beste studentby! :)

Lenke til kommentar

To muligheter: Spør noen du som vet (f. eks. her i tråden) hvordan det er (antar du har adressen), eller møt opp. Er vel ikke lenge til du skal dit uansett?

 

Uansett: Grattis med hybel i Trondheims beste studentby! :)

Sender mail til SIT as we speak.

 

Takker! :)

 

Edit: Flytter for øvrig til Trondheim 10. august, og skal bo hos en kompis frem til leieavtalen starter 29. august.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Man finner løsninger. Rett og slett. Vær litt fleksibel, så ordner det meste seg. Prøv å gjøre det til en positiv ting - lag mat sammen, ha vors osv. Å bo i kollektiv en periode er både lærerikt og gøy, men man må ha rette innstillingen. Ikke tenk på at du "dessverre deler fellesareal", men at du heldigvis slipper å være alene om du ikke vil (rommet ditt har du jo for deg selv uansett).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min erfaring etter 3 år på Nedre Singsakerslette er at studentbyen er samlested for stille jenter som går 5. året og som verken fester, drikker eller liker å oppholde seg utenfor rommet sitt. Litt overdrevet, men det ser ut til å bo veldig mange gamle studenter her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har fått hybel via SSH i Haugesund, men venter fremdeles på å se om jeg får hybel i Trondheim før jeg takker ja. Har også fått lagt inn rubrikkannonse i Adressa som kommer i avisen snart. Kanskje detter gir avkastning ellers var de 600-700kr bortkastet også dør sivilingeniør planene mine.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg fikk tilbud om hybel i Trondheim via annonsen i Adressa.

 

Nå er problemet å ta et veivalg om jeg skal flytte nordover for å ta Forkurs på HIST, deretter sivilingeniør utdanning innenfor marinteknikk eller teknisk kybernetikk på NTNU. Eller flytte sørover til Haugesund og ta Nautikkutdanning for å bli Sjøkaptein.

 

Fordelen med Sjøkaptein er at du får oppleve verden, godt betalt, og er ikke stedbundet. Du kan bo globalt. Og at jeg vet at jeg vil greie et nautikk studie. Ulempen er derimot at det er høye helsekrav til sertifikater og slikt.

 

Mens med sivilingeniør så får du reise en del, godt betalt, men er stedbundet. Du må bo i nærheten av der du jobber. Mye kontorjobb og papirarbeid. Også usikker på om jeg vil greie et sivilingeniør studie på NTNU selv om jeg er sikker på at jeg greier å komme inn. Også igjen usikker på om jeg greier å komme inn på den mastergraden etter bachelorgrad som for eksempel undervannsteknologi.

 

Men det å sette inn rubrikkannonse i adressa, det fungerer :)

 

http://kundeservice.adressa.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...