Gå til innhold

Anmeldelse: Bioshock Infinite (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et spørsmål i post #76 hvorvidt dette er et rent skytespill eller har litt mere dybde. Jeg er luta lei skytespill med sin pek-og-trykk-filosofi som går på repeat med tanketomt epilepsi-jalla. Fått evig dose med slikt helt fra Doom1 til nylig medlemskap i klan. Rett og slett mett.

 

Så jeg bumper og spør på nytt om skyting er relativt sparsommelig i små doser og forekommer sjelden? Videoen i #76 var et stykke mot slutten slik jeg forstod det, og dermed hektisk, greit nok. Vil dette være noe for meg som har fått begeret fullt av FPS?

Kan dette sammenlignes med System Shock2 med nerve og detaljert karakteroppbygging?

Lenke til kommentar

I innlegg #107 i denne tråden så syntes jeg h*n redegjør godt for sin mening, og tar forbehold om at spillet ikke er fullført, slik at det kun handler om hva som har skjedd frem til ett gitt punkt. Det er ikke noe i det innlegg som bærer preg av å rakke ned på spillet kun for å rakke ned. Man kan fint være uenig, men som med alle andre anmeldelser (profesjonelle eller fra spillere) så er det kun en mening om ens egen opplevelse. Det er ikke noe i veien med å kritisere ett spill eller andre ting så lenge man redegjør for hvorfor man mener som man gjør, og det blir gjort i dette tilfellet. Det er stor forskjell på å si "Bioshock suger lut/er veldig bra" og "Bioshock suger lut/er veldig bra fordi ...".

 

Nå var det litt tilfeldig at jeg valgte Radiohodets innlegg. Men hvis du leser første setning i innlegget, så virker det som om han var negativ til spillet allerede før han begynte, og det kan virke som om han har lest anmeldelsen, prøvd spillet, og skrevet et bitcheinnlegg så fort han har funnet noe å trekke for.

 

Men enig i at han begrunner synspunktene sine, og det skal han ha honnør for, selv om jeg er totalt uenig i synspunktene hans. Den typen kommentator som jeg beskriver i mitt innlegg finnes utvilsomt, av den enkle grunn at det er noen som liker å skille seg ut blant saueflokken og få kred på denne måten. Om Radiohodet er en av disse aner jeg ikke.

 

Jeg synes uansett at man burde gi litt f*** i hvilken karakter spillet har fått, og heller fokusere på om det som faktisk skrives i selve anmeldelsen virker innbydende. Jeg elsker det første Bioshock, og var sikker på at jeg kom til å like dette spillet også. Nå er jeg kanskje 4 timer uti, og må si jeg storkoser meg.

 

Har du kjøpt spillet ene og alene fordi det har fått god karakter har du tabbet deg ut uansett.

 

EDIT: @Gammalerik: Utifra de 4 timene jeg har spilt er det svært mye skyting. Det er vel det eneste ankepunktet jeg har mot spillet, det blir nesten litt for intenst til tider. Men mulig det blir større historiefokus utover i spillet.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Det er derfor jeg skriver hvordan spillet egentlig er, i stedet for å bare male med stor pensel, slik anmelderen gjør. Å nei, jeg glemte jo at jeg er en hater som bare er ute etter å skrive negative ting om et 10/10-spill som visstnok ikke er perfekt, fordi ingen spill er perfekte, men som jo samtidig er det siden det får 10/10. Det har ingenting med at jeg er utrolig glad i spill og skulle ønske at dette virkelig var et 10/10-spill, som jeg har ventet på hele dette årtusenet. Dessverre har spillet mange feil og mangler, og det blir urettferdig for de spillene som ikke får 10/10, fordi dette ikke er noe bedre enn mange andre spill selv om det har fin grafikk.

 

Jeg har visst også forøvrig bare spilt introen, selv om spillet bare er rundt 10 timer da, så da er vel introen halve spillet. :) Det håper jeg virkelig ikke er sant, for da trekker det enda mer ned.

 

Du må nesten lese selv det jeg og andre skriver (også anmeldelser), og se hvor viktig disse tingene er for deg. Det er også en del som prøver å trekke fakta i tvil fordi de heier på spillet, eller noe i den duren. Jeg skjønner det ikke helt den tankegangen må jeg innrømme. Om du synes Dishonoured er et fantastisk spill, så vil du også like Bioshock Infinite, det er jeg ganske sikker på. Om du kommer til å synes at Bioshock Infinite er like bra, det vet jeg ikke, for de er ganske forskjellige spill. (Spesielt om du likte å snike i Dishonoured) Jeg har veldig mye å trekke for i Dishonoured også, så litt vanskelig for meg å gjøre en sammenligning for deg om du elsket det.

 

Metacritic er en veldig dårlig målestokk for kvaliteten på spill forøvrig. Spillsider er laget for å få reklameinntekter, og da må man skrive ting som fanboys liker. Sim City hadde 91 i metascore før spillerne plutselig vendte seg mot EA da det ble avslørt hvor dårlig spillet og serverne var. Nå er metascore 65 fordi det har blitt populært å hate spillet. Spillanmeldere vender kappen etter vinden. Det er trist, men også forståelig.

Hvis du vil bli tatt seriøs, så må du jobbe en del med hvordan du skriver.

 

Her har vi opptil 100 anmeldere, som i gjennomsnitt lovpriser spillet. Anmelderen her på gamer har også spilt spillet, men du har spilt en intro. Hvordan kan du si noe om spillet ut ifra det?

 

Skal vi begynne å anmelde filmer etter å ha sett 20 min av de?

 

Det er så dumt.

 

Samtidig blir denne setningen her:

Jeg har visst også forøvrig bare spilt introen, selv om spillet bare er rundt 10 timer da, så da er vel introen halve spillet.

 

Du snakker om å diskutere som man er 12 år. JA, introen er halve spillet, HEHEHEHE. Forbanna gjøk.

 

Forøvrig så er metacritic bedre enn å følge en webside når det gjelder anmeldelser. Du har også misforstått, fordi metacritic er netopp bra å bruke til de du sier over. Og tror du må roe ned konspirasjonsteoriene dine.

Lenke til kommentar

Fikk vel lagt effektive 2,5 timer spillet i dag, og jeg er sålangt MEGET imponert. Det tekniske er så enormt godt laget at jeg blir å stå og måpe utover byen, gang på gang! Merker at det legges opp til en del skyting her, men denne er også godt gjennomført. Bra punch i utstyret og så mikser man inn litt halleluja drikker og det blir bare jævlig morro! Nei fy falate, dette var bare en sann fryd og gammen!

 

Kan ihvertfall si med en gang at jeg får valuta for de 250 ,- jeg gav :)

Lenke til kommentar

er vel årets spill så langt. Er dog ikke 10 av 10, for da må det være perfekt. Combat er så som så, men stemningen er helt blant de beste. Jeg brukte lang tid på introsekvensen fordi jeg ville utforske alt. Liker alt old-timey. Spesielt barbershop kvartetten som sang på skipet var genialt.

Lenke til kommentar

Trenger hjelp fra dere! Jeg er stor fan av adventuresjangeren, men sliter med førsteperson-perspektivet. Kommer jeg til å like dette spillet? Likte Dishonoured, men blir ellers veldig svimmel og lei av å ikke se karakteren min når folk angriper bakfra og fra siden. Så spiller aldri FPS. Det finnes ingen demo, og jeg vil ikke betale 500 kroner dersom dette er et spill jeg kommer til å gi opp etter 10 minutter. Prøvde for eksempel Far Cry 3, men gav opp etter første skuddveksling.

Lenke til kommentar

Trenger hjelp fra dere! Jeg er stor fan av adventuresjangeren, men sliter med førsteperson-perspektivet. Kommer jeg til å like dette spillet? Likte Dishonoured, men blir ellers veldig svimmel og lei av å ikke se karakteren min når folk angriper bakfra og fra siden. Så spiller aldri FPS. Det finnes ingen demo, og jeg vil ikke betale 500 kroner dersom dette er et spill jeg kommer til å gi opp etter 10 minutter. Prøvde for eksempel Far Cry 3, men gav opp etter første skuddveksling.

 

Jeg ville ikke anbefalt dette spillet til deg da, det er veldig action orientert. Ganske så annerledes en Dishonored hvor du har flere måter å spille på. Men mer likt Far Cry 3 hvor det er bølger på bølger med fiender.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ville ikke anbefalt dette spillet til deg da, det er veldig action orientert. Ganske så annerledes en Dishonored hvor du har flere måter å spille på. Men mer likt Far Cry 3 hvor det er bølger på bølger med fiender.

 

Var det jeg tenkte/fryktet. Takk for rask respons :-)

Lenke til kommentar

Klart ett av dei bedre spillene eg har spilt, men syns ikke det er et 10/10 etter min meining, skulle ønske man kunne fått litt mer tid i den fine og vakre delen av verdenen før den mørke delen av verdenen bryter inn. Spillet manglet utfordringer og, er skuffet over Boy of Sillence.

Endret av Stefff1
Lenke til kommentar

"Hvordan byen i det hele tatt klarer å holde seg i lufta får vi aldri helt greie på"

 

- Jo, det får man :) Her er klipp og lim fra http://bioshock.wikia.com/wiki/Columbia:

 

"Rosalind Lutece discovered a method of indefinitely suspending atomic particles in mid-air, the "Lutece Field", which her colleagues lauded as "quantum levitation". Lutece reasoned that if an atom could be suspended, larger objects such as buildings could as well. Columbia is the end result of Lutece's work."

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig skuffet over Bioshock Infinite. Spillet er vakkert å se på, men det er ikke nok til å ta forseg mangelen på nyvinning. Historien er veldig bra, men det holder ikke når resten av spillet ikke følger med. AI i spillet er langt fra bra. Fienden løper bare vilt rundt, eller rett på deg og ber om å bli slakket. Jeg håpet på noe storslått, men de ga oss et spill som bare er midt på tree. 6/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...