Gå til innhold

Anmeldelse: Bioshock Infinite (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snart må SongBird Edition komme til meg. Den var sist i Oslo, den må sørover for å nå meg

Drit jeg skal reise til Oslo-Sverige på onsdag, så jeg får ikke spilt Bioshock før kommende søndag.

 

Det som ble skrevet i anmeldelsen var velgjort, jobbet godt med samtidig en flott anmeldelse uten tvil!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
latterlig overrated, kjøpt og betalt? spillet har jo ikke multiplayer engang!
Du får gå tilbake til COD da, om multiplayer er så viktig.
ikke bare cod som har multiplayer. Alle seriøse spill nå til dags har multiplayer, dette for replay value.

Aner du hvor jævlig dum du høres ut? Så Skyrim er ikke et seriøst spill? Bioshock 1/2 er useriøs? Ser ut som at du for prisen for den mest ignorante og idiotiske kommentaren.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Spiller har ikke kompass som leder deg til neste ting du skal gjøre.
Alltid morsomt med fanboys. :)Uten_navn.png
Fabelaktig at det fortsatt finnes utviklere som satser på en ren, historiedrevet enspilleropplevelse. Gleder meg til å oppleve stemningen, historien, karakterene og det unike designet som gjør Bioshock-serien til noe unikt.Dere klager over at man ikke dør. For meg handler dette om å leve ut en historie i en unik setting. Å dø er èn av flere alternativer for å sanksjonere spilleren når han ikke mestrer. Her føler jeg det å dø i overført betydning vil stykke opp historien og innlevelsen og stå i fare for å stoppe flyten i det som ikke først og fremst handler om å være en realistisk FPS. Jeg spiller ikke Bioshock for å bli god til å skyte, jeg spiller for å oppleve noe unikt. Gode spillmekanikker er veldig viktig, men jeg krever ikke realisme i et slikt spill.Tusen takk til Gamer som har valgt å anmelde PC-versjonen. Respekt!
Det er en helt ærlig sak, men Gamer skriver ingenting om dette, og derfor jeg mener det like gjerne kunne vært en pressemelding fra utgiveren. Blir interessant om stemningen, historien, karakterene og designet kan konkurrere med spill fra sjangere hvor dette er et mye større fokus enn FPS-sjangeren. Tradisjonelt så er FPS-sjangeren lysår bak eventyrspill på dette feltet, og ingen av de har fått 10/10 på Gamer. (Bortsett fra To The Moon, som ikke regnes som et av de beste eventyrspillene på dette feltet engang)

 

Jo, men den dukker opp om du står på samme plass for lenge. Ellers vises den ikke.

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig spiller for å spille og spiller for å drepe tid eller hygge deg. Så er genetisk det minste du bør tenkte på.

 

Ja, det hadde virkelig vært kjedelig hvis alle spillere hele tiden måtte tenke på genetikk. Men vi hadde sikkert utviklet den medisinske forskningen da.

 

Duh.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mangelen på replay-verdi kommer vel heller fra:

 

The basic pattern of clearing out areas and then picking through the leftovers to uncover money, upgrades and audio diaries has seen less attention, however. Fans of the loosely corralled cross-developer Shock dynasty may be surprised how much less ground there is to cover than there was at the bottom of the ocean, with only a few sections that bulge with detours and alternative routes. It's so pronounced, in fact, that there's no need for a map or dedicated save/load system, so F6 and F9 get the day off in favour of autosaves.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alltid morsomt med fanboys. :)Uten_navn.pngDet er en helt ærlig sak, men Gamer skriver ingenting om dette, og derfor jeg mener det like gjerne kunne vært en pressemelding fra utgiveren. Blir interessant om stemningen, historien, karakterene og designet kan konkurrere med spill fra sjangere hvor dette er et mye større fokus enn FPS-sjangeren. Tradisjonelt så er FPS-sjangeren lysår bak eventyrspill på dette feltet, og ingen av de har fått 10/10 på Gamer. (Bortsett fra To The Moon, som ikke regnes som et av de beste eventyrspillene på dette feltet engang)
Det er ikke et kompass. Og det kommer bare frem hvis du trykker på D-paden. Altså ikke sånn som det er i cod, b3, d3 osv :)

 

1999 mode, har dsu ikkje den veivisaren :) har runda spillet nu 3 ganga, fikk det på Torsdag :) Å det e Elsk!!!!!!!!!!! Spiller nu på 1999 mode :)

Lenke til kommentar

rart det er kommentarer her som faktisk ennå ikke klarer å forstå at Bioshock Infinite er et jævli bra spill som har en veldig god sjanse på Goty. spesielt Per17, klager på at det IKKE er multiplayer!! for du og så veldig mange spille multiplayeren i Bioshock 2, far cry 2 og 3, tomb raider, uncharted, crysis... lista går langt! spill med multiplayer verdt og spille er vanligvis spill som Battlefield, cod osv... og det at Bioshock Infinite ikke har "replay value" tror jeg absolutt ikke. du går sikkert forbi utallige steder med informasjon og hjelpemidler. Og det med at du aldri dør, det er veldig lange mellomrom mellom autosaves, og det er ikke alltid Elizabeth er der for å hjelpe. at det er vanskelig å dø tror jeg på, men det plager ikke meg, det er 1 av tingene som frustrerte meg med Bioshock 1, at du døde ganske fort. gleder meg til å hente Songbird edition min på Spaceworld imorra, og dette er nok et spill jeg spiller igjen. er veldig glad for dette med at det ikke er Multiplayer, med Tomb raider var det et annet team som laget MP, men med crysis, ser man hvor legge til MP korter ned singleplayer opplevelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt som viser spilleren i hvilken retning o.l. man skal gå, kan/må forstås som kompass når man snakker om spillmekanikker. Tviler på at det var bokstavelig ment.

Poenget var fortsatt at det ikke er tilstede hele tiden som det er i mange spill, det er heller ikke waypoints med gå her x antall meter. Var bare det vi snakket om

Lenke til kommentar

10 / 10 på et historiedrevet spill som kun varer i 10 timer? Hm, selvsagt ikke en målestokk. Men en liten tankevekker, eller pekepinn.

Ign sa nå 15t

 

Og journey som var GOTY i fjor, var vel på et par timer...

 

Skjønner ikke hvorfor et spill må ha 40+ timer for at det skal rettferdigjøres. Kjøper nå film til 199 som underholdning, og den varer 1,5 time

 

Aner du hvor jævlig dum du høres ut? Så Skyrim er ikke et seriøst spill? Bioshock 1/2 er useriøs? Ser ut som at du for prisen for den mest ignorante og idiotiske kommentaren.

Helt enig, forøvrig så hadde vel Bioshock 2 multiplayer, dog var den ikke bra

 

Smekk på hånden. Gode singleplayerspill med fantastiske og velskrevne historier slår alt hva et multiplayerspill har å komme med, når vi tenker på kvalitetsunderholdning.

Ønske jeg kunne upvote denne kommentaren 100 ganger, så enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Multiplayer er som kreft, det sprer seg og en skal være heldig om en blir kvitt det.

 

Godt at dette spillet er friskmeldt!

 

Og jeg må bare få si at det er utrolig gøy å lese hva trollene lirer av seg av tull! :)

Nettopp, var jo som IGN sa i sin anmeldsele at Bioshock Infinite skulle være savior når det kom til FPS sjangeren, og jeg er så utrolig glad at vi får noe som velger å satse på SP, COD, BF, Crysis, Medal Of Honor føltes som akkurat de samme spillene

Lenke til kommentar

latterlig overrated, kjøpt og betalt? spillet har jo ikke multiplayer engang!

 

Som om multiplayer er viktig for et historiefokusert spill! Alt handler ikke om multiplayer, og riktignok har kravet om multiplayer i alle spill trolig ødelagt mye for singleplayer-delen i spill hvor fokuset primært burde vært på historie og gameplay. Gå et annet sted med dine konspirasjonsteorier.

Lenke til kommentar
latterlig overrated, kjøpt og betalt? spillet har jo ikke multiplayer engang!
*Facepalm*Markedet flyter jo over med "multiplayer" spill! En burde være glad enkelte utviklere ikke klistrer på noe uferdig skvip og kun fokuserer på enspiller delen.

 

Don't feed the troll.

 

Er ikke noe poeng i diskutere med disse personene. De av oss som finner denne typen spill interessante kan kose oss med det som ser ut til å være en fantastisk og minneverdig opplevelse. En opplevelse som vil skrives inn i historiebøkene med blokkbokstaver og fet skrift.

 

De som ikke er interessert i spillet har all verdens rett til det, men hvorfor trenger vi oppmuntre dem til å prate nedlatende om spillet? Beste måten å ta livet av et troll på er fortsatt å ikke respondere. Bare la dem holde på mens vi koser oss med dette moderne eposet.

 

Anbefaler forøvrig alle som er over gjennomsnittet interessert i gode spilldiskusjoner til å ta turen innom Giant Bomb. Der finner dere en glimrende sit-down mellom Ken Levine (designer og historieforfatter for Irrational) og Jeff Gerstmann (en av de mest respekterte journalistene i bransjen).

 

Enjoy! :)

Endret av sthusby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fabelaktig at det fortsatt finnes utviklere som satser på en ren, historiedrevet enspilleropplevelse. Gleder meg til å oppleve stemningen, historien, karakterene og det unike designet som gjør Bioshock-serien til noe unikt.Dere klager over at man ikke dør. For meg handler dette om å leve ut en historie i en unik setting. Å dø er èn av flere alternativer for å sanksjonere spilleren når han ikke mestrer. Her føler jeg det å dø i overført betydning vil stykke opp historien og innlevelsen og stå i fare for å stoppe flyten i det som ikke først og fremst handler om å være en realistisk FPS. Jeg spiller ikke Bioshock for å bli god til å skyte, jeg spiller for å oppleve noe unikt. Gode spillmekanikker er veldig viktig, men jeg krever ikke realisme i et slikt spill.Tusen takk til Gamer som har valgt å anmelde PC-versjonen. Respekt!

 

Amen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...