Gå til innhold

Anmeldelse: Bioshock Infinite (Windows)


Anbefalte innlegg

Ser ikke helt problemet med å ikke kunne "dø", det eneste det gir er ett screen som sier "load last save" og bryter innlevelsen i historien.

Dette kommer selvsagt ann på hva ett spill prøver å oppnå. Ta feks Uncharted-serien; her vil de vise at Drake ikke er udødelig og faktisk sliter fysisk og psykisk enkelte ganger. Kunne man gått "run & gun" hele tiden, ville ikke enkelte cut-scener gitt mening. Tilbake til Bioshock; ta det som en film, om man spiller hele spillet sammenhengende hvorfor skal du dø? Sett noen filmer med "THE" main character dø noengang?

 

Rene singlepalyer spill blir piratkopiert og glemt. Ingen replay value og generisk fps

Som flere her sier, har også jeg lagt inn flere timer i singelplayer delen enn multiplayer på hvilket som helst av spillene.

 

10 / 10 på et historiedrevet spill som kun varer i 10 timer? Hm, selvsagt ikke en målestokk. Men en liten tankevekker, eller pekepinn.

LES: http://www.eurogamer.net/articles/2013-03-13-why-should-we-ask-how-long-a-game-is

"Who cares about value for money? You never question how long a movie was - people say they put this money down and they want value for their time. But value for your time is if I get three really good hours, that's value for my time. Then I can do something else. It's not that I replay ten hours of shit."

 

Og journey som var GOTY i fjor, var vel på et par timer...

Tenkte på den selv :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som om multiplayer er viktig for et historiefokusert spill! Alt handler ikke om multiplayer, og riktignok har kravet om multiplayer i alle spill trolig ødelagt mye for singleplayer-delen i spill hvor fokuset primært burde vært på historie og gameplay. Gå et annet sted med dine konspirasjonsteorier.

 

singleplayer hører fortiden til, du kan cheate uten å bli bannet, og spillet varer hvor lenge? noen få timer.

 

Multiplayer har replay value, cheating er ikke lov, og man får et konkurransepreg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

singleplayer hører fortiden til, du kan cheate uten å bli bannet, og spillet varer hvor lenge? noen få timer.

 

Multiplayer har replay value, cheating er ikke lov, og man får et konkurransepreg.

 

Denne kommentaren bekrefter vel bare det vi allerede visste. Mannen er jo bare her for å trolle. Anbefaler alle å styre unna. Don't feed the troll.

 

Må vel heller være mulig å ha en god diskusjon om selve spillet, i stedet for å kjøre diskusjonen videre off-topic. Vil du diskutere om enspilleropplevelser er gammeldagse (latterlig) vil jeg heller råde deg til å starte en tråd om det.

 

Much obliged. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

LES: http://www.eurogamer...-long-a-game-is

"Who cares about value for money? You never question how long a movie was - people say they put this money down and they want value for their time. But value for your time is if I get three really good hours, that's value for my time. Then I can do something else. It's not that I replay ten hours of shit."

 

Jeg må kommentere, rett og slett fordi det blir for dumt å sammenligne film og dataspill når det kommer til tid.

1. Mediene er totalt forskjellige

2. Pris er en faktor som ikke er lik hos partene.

3. Spill er et interaktivt medium, film er som regel enveis underholdning.

 

Ville du virkelig betalt 499 kroner for å se en film som varer i 45 minutter?

 

(Btw. Det var aldri ment som noen kritikk av Bioshock Infinite. Jeg tror det blir en fantastisk opplevelse, men kunne godt ønsket meg mer enn 10 timer ut av det. Elsker den episke følelsen av spill(med bra historier) som varer lenge.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Simcity har ennå 8 av 10 på Gamer. Ville gitt Simcity 2 av 10 slik som spillet fremstår idag.

 

Vil dette si at bioshock er ett 4 av 10 spill?

 

Akk, kommer til å ta alt Gamer.no serverer med en stor klype salt i fremtiden. Anmeldelsene de gjør ER kjøpt og betalt for. Ingen tvil.

 

Metacritic brukeromtaler er det eneste som teller fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

singleplayer hører fortiden til, du kan cheate uten å bli bannet, og spillet varer hvor lenge? noen få timer.

 

Multiplayer har replay value, cheating er ikke lov, og man får et konkurransepreg.

 

De fleste multiplayer FPS spill er jo det mest generiske du kan komme borti mange multiplayer deler er lagt på fordi en eller annen i dress har sett at det er positivt. Aldri spilt multiplayer der multiplayer ikke er førsteprioritet, viss multipayer ikke er førsteprioritet toucher jeg ikke driten engang uansett hvor morro singelplayeren var fordi jeg vet den vil være drit.

Lenke til kommentar

Denne kommentaren bekrefter vel bare det vi allerede visste. Mannen er jo bare her for å trolle. Anbefaler alle å styre unna. Don't feed the troll.

 

Må vel heller være mulig å ha en god diskusjon om selve spillet, i stedet for å kjøre diskusjonen videre off-topic. Vil du diskutere om enspilleropplevelser er gammeldagse (latterlig) vil jeg heller råde deg til å starte en tråd om det.

 

Much obliged. :)

 

Kommer fra fyren som digger DRM og støtter alltid online osv? Haha...

 

De fleste multiplayer FPS spill er jo det mest generiske du kan komme borti mange multiplayer deler er lagt på fordi en eller annen i dress har sett at det er positivt. Aldri spilt multiplayer der multiplayer ikke er førsteprioritet, viss multipayer ikke er førsteprioritet toucher jeg ikke driten engang uansett hvor morro singelplayeren var fordi jeg vet den vil være drit.

 

Da må du jo stå over stortsett alle spill?

Lenke til kommentar

singleplayer hører fortiden til, du kan cheate uten å bli bannet, og spillet varer hvor lenge? noen få timer.Multiplayer har replay value, cheating er ikke lov, og man får et konkurransepreg.

 

De som kjenner meg på forumet vet at jeg kan være en krass jævel, men nå får jeg altså ikke frem et eneste ord...

 

post-131485-0-01145800-1364247410_thumb.gif

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Simcity har ennå 8 av 10 på Gamer. Ville gitt Simcity 2 av 10 slik som spillet fremstår idag.

 

Vil dette si at bioshock er ett 4 av 10 spill?

 

Akk, kommer til å ta alt Gamer.no serverer med en stor klype salt i fremtiden. Anmeldelsene de gjør ER kjøpt og betalt for. Ingen tvil.

 

Metacritic brukeromtaler er det eneste som teller fremover.

HAHA. JA gamer.no er kjøpt og betalt...

 

Stol på metacritic brukerne du de, der finnes det jo bare 100% ærlig folk, og ikke folk som for eksempel mente at de var leid inn av EA til å skrive positivt om SIm City for eksempel.

 

Herregud.

 

Bioshock Infinite

Civilization V

XCOM: Enemy Unknown

Fra Gamesplanet for 210 kr !!!!! WTF latterlig billig for og sei det mildt :):xmas:

Det er SYKT BILLIG, jesus, får man en kode til å bruke på steam?

 

Jeg er dum, står om steam øverst. ble bare litt ivrig

 

"Pre-order Bioshock Infinite now, get XCOM: Enemy Unknown and the game of your choice between Mafia II, Civilization V or The Darkness 2 for free"

 

Det her virker for godt til å være sant

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Etter å ha sett denne tuben "combat commentary", så var ikke dette slik jeg så for meg at det skulle være. Basert på stemningsfulle skjermbilder fra en flott og nesten drømmende verden, så trodde jeg at spillet skulle være mer tilbakelent og utforskende.

 

Men action-sekvensene fremstår i følge videoen som noe som appellerer kraftig til espressoslukende speedfreaks. Dette er kun synsing basert på et par videoer, og jeg ønsker svært gjerne synspunkter på dette nå som spillet er låst opp.

 

http://www.youtube.com/watch?v=z-YomQ6csUg

Lenke til kommentar

Førsteintrykket er veldig bra altså, en ekstremt troverdig verden dem har laget. Grafikken er jo helt syk bra, for å ikke snakke om lydbilde! 5.1 lyden i det spillet her er jo perfekt...

 

Skal bli spennende å se hvordan det blir utover, akkurat nå sitter jeg med litt følelse at det er litt for mye bølger på bølger jeg må plaffe ned. Håper det blir litt mer dybde utover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...