Gå til innhold

Might & Magic X blir turbasert (Windows)


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Så lenge ikke 3DO lager Might and Magic X så kommer det til ikke bli bra som de andre M&M spillene. Til og med Might and Magic IX som de utga som var halvferdig siden spillerne ønsket det når de skulle legge det ned.

 

3DO sto ikke bak utviklingen av Might & Magic. Det var New World Computing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skal ha for at de i det hele tatt tør å prøve seg på kombinasjonen turbasert og old school når de nå gjenoppliver serien. Det er langt mer enn hva jeg ville trudd om de fleste utgivere. Håper veldig på en verdig arvtager til MM6 og 7, foreløpig er det for lite informasjon til å dømme dette verken den ene eller den andre veien.

 

Helt enig, og veldig spent. Har lenge håpt å se denne serien tilbake, og spesiellt som arvtager til 6-7.

 

Drømmer om et bra spill, men vi får jo se hva dem greier å få til :)

Lenke til kommentar

Ingen gidder å spille Heroes mer? Jeg spiller Heroes 6 hele tiden, og tviler på at jeg er helt alene om det. Heroes 5 og 6 er begge solide spill, sekseren er jo det nærmeste man kommer HOMM 3 i moderne innpakning. Som gammel HOMM fan, så må jeg si jeg elsker spillet. Uansett, noen blir aldri fornøyd og vil alltid tenke at ingenting blir like bra som det var i gamle dager.

 

Noen burde kanskje bare holdt seg til å spille de gamle spillene, så slipper de å hisse seg så vanvittig.

Ja skjønner ikke hva han babler om Heroes 6 er jo kjempebra

Lenke til kommentar
Så lenge ikke 3DO lager Might and Magic X så kommer det til ikke bli bra som de andre M&M spillene. Til og med Might and Magic IX som de utga som var halvferdig siden spillerne ønsket det når de skulle legge det ned.
3DO sto ikke bak utviklingen av Might & Magic. Det var New World Computing.

 

Sjekk Wikipedia litt nærmere angående New World Computing.

Det er sant at de Utviklere New World Computing mens er Utgivere er 3DO. men selskapet ble kjøpt av og ble en avdeling av (The 3DO Company) 10 juli 1996. altså en samlearbeid mens 3DO eide New World Computing.

links:

http://en.wikipedia....World_Computing

 

Selvsagt lagde New World Computing alle de gamble Might and Magic. Men etter Might and Magic V ble de veldig bra som MM6 og MM7 kan si at de ble forbedret når 3DO hjalp til :p

Endret av skullspirit
Lenke til kommentar

Jeg synes det står respekt av at Ubisoft ønsker å vende tilbake til såkalt "oldschool" M&M, men jeg forholder meg likevel ganske skeptisk til prosjektet. Jeg synes ikke Ubi har vært særlig flinke til å føre videre arven fra de tidligere spillene av New World Computing. Jeg liker godt Heroes VI (riktignok en annen serie, men dog, de er jo i slekt), men er ikke noe videre glad i Ubi's insistering på nettbruk og mangel på oppdateringer etter lansering. Det som er mer spennende for meg er hvem som utvikler spillet; med mindre det er Ubisoft internt da?

Lenke til kommentar

Det som er mer spennende for meg er hvem som utvikler spillet; med mindre det er Ubisoft internt da?

 

De er de samme som lager utvidelsespakka til Heroes 6, og de har vel også nå ansvaret for support av hovedspillet etter at de som laget det vel mer eller mindre fikk sparken. Ser at denne ikke er ferdig enda(?), så det kan vel bli hva som helst. Lover ikke godt at det andre "profilerte" spillet de har lagd er Sim Horse, eller noe i den duren. :p

Lenke til kommentar

Black Hole. Synd de samarbeider med forbrukerfiendtlige Ubisoft, men naar man starter opp som spillutvikler har man neppe raad til aa velge og vrake blant produsenter. Det blir et dilemma, for Black Hole har laget et godt spill og man vil gi dem uttelling for det, men samtidig oensker man ikke stoette Ubi.

Lenke til kommentar

Kan bli artig, har ikkje spilt eit einaste spill av serien siden Heroes of Might and Magic III.

 

Du blander sammen serier nå. Heroes of Might and Magic er en helt separat spinoff-serie. M&M serien var/er førstepersons partybaserte dungeon-utforsker spill, der alt foregår i førsteperson og man har 4-6 party members med ulike egenskaper. En fighter, en wizard, en thief osv. og kampene foregår også i førsteperson i runder, først slår alle dine karer, så slår fienden, så er det din tur igjen osv

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det blir fullstendig turbasert eller om det bare blir en valgfri modus slik som i 6-7-8. En modus jeg selv aldri så noen grunn til å bruke.Uansett så betyr navnet lite. Det som avgjør om dette blir M&M10 eller ikke er om de klarer å fange den gode stemningen og det avhengighetsdannende gameplayet fra 6-7-8, og glemmer den sørgelige episoden som kom etterpå. Noe av det jeg synes var aller best med Might&Magic-spillene sammenlignet med lignende spill som Elder Scrolls, er at spillene fant sted i et par dusin avgrensede områder der det faktisk var mulig å utforske alt og gjøre alle quests uten å bruke hundrevis av timer. Historien var riktignok aldri noe å skryte av, men det kan de jo gjøre noe med nå.Jeg forstår ikke hvorfor gamle fans av HoM&M3 er så misfornøyde med Heroes 6. Jeg spiller det nå for tiden og spillet er laget så likt treeren som mulig. De har fjernet flere av nyvinningene fra Heroes 4 som jeg satte pris på, som at det ble lagt begrensninger på hvor ofte man kunne rekruttere nye helter og muligheten til å bruke heltene i kamp på samme måte som creatures.

 

Sikker på at du ikke tenker på Heroes 5 (med expansion packs)? Det er ganske likt Heroes 3. Heroes 6 er ganske fattig på gameplay sammenlignet med Heroes 3 og 2. Heroes 6 er vel mer sammenlignbart med Heroes 1 i så måte. (Men kanskje bedre balansert :-) Ingenting galt med en nedstrippet utgave for variasjon egentlig. Jeg tar av og til fram nummer 1 og gleder meg blant annet over den høye vanskelighetsgraden det har sammenlignet med oppfølgerne.

 

Men gameplay er bare halvparten av Heroes of Might an Magic. Den andre halvparten er opplevelsen du får av grafikk og lyd. Heroes 2 og 3 har en fantastisk bruk av lyd og grafikk. Lyddesignet er veldig likt i de to spillene men den kunstneriske stilen og musikkstilen er veldig forskjellig. Begge spillene har en veldig gjennomført, detaljert og helhetlig kunstnerisk design som er med på å gjøre spillene så bra.

 

Heroes 5 og 6 derimot har en forferdelig grafisk design. Både Black Hole og Nival's Heroes spill ser ut som om de har vært i søppelbøtta til Blizzard og tatt det Blizzard syns var for dårlig for World of Warcraft. Deres fantasi verden er veldig uorginal og det som er orginalt ser som regel helt latterlig ut.

 

Spillverdenen i Heroes 2 og 3 er en slags blanding mellom Sword and Sorcery/B-Fantasy og folkeeventyr myter og legender, Den fantastiske grafikken og lyden gir deg med en gang lyst til å dra ut å utforske dette vakre eventyrlandet. (Og slå ned noen murer og stjele skatter selvsagt.)

 

Spillverdenen i Heroes 5 og 6 ser mest ut som en slags selvironisk parodi på dagens fantasy spill med deformerte vesener med små eller ikke eksisterende hoder og gigantiske armer og enda mer gigantiske våpen. Om man destillerer ut det verste fra World of Warcraft, anime og Amerikanske superhelt tegneserier så får du Nivals Heroes of Might and Magic V. Heroes 6 er noen hakk bedre kunstnerisk fordi det ser ut som de som designet det har litt mer talent, men i bunn og grunn så ser det omtrent like ille ut.

 

 

Lenke til kommentar

Dette er da et spill laget for fans av Heroes 5 & 6. Gameplayet høres helt JÆVLIG ut. Her snakker vi turbasert i førsteperson, type "gå ett steg fram, gå ett steg til siden.." hvor de kaster inn random encounters. Altså litt som et Heroes spill i first person. Historen har INGEN sammenheng med MM 1-8 (fuck niern, selv om den egentlig teller) som var en blanding av sci-fi og fantasy. Utviklet av et selskap som lager mobilspill. Beregnet til 25 timers spilling.

 

Wow, dere som spilte Mandate of Heaven og ellers digget 6-8 slik som jeg gjorde, har ingen grunn til optimisme. Fy faen for noe piss. De kunne i hvertfall ha laget et sandbox-spill. Eller satt spillet i samme univers som 1-9. Joda, Enroth (verdenen fra de gode gamle MM) eksisterer ikke mer, men universet er stort...

 

Edit

Mithridates VI: forøvrig veldig enig med deg angående opplevelsen gjennom grafikk og lyd. For å ta MM 7 & 8, så har begge to utrolig gode sountrack, og den overordnede grafiske stilen bærer preg av realisme og tegninger. Det vi får servert i MMX er som du sier "deformerte vesener med små eller ikke eksisterende hoder og gigantiske armer og enda mer gigantiske våpen". Ikke min stil i det hele tatt. Ikke MM sin stil heller. Nå skal det nevnes at denne stilen finnes i H6, og det er helt seriøst, fansen til H6 som har vært prøvedukker til "den spirituelle oppfølgeren til MM8". Hvordan i helvete dette skjedde, er faen meg rart, men det viser helt tydelig at de ikke tør å satse på basen til MM spillene (gameplayet, ikke minst, viser jo til dette).

 

Aller sist vil jeg si at jeg også, slik som Spartapus, likte å ha muligheten til å nå HELE kartet. Det er et stort tap at dette forsvinner (etter alt jeg kan forstå ut av intervjuer fra PAX).

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

"Dette vil seie at du i staden for å fritt kunne utforske store område, i staden hoppar mellom bilete og kjempar mot fiendane du eventuelt skulle møte der. I nyare tid har spel som Legend of Grimrock gjort suksess med nettopp denne formelen."

 

Skremmer meg litt, jeg spilte ikke mm1-mm5, men har spilt mm6-mm8 noe vanvittig mye (mm9 foretrekker vi vel alle å glemme).

 

Vil dette si at det er et 100% stillestående kamera? ("zone-movement")

I så fall er jo det en lang vei vekk fra "de tidligere spillene"

 

 

Gleder meg uansett, men håper de lager kamera-movement alla de tidligere titlene da dette var så sjarmerende :)

 

PS: grafikkstilen skremmer meg :S

Endret av Gnurk!
Lenke til kommentar
Selv mener jeg dette blir elendig. Man kan se på historien av etter Ubisoft tok over 3DO. Ubisoft har så langt "melket" Heroes til ingen gidder å spille det mer. Som Eks. Heroes nr 5 og 6 (muligens Heroes Online som kommer) de er ok, men ikke gode som de gamle 3DO sine som Might and Magic spillene. Spesielt Might and Magic VII som var en etterfølger av det populære Heroes III av 3DO.Kort sagt: så lenge ikke 3DO lager Might and Magic X så kommer det til ikke bli bra som de andre M&M spillene. Til og med Might and Magic IX som de utga som var halvferdig siden spillerne ønsket det når de skulle legge det ned.
Ingen gidder å spille Heroes mer? Jeg spiller Heroes 6 hele tiden, og tviler på at jeg er helt alene om det. Heroes 5 og 6 er begge solide spill, sekseren er jo det nærmeste man kommer HOMM 3 i moderne innpakning. Som gammel HOMM fan, så må jeg si jeg elsker spillet. Uansett, noen blir aldri fornøyd og vil alltid tenke at ingenting blir like bra som det var i gamle dager.Noen burde kanskje bare holdt seg til å spille de gamle spillene, så slipper de å hisse seg så vanvittig.

 

Jeg spiller kun de gamle New World Computing spillene nå og trives godt med det. Jeg kan være enig i at den stadige negativiteten mange gamle fans kommer med med en gang det skal lages oppfølger til et spill de er glad i er litt unødvendig. Spesielt når man vet så lite om spillet som i dette tilfellet.

 

Jeg liker mange nye spill og er ikke av den typen som er negativt til alt nytt, men jeg er veldig lite begeistret for hva Ubisoft har gjort med Heroes of Might and Magic serien. I tillegg til nedstrippet gameplay i nummer 6 så er mitt største problem med Ubisofts utgaver av HoMM at stemningen er helt ødelagt. Spillene har en forferdelig grafikk. Det er bra at vi har GOG som gjør at nye fans har like lett for å få kjøpt de gamle spillene som de nye.

Lenke til kommentar
You move through the world one pace at a time, and with each step, something may or may not happen — an enemy might attack, or a character might give you a quest. Everything takes place from a first-person view.

 

Det kommer til å bli så råttent! Haha, dette er faktisk ondt gjort mot fans av Might and Magic

Lenke til kommentar

Black Hole. Synd de samarbeider med forbrukerfiendtlige Ubisoft, men naar man starter opp som spillutvikler har man neppe raad til aa velge og vrake blant produsenter. Det blir et dilemma, for Black Hole har laget et godt spill og man vil gi dem uttelling for det, men samtidig oensker man ikke stoette Ubi.

 

Limbic Entertainment faktisk. De som tok over for Black Hole på HoMM6.

Lenke til kommentar

Dette er da et spill laget for fans av Heroes 5 & 6. Gameplayet høres helt JÆVLIG ut. Her snakker vi turbasert i førsteperson, type "gå ett steg fram, gå ett steg til siden.." hvor de kaster inn random encounters. Altså litt som et Heroes spill i first person.

 

Eh, har du i det hele tatt spilt M&M? Det er jo akkurat sånn M&M1-5 er. Du er jo fullstendig på jordet i kommentarene dine. :p Det er vel da heller et spill laget av fans av Heroes 1. Mange regner M&M 4/5 (World of Xeen) som det beste i serien, og det er tydelig der de har hentet inspirasjon fra. At spillet blir bra kan vel ingen vite akkurat nå, men det de sier høres lovende ut.

 

Selvfølgelig kjedelig for de som forventet M&M7, men kan i alle fall ikke påstå at spillet er laget for nye fans.

 

http://www.youtube.com/watch?v=V3YC4j71vtk

Endret av radiohodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...