Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker selv en 144hz skjerm til gaming, og har en 75hz TN skjerm til film. har også en 60hz ips skjerm jeg bruker til nettleser osv. grunnen til at jeg bruker TN skjermen til film er at den var mye lettere å stille inn farger osv på så det ser bare bedre ut enn på ips skjermen, som er umulig å finne et fargeopsett jeg blir fornøyd med.

 

og det er veldig sant at når du først går 120hz+ så er det problematisk å gå tilbake, det føles bare ikke like smooth, ting føles tregt og laggy. kan vere mine andre skjermer det er problem med dog.

Lenke til kommentar

60hz monitor fungerer helt fint.

 

Inntil den dagen man prøver ut 120hz... Da føles plutselig 60hz ikke like smooth lengre. Jeg har to forskjellige skjermer, en til spilling og en til film. ;)

Linus tok jo blindtest på dette(noen andre bytta mellom 60 og 120>, han gjetta riktig samtlige ggr, så lot han en nærmest ikke gamende kompis prøve, han faila endel. Jeg og en kompis gjorde det samme etter jeg kjøpte ny skjerm, vi gjetta begge riktig 5\5 ggr. Så det er nok en forskjell, men du skal vel ha gama lit for å merke den.

Lenke til kommentar

 

Uhh. at det bare er 60Hz! En horribel framerate.

 

 

Framerate? Det er refresh rate* (om jeg ikke tar helt feil) som er Hz. :huh:

 

Spiller selv på en 60Hz skjerm, og forstår absolutt ikke hva problemet er med å spille på en slik skjerm.

 

Du får ikke raskere framerate enn det skjermen din klarer å vise. Har du 60hz skjerm har du med andre ord maks 60 fps.

Lenke til kommentar

 

Linus tok jo blindtest på dette(noen andre bytta mellom 60 og 120>, han gjetta riktig samtlige ggr, så lot han en nærmest ikke gamende kompis prøve, han faila endel. Jeg og en kompis gjorde det samme etter jeg kjøpte ny skjerm, vi gjetta begge riktig 5\5 ggr. Så det er nok en forskjell, men du skal vel ha gama lit for å merke den.

 

Riktig. Det eksisterer jo tom. de som mener at vanlig film har de smootheste bevegelsene som finnes og at det ikke får blitt bedre enn det! Om man har et snev av erfaring med god framerate så vil panorering av scener på film bokstavelig talt svi i øynene.

Lenke til kommentar

24 fps er ikke akkurat 'smooth' men siden man ikke kontrollerer bevegelsene selv så vil 24 fps video se langt bedre ut enn 24 fps i spill. 48 og 60 fps video ser selvsagt annerledes ut men det føles ofte merkelig, avhengig av hva slags film man ser på.

 

Og jeg ser ikke poenget med mer enn 60 fps på en 60hz monitor - så lenge minimum fps holder seg over 60.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du får ikke raskere framerate enn det skjermen din klarer å vise. Har du 60hz skjerm har du med andre ord maks 60 fps.

 

Det er jeg klar over, men jeg synes det var rart at dere snakket om framerate for skjermen, da Hz er refreshing rate ikke framerate det er snakk om. :p

 

Men du har et poeng i hvor mange frames som kan vises på skjermen.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Skjønner ikkje hva dere tyter og syter om.

Eg sitter på ett stakkers 670 og spillet ser no kjempebra ut ??? har ikkje merket noe som har fått meg til å tenke at eg må oppgradere :p

 

tror mange her bare er ute etter noen fine tall!

Kalles grafikkhorer. Noen blir frustrert når de ikke får spillt på max settings (inkludert meg selv) Hadde 670 før jeg også, men klarte ikke BF4 på ultra, kun high, så da måtte jeg bare kjøpe nytt. :p Jeg klarer meg fint så lenge det er over 60fps i spillet, noen andre må ha over 120 før de blir fornøyde. Jeg syns flestparten av spill flyter helt fint fra 60fps og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...