Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som det var batteriet som sørget for boot-loop hos meg. Har måttet koble til lader/sette telefon i flymodus for å starte på nytt, det nye batteriet jeg fikk i dag bootet uten problemer. Sjekket også xda og serienummeret er blant de som blir rapportert med defekt.

 

Fikk også en qi-ladeting. Ikke like mye suksess. Platen som legges inn er for tykk, det går akkurat å knekke på plass dekselet, men casen min passer ikke lenger. Er det noen som har orginal-trådløs-dekselet og kan si noe om hvor mye det bygger i forhold til uten lading? På S3 virker det å være bedre plass under dekselet, så ladeplaten får ikke dekselet til å bule på samme måten.

 

Hvilken QI-ladesticker var dette? Jeg vurderer innkjøp, men har ikke lyst på noe som får dekselet til å bule ut. Sjekket faktisk den modellen jeg har til test her nå, og den har QI-deksel, kommer dette som standard på telefonen? i9505

Lenke til kommentar

Heisann

 

Dama ønsker seg en Samsung Galaxy S4 pga av kamera. Saken er at jeg heller vil kjøpe en iphone 5s pga av jeg har en iphone 5 og da passer den til alt det samme utstyret hjemme. Så spørsmålet mitt er da om kamera på Samsung er mye bedre enn iphone 5s sitt? Jeg vett det har høyere mp, men ser du mye forskjell på bilder tatt i det vanlige liv? :)

Lenke til kommentar

Original ladedekselet bygger nok endel ut. Vil tippe ca 2mm.

For meg betyr ikke dette så mye så jeg har kjøpt, Lader på nattbordet, og på skrivepulten på jobb.

 

Fordelen med at det er noe tykkere enn oroginalcoveret er at linsa på kameraet nå er "tilbaketrukket" og ikke så utsatt for å bli stripet opp

Lenke til kommentar

Heisann

 

Dama ønsker seg en Samsung Galaxy S4 pga av kamera. Saken er at jeg heller vil kjøpe en iphone 5s pga av jeg har en iphone 5 og da passer den til alt det samme utstyret hjemme. Så spørsmålet mitt er da om kamera på Samsung er mye bedre enn iphone 5s sitt? Jeg vett det har høyere mp, men ser du mye forskjell på bilder tatt i det vanlige liv? :)

 

Kamera på iPhone 5s er ikke så forskjellig fra Galaxy S4. Du finner eksempler her: http://www.gizmag.com/galaxy-s4-vs-iphone-5s-in-depth-comparison/29318/

 

Den største forskjellen er vel skjermstørrelsen på telefonene? Galaxy S4 har jo mer enn 50% større skjerm.

Lenke til kommentar

Kjøpte s4 for 5 måneder siden, og nå har batteriet blitt virkelig dårlig. Tidligere har jeg hatt ca 50% batteri når jeg har lagt meg, og satt den på ladding da over natten. Nå holder ikke batteriet fra jeg står opp til jeg legger med igjen, og i dag holdt den fra klokken 12, til jeg kom hjem, klokken 3.

 

3 timer på fullt batteri er litt for dårlig for min smak. Hva kan være problemet her? Og er dette noe jeg må kontakte samsung eller salgssted om?

Lenke til kommentar

Kjøpte s4 for 5 måneder siden, og nå har batteriet blitt virkelig dårlig. Tidligere har jeg hatt ca 50% batteri når jeg har lagt meg, og satt den på ladding da over natten. Nå holder ikke batteriet fra jeg står opp til jeg legger med igjen, og i dag holdt den fra klokken 12, til jeg kom hjem, klokken 3.

 

3 timer på fullt batteri er litt for dårlig for min smak. Hva kan være problemet her? Og er dette noe jeg må kontakte samsung eller salgssted om?

 

Les om hvordan wakelocks , deepsleep funker i android.

Finn programmet wakelock detector (xda).

Kanskje i tillegg better battery stats.

 

 

Da kan du finne ut hva som holder telefonen awake og gir feilaktige wakelocks.

Er temmelig sikker på at dette er en applikasjon du har.

Har hatt noen jeg også , siste var wifi i android 4.2 .Nå med android versjon 4.3 i SGS4 har ikke dette dukket opp igjen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Kjøpte s4 for 5 måneder siden, og nå har batteriet blitt virkelig dårlig. Tidligere har jeg hatt ca 50% batteri når jeg har lagt meg, og satt den på ladding da over natten. Nå holder ikke batteriet fra jeg står opp til jeg legger med igjen, og i dag holdt den fra klokken 12, til jeg kom hjem, klokken 3.

 

3 timer på fullt batteri er litt for dårlig for min smak. Hva kan være problemet her? Og er dette noe jeg må kontakte samsung eller salgssted om?

Buler batteriet? Kjent problem, i så fall. Hadde samme problem, fikk nytt gratis.
Lenke til kommentar

Leverte inn min S4 på service for 2 mnd siden. Da hadde jeg problemer med gyroscop(?) sensoren, og denne sensoren ble da byttet på servicestedet. Problemet var når jeg skulle ringe, eller svare når noen ringte meg, da gikk skjermen i svart med en gang jeg trykket ring/svar (Vanlig oppførsel er at den går i svart når du hever mobilen mot øret, og at skjermen skrur seg på igjen når den senkes fra øret/hodet)

 

.. I det siste har disse problemene dukket opp igjen. Først startet det med at skjermen ikke ville skru seg på igjen etter at samtalen var slutt. Nå i dag har jeg merket at samme problem som tidligere har begynt på nytt. Skjermen går i svart med en gang jeg skal ringe eller svarer på en samtale.

 

Flere som har hatt lignende problemer? Det må være noe annet som gjør at disse problemene oppstår. Jeg behandler mobilen relativt pent, og den har ingen riper eller noen form for skader - heller ingen fuktskader som jeg vet om. Lurer på hvordan jeg har klart å slite ut to stk sensorer på under 1 år..

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

Fikk en ny oppdatering til min Telenor-branda S4 i dag (ML6/ML1). Holder på å oppdatere nå via Kies. Antar det er denne som alle andre fikk før jul... noen som vet hva som er nytt/forandret?

 

Edit: for å svare meg selv her, så har de nå fjernet muligheten til å avinstallere Telenor-bloat. Kun mulig å deaktivere igjen. Fysj!

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Har en s4 som har vært inne på service tre ganger til nå, tror det meste av innmat er byttet.

Nå funker den fint, med ett unntak.

Av og til så lever menyknappen sitt eget liv, ser uut som man sitter og trykker konstant på den før det plutselig gir seg.

 

Noen som har vært borti det samme? SW eller HW feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...