Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gir knappen god taktil respons? Hvis den føles slapp ut, eller ikke kan trykkes godt inn så er det ikke sikkert den er festet rett inni.

Er ikke hjem knappen som tuller, men meny. Den helt til venstre. Men tror det er softwarerelatert. For om den tullet så var bare å skru av skjermen, så låse opp igjen for å få den til å funke som normalt.

 

Men etter oppdateringen som kom i dag, virker den å ha tatt helt kveld :-/

Lenke til kommentar

Noen av dere som har fått en ny oppdatering igår? Ser ut som en mini oppdatering. Det jeg har lagt merke til nå er at det har kommet mer forehåndsinstallerte apps. eREADZ og Google Drive er de jeg har oppdaget.

 

EDIT: Tips, det er forresten gratis musikk man kan laste ned dersom man går inn i Samsung Hubs. Der vil dere få fem album å velge mellom.

  • Daft Punk: Random Access Memories
  • Pink: The Truth About Love
  • Depeche Mode: Delta Machine
  • Marion Ravn: Songs From A Blackbird
  • Kurt Nilsen: Live
Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Tror Kikat kommer i Februar/Mars til i9505 (vanlig S4), når det er sagt må jo teleoperatørene slippe oppdateringene. For dem som har en unbranded (NEE firmware) telefonen kjøpt for eks via Netcom vil nok 4.4 komme litt tidligere. Telenor som opererer med firmware som heter TEN pleier å være litt tregere.... Man sier jo at man skal bruke den firmwaren som er offisiell fra sin leverandør grunnet innstillinger i nettverket osv, men jeg vet ikke helt jeg ass... Har aldri merket noe forskjell med å kjøre TEN firmware på NEE telefoner og omvendt... Når det er sagt er det beste firmwaren jeg har prøvd Android 4.3 XXUML6 med radiofiler fra et eller annet teleselskap i Singapore...

 

 

Edit: Jeg skrev feil anngående radio, best dekning opplever jeg med radiofiler (modem) fra Swisscom og versjonen på denne er I9505XXUEMK9 !!

Radiofilene fra Singeltel (Singapore) var utrolig rask på 4G, men ikke like god dekning på 3G. Og her i Norge er det jo generelt dårlig 4G deking så det bruker jeg aldri...

 

Jeg har Netcom

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar

Jeg fikk en liten oppdatering for et par dager siden, men fikk ikke eREADZ installert, og Google Drive hadde jeg alt installert fra før av.

 

 

70Dj.jpg

 

 

Du har sikkert Telenor, det er ikke alltid de samme appene blir innkludert i oppdateringene hos forskjellige leverandører, dette er den nyeste fra Telenor... Han andre over som har NA4 har sikkert en unbranded mobile via Netcom eller noe. Dette er nesten samme firmwaret uansett...

 

 

Den helt nyeste 4.3 firmwaren heter I9505XXUEML9

 

Men husk at det ikke alltid er den nyeste som er best da! De forskjellige opperatørene slipper jo firmwarer hele tiden rundt omkring i verden. Mange eksempler på firmwarer som liksom blir ''tweake'' i stykker mer og mer. I noen tilfeller har man sett at eldre firmwarer gir både bedre batteri og bedre resultater i stress test! Det er ofte en placebo effekt når man oppdaterer firmware har jeg inntrykk av...

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar

 

 

Mener å ha lest at Kitkat kommer til S4 før januar er over.

Jeg har KitKat på min S4, Samsung Edition altså, med Touchwizzzzzzzzzzzz, dere trenger ikke akkurat glede ræva av dere. Er ikke store forskjellene...

Flasha via odin?

 

 

Nei, jeg bruker en recovery som heter Philz Recovery, så har jeg innstalert dual boot, slik at jeg kan ha to firmwarer på mobilen på likt. Letterer å teste forskjellig opp mot hverandre. Blir som å innstalere windows på en mac på en måte... De fleste av firmwarene kan ikke flashes via Odin, man må ha Philz Recovery eller lignende. Står alt om dette på XDA developers.

Lenke til kommentar

 

 

 

Mener å ha lest at Kitkat kommer til S4 før januar er over.

Jeg har KitKat på min S4, Samsung Edition altså, med Touchwizzzzzzzzzzzz, dere trenger ikke akkurat glede ræva av dere. Er ikke store forskjellene...

Flasha via odin?

 

 

Nei, jeg bruker en recovery som heter Philz Recovery, så har jeg innstalert dual boot, slik at jeg kan ha to firmwarer på mobilen på likt. Letterer å teste forskjellig opp mot hverandre. Blir som å innstalere windows på en mac på en måte... De fleste av firmwarene kan ikke flashes via Odin, man må ha Philz Recovery eller lignende. Står alt om dette på XDA developers.

 

Har du prøvd 4.4 KitKat S4 Google Play Edition? Vurderer å legge inn denne på min telefon. Har vel faktisk kommet 4.4.2 der nå, hvis jeg ikke tar feil..

Lenke til kommentar

 

Jeg fikk en liten oppdatering for et par dager siden, men fikk ikke eREADZ installert, og Google Drive hadde jeg alt installert fra før av.

 

 

70Dj.jpg

 

 

Du har sikkert Telenor, det er ikke alltid de samme appene blir innkludert i oppdateringene hos forskjellige leverandører, dette er den nyeste fra Telenor... Han andre over som har NA4 har sikkert en unbranded mobile via Netcom eller noe. Dette er nesten samme firmwaret uansett...

 

 

Den helt nyeste 4.3 firmwaren heter I9505XXUEML9

 

Men husk at det ikke alltid er den nyeste som er best da! De forskjellige opperatørene slipper jo firmwarer hele tiden rundt omkring i verden. Mange eksempler på firmwarer som liksom blir ''tweake'' i stykker mer og mer. I noen tilfeller har man sett at eldre firmwarer gir både bedre batteri og bedre resultater i stress test! Det er ofte en placebo effekt når man oppdaterer firmware har jeg inntrykk av...

 

Men den nyeste som vi har i Skandinavia er faktisk I9505XXUENA4. Ihvertfall for oss som bruker NEE. Det er derfor jeg spurte om noen her visste noe om den her på forumet.

 

Jeg har lyst å dele et par bilde av S-View Cover som jeg har kjøpt for en uke siden. Kjøpte det fra en kinesisk nettside.

post-191388-0-38533300-1390662194_thumb.jpg

post-191388-0-43469700-1390662211_thumb.jpg

post-191388-0-41834300-1390662226_thumb.jpg

post-191388-0-48952000-1390662244_thumb.jpg

post-191388-0-52871900-1390662268_thumb.jpg

post-191388-0-93427900-1390662285_thumb.jpg

post-191388-0-74445800-1390662302_thumb.jpg

post-191388-0-38947800-1390662318_thumb.jpg

post-191388-0-48554600-1390662333_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mener å ha lest at Kitkat kommer til S4 før januar er over.

Jeg har KitKat på min S4, Samsung Edition altså, med Touchwizzzzzzzzzzzz, dere trenger ikke akkurat glede ræva av dere. Er ikke store forskjellene...

Flasha via odin?

 

 

Nei, jeg bruker en recovery som heter Philz Recovery, så har jeg innstalert dual boot, slik at jeg kan ha to firmwarer på mobilen på likt. Letterer å teste forskjellig opp mot hverandre. Blir som å innstalere windows på en mac på en måte... De fleste av firmwarene kan ikke flashes via Odin, man må ha Philz Recovery eller lignende. Står alt om dette på XDA developers.

 

Har du prøvd 4.4 KitKat S4 Google Play Edition? Vurderer å legge inn denne på min telefon. Har vel faktisk kommet 4.4.2 der nå, hvis jeg ikke tar feil..

 

Stemmer det, men har ikke prøvd Play Edition, jeg gikk tilbake til 4.3 som jeg skrev over, eldre variant med en eldre radio firmware, denne får ihvertfall jeg best ytelse med. På dama sin S4 som er en ''Ten'' variant er det innstalert KitKat fortsatt. Mest fordi jeg ikke gadd alt styret med å gjøre en clean install å gå tilbake til 4.3. Dessuten er det masse styr og nedgradere grunnet samsung sitt påfunn om å lage en ny bootlader med Knox...

Tror de fleste av dem som henger på dette forumet egentlig er tjent med å følge offisielle oppdatering fra sin operatør...

 

Har egentlig aldri skjønt hvorfor Samsung kjører sånn opplegg med regioner der NEE liksom er skandinavia og Telenor har sin egen. For det er jo akkurat de samme core filene. Er ikke slik at firmware fra andre land inneholder andre typer filer. Eneste som avgjør hvordan mobilen fungerer i forskjellige nettverk hos operatører er jo radio firmwaren

Endret av Dirtysecret
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...