Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Har siden oppdatering til 4.3 slitt med hyppige frysninger på tre-fire sekunder. Hyppige som i opptil hvert 30. sekund omtrent. Dette uansett hva jeg driver med på mobilen.

 

Jeg ville tilbakestilt telefonen til fabrikkinnstillinger og satt den opp på nytt.

Det er nok ikke mange som er plaget med tilsvarende, for da ville siden her vært blodrød :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For dere som liker slikt har jeg funnet frem til det beste oppsettet på i9505 som funker på både netcom og telenor... Med dette oppsette har jeg 3 dager batteri på 3G med masse bruk av facebook, snapchat, mail som pusher en gang i timen, ringing og SMS. Setter jeg den på GSM varer den i en uke... Med modemet jeg bruker har jeg også dekning på 3G der jeg IKKE har hatt det tidligere....Og tro meg, jeg har nerda MYE med mobiler, så mye at jeg får angst av å tenke på hvor dårlige mobilene er rett ut av esken i forhold til hvor gode de kunne vært og hva man må betale for drit!

HoHo, God jul a!

 

ROM: Omega v18 Jelly Bean 4,3 XXUEML1 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2253528

 

Kernel: KT-Kernel Touchwiz Jelly Bean 4,3 12.22.2013 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2297379

 

Kernel Scripts: Bytter mellom ''Asking Alexandra'' og Nova Script, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2393708

 

Modem: GSM_XXUEML1 Singapore, LTE_XXUEML1 Singapore

 

Recovery: Philz Touch 5.14.9-i9505 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2201860

 

Sånn utenom dette avinstallerer jeg ca 123 apk filer fra firmwaren med titanium backup (selvom Omega Rom ikke inneholder så mye bloatware fra før). Bruker Nova Launcher istedenfor Samsung sin og bruker også Greenify til apper som ikke pusher realtime....

 

EDIT: for folk som bruker mobilen mye til å spille på, tunge 3d spill som for eks golfstar etc, kan man kjøre skriptet ''Feed the machine'' på KT kernel, da vil en vanlig Samsung S4 med dette oppsette knuse absolutte ALLE telefoner på markedet idag i stresstester, dette vil selvfølgelig bruke litt mer batteri, men kjører spill utrolig smooth... Når det er sagt er Hydra script det beste allaround scriptet på touchwiz rom's og den kjører alt av multitasking helt fint uten lagg...

post-310436-0-55753100-1387831373_thumb.png

post-310436-0-01768500-1387831885_thumb.png

post-310436-0-26036000-1387831892_thumb.png

post-310436-0-79300900-1387831894_thumb.png

post-310436-0-39296300-1387831898_thumb.png

Endret av Dirtysecret
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For dere som liker slikt har jeg funnet frem til det beste oppsettet på i9505 som funker på både netcom og telenor... Med dette oppsette har jeg 3 dager batteri på 3G med masse bruk av facebook, snapchat, mail som pusher en gang i timen, ringing og SMS. Setter jeg den på GSM varer den i en uke... Med modemet jeg bruker har jeg også dekning på 3G der jeg IKKE har hatt det tidligere....Og tro meg, jeg har nerda MYE med mobiler, så mye at jeg får angst av å tenke på hvor dårlige mobilene er rett ut av esken i forhold til hvor gode de kunne vært og hva man må betale for drit!

HoHo, God jul a!

 

ROM: Omega v18 Jelly Bean 4,3 XXUEML1 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2253528

 

Kernel: KT-Kernel Touchwiz Jelly Bean 4,3 12.22.2013 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2297379

 

Kernel Scripts: Bytter mellom ''Asking Alexandra'' og Nova Script, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2393708

 

Modem: GSM_XXUEML1 Singapore, LTE_XXUEML1 Singapore

 

Recovery: Philz Touch 5.14.9-i9505 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2201860

 

Sånn utenom dette avinstallerer jeg ca 123 apk filer fra firmwaren med titanium backup (selvom Omega Rom ikke inneholder så mye bloatware fra før). Bruker Nova Launcher istedenfor Samsung sin og bruker også Greenify til apper som ikke pusher realtime....

 

EDIT: for folk som bruker mobilen mye til å spille på, tunge 3d spill som for eks golfstar etc, kan man kjøre skriptet ''Feed the machine'' på KT kernel, da vil en vanlig Samsung S4 med dette oppsette knuse absolutte ALLE telefoner på markedet idag i stresstester, dette vil selvfølgelig bruke litt mer batteri, men kjører spill utrolig smooth... Når det er sagt er Hydra script det beste allaround scriptet på touchwiz rom's og den kjører alt av multitasking helt fint uten lagg...

Ja så hvordan gjør jeg dette da? Med kernel og modem

Lenke til kommentar

Skal få til å roote og slenge inn omega, men usikker på modemet og kernel :)

Du burde holde tunga litt rett i munnen før du gjør det, først burde du finne ut om du har gammel eller ny bootlader.... Dette gjør du ved å slå av telefonen, og holde vol ned og meny knappen inne, samtiig som du slår den på med power knappen... Så trykker du vol opp, hvis det da står noe om KNOX oppi venstre hjørne har du den nye bootladern, hvis det ikke står noe om knox i det hele tatt har du den gamle... Den gamle er best og enklest å jobbe med...

Lenke til kommentar

Du burde holde tunga litt rett i munnen før du gjør det, først burde du finne ut om du har gammel eller ny bootlader.... Dette gjør du ved å slå av telefonen, og holde vol ned og meny knappen inne, samtiig som du slår den på med power knappen... Så trykker du vol opp, hvis det da står noe om KNOX oppi venstre hjørne har du den nye bootladern, hvis det ikke står noe om knox i det hele tatt har du den gamle... Den gamle er best og enklest å jobbe med...

Har den nye...

Lenke til kommentar

virket ikke nei :p den vil ikke boote

Funker den, gjort det titals ganger på forskjellige s4 med forskjellige bootloadere, du må lese å følge oppskriften. Kan prøve Odin 1.85 eller 3.07...

 

pass også på at du laster ned den riktige for s4 og ikke google edition fra post 3

 

CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.zip heter den...

 

 

- Download and unzip the CF-Auto-Root-....zip file (see posts below this one)

- If you end up with a recovery.img and cache.img file, you've extracted twice. You need to end up with a .tar.md5 file - don't extract that one

- (USB) Disconnect your phone from your computer

- Start Odin3-vX.X.exe

- Click the PDA button, and select CF-Auto-Root-....tar.md5

- Put your phone in download mode (turn off phone, then hold VolDown+Home+Power to boot - if it asks you to press a button to continue, press the listed button, or run adb reboot downloadcommand)

- (USB) Connect the phone to your computer

- Make sure Repartition is NOT checked

- Click the Start button

- Wait for Android to boot

- Done (if it took you more than 30 seconds, you need practise!)

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Etter at batteriet (nesten) har tatt kvelden på min S3 (vil ikke lade seg opp til mer enn 50% stort sett, jævlig irriterende) og en sprekk i skjermen så gikk jeg til innkjøp av S4 i dag.

 

Jeg er fornøyd med overgangen, bortsett fra èn ting: Kameraet "lagger"? Spesielt omvendt kamera. Bildene blir jo bra, men blir nesten gal av den lagginga i forkant. Dette er ikke et tema på min gamle s3. Umiddelbar respons på kamera/begge sider. Jeg bruker snapchat en del, og det er allerede irriterende merker jeg :p

 

Regner med at det ikke skal være sånn? Eller er det vanlig med litt "lagging" pga bildene tross alt blir finere/lysere? Tenker det er greit å spørre noen med peiling først.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Etter at batteriet (nesten) har tatt kvelden på min S3 (vil ikke lade seg opp til mer enn 50% stort sett, jævlig irriterende) og en sprekk i skjermen så gikk jeg til innkjøp av S4 i dag.

 

Jeg er fornøyd med overgangen, bortsett fra èn ting: Kameraet "lagger"? Spesielt omvendt kamera. Bildene blir jo bra, men blir nesten gal av den lagginga i forkant. Dette er ikke et tema på min gamle s3. Umiddelbar respons på kamera/begge sider. Jeg bruker snapchat en del, og det er allerede irriterende merker jeg :p

 

Regner med at det ikke skal være sånn? Eller er det vanlig med litt "lagging" pga bildene tross alt blir finere/lysere? Tenker det er greit å spørre noen med peiling først.

Skal ikke være sånn:)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke org. Usb kabel. Sikkert dette som ødelegger:)

 

virket ikke med org. kabel heller. hva faen??

Må være noe du gjør feil, du har vanlig s4 i9505?

 

Søk i Google etter samsung usb drivers... Disse MÅ innstaleres først, hvis du skal begynne å tweake mobilen din er det viktig at du setter deg inn i, googler og leser alt av istruskjoner på XDA

Lenke til kommentar

Må være noe du gjør feil, du har vanlig s4 i9505?

 

Søk i Google etter samsung usb drivers... Disse MÅ innstaleres først, hvis du skal begynne å tweake mobilen din er det viktig at du setter deg inn i, googler og leser alt av istruskjoner på XDA

jajaja. gjort dette hundre ganger før og trodde driverne fortsatt var installert! :p nå er den rootet :)

 

hvor får jeg tak i GSM_XXUEML1 Singapore og LTE_XXUEML1 Singapore ?

Endret av EspJak1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...