Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

For å laste ned å innstalere dette på en S4 må du roote telefonen din, innstalere recovery, sjekke om du har nyeste bootlader. Jeg vet ikke hva av dette du har fra før, det er ganske mye som må ordnes før du kan begynne å innstalere custom roms.

 

Har du i det hele tatt rootet telefonen din og innstalert en recovery?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å laste ned å innstalere dette på en S4 må du roote telefonen din, innstalere recovery, sjekke om du har nyeste bootlader. Jeg vet ikke hva av dette du har fra før, det er ganske mye som må ordnes før du kan begynne å innstalere custom roms.

 

Har du i det hele tatt rootet telefonen din og innstalert en recovery?

 

nei, har ikkje gjrot dette..

 

hadde håpt det var plug and play med odin..

 

har du en guide til meg ?

Endret av Villfaren
Lenke til kommentar

Du kan begynne her

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192841

 

Dette er en oversikt over alle rootene, recoveryen, kernel og custom roms. Søker du på root i9505 på YouTube så finner du steg for steg guider. Men husk at du mest sannsynligvis mister garantien av å gjøre dette.

Nå har jo pre-releasen av kitkat til S4 vært ute ganske lenge, så det kan hende du er tjent med å vente på den. Er nok rett rundt hjørnet...

Det går også ann å bare roote mobilen, innstalere et program som heter titanium backup, og fjerne all bloatwaren fra det offisielle samsung rommet. Det er ca 1 gig med bloatware i de orginale rommene som de fleste som oftest ikke trenger. Men det blir jo ikke sammd som Google edition. Husk at hvis du ikke er så glad i hvite menyer, bakgrunn i kontaktliste, mail, settings sms osv, så burde du velge noe annet enn google edition. Der er alt veldig lyst..

Lenke til kommentar

Det eneste du kan med Odin er å innstalere orginale rom fra samsung som passer til telefonen du har. De rommene du altså laster ned fra sammobile eller samsung updates.

 

Hvis man driter seg ut og telefonen går i bootloop og ikke vil starte osv, kan man reversere til stock OS via Odin

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal anbefale et rom som er stabilt og bra hadde jeg gått for Omega rom ver.19 som er Android 4.3 (basert på Touchwiss/Samsung sitt offisielle rom) eller Omega ver 21.1 Android 4.4.2 (basert på Touchwiss /Samsung sitt kommende KitaKat rom) Begge disse rommene har ingen bugs og alt fungerer.

 

Men husk at så fort du har innstalert et kitaKat rom på mobilen din kan du ikke gå tilbake til 4.3... Heller ikke gjennom Odin

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal anbefale et rom som er stabilt og bra hadde jeg gått for Omega rom ver.19 som er Android 4.3 (basert på Touchwiss/Samsung sitt offisielle rom) eller Omega ver 21.1 Android 4.4.2 (basert på Touchwiss /Samsung sitt kommende KitaKat rom) Begge disse rommene har ingen bugs og alt fungerer.

 

Men husk at så fort du har innstalert et kitaKat rom på mobilen din kan du ikke gå tilbake til 4.3... Heller ikke gjennom Odin

 

hmm begynner å bli litt for avansert for meg dette her så tror eg driter i det :p

Lenke til kommentar

 

 

Må man virkelig ut med hele 1200 kr for å få et greit sd kort?

 

Aldri verden om jeg hadde kjøpt det kortet til 1200 kroner nei.

 

Her er samme kortet som Lefdal selger, bare til drøye 400 kroner, og ikke 1200.

https://prisguiden.no/produkt/samsung-microsd-pro-64gb-170118

 

Jeg bare fant det samme som jeg har, som er raskt og fungerer uten problemer. Så ikke noe på pris, men man vet jo at man ikke bør handle på Lefdal uansett... Tror jeg ga 699 for mitt på komplett eller netshop eller noe...

Lenke til kommentar

Kjøpte min S4 ved release ifjor, syns nå at batteritiden begynner æ bli veldig dårlig. Har få funksjoner på, lav styrke på skjermen og den varer såvidt fra morgen til kveld.

 

Hvilke valg har jeg for å forbedre batteritiden? Roote telefonen å finne en annen ROM eller bytte batteriet?

 

 

Kan vel alltids kjøpe nytt batteri dersom batteriet er slitt?

Lenke til kommentar

Men har det noe å si hvilket sd kort jeg velger? Tenker å kjøpe fysisk i butikk og ikke på nett.

Samsung pro , føre sandisk extreme , føre sandusk ultra, "føre alt fra kingston ?".

Kjøp xdsc class 10 UHS størrelse 64GB eventuelt i 32GB.

 

Hatt to kingston cl 6/10 på rad som bare døde føre det gikk 10 mnd i mobil og tablet, bruker nå kun Samsung /Samsung Pro.

Lenke til kommentar

Sverger å ha sett en innstilling der jeg kan velge at skjermen ikke går av hvis laderen er koblet i, men finner ikke noe sånt på 4.3 :( any1?

Aktiver utvikler modus. Der er muligheten. Google : developer mode samsung s4 :)

 

Edit: Her er link til guide http://tarunmittal5477272.buzznet.com/user/journal/17358610/enable-usb-debugging-samsung-galaxy/

Endret av Daniel.h
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Fikk helt nytt batteri tilsendt til s4 for ikke så lenge siden. Levetiden har definitivt gått opp, men ikke helt opp dit jeg skulle hatt den, og ett stykke fra hvor god den var da mobilen var ny.

Regner med det er en del unyttig som drar batteri her og der som jeg ikke vet om.

 

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan forbedre batteritiden, uten at det går utover funksjonaliteten noe særlig.

Skal på tur neste uke, og skulle gjerne fått den til å vare så lenge så mulig på en ladning.

 

Takk.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Fikk helt nytt batteri tilsendt til s4 for ikke så lenge siden. Levetiden har definitivt gått opp, men ikke helt opp dit jeg skulle hatt den, og ett stykke fra hvor god den var da mobilen var ny.

Regner med det er en del unyttig som drar batteri her og der som jeg ikke vet om.

 

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan forbedre batteritiden, uten at det går utover funksjonaliteten noe særlig.

Skal på tur neste uke, og skulle gjerne fått den til å vare så lenge så mulig på en ladning.

 

Takk.

Skal ta roote nå, før jeg fjerner alt av unødvendig programvare. Blir veldig spennende å se, skal hente meg et nytt batteri imorgen å

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...