Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge batteriene til begge mobilene mine ekspanderte å ble veldig dårlige. Har sendt de inn til mCare, men har ikke hørt noe fra de enda, så jeg vurderer å kjøpe nye selv.

 

Fant disse på ebay, er det noe som tilsier at jeg ikke burde kjøpe de? Eller er de akkurat de samme som jeg ville fått om jeg gikk inn på elkjøp å spurte etter batteri til s4?

Lenke til kommentar

Begge batteriene til begge mobilene mine ekspanderte å ble veldig dårlige. Har sendt de inn til mCare, men har ikke hørt noe fra de enda, så jeg vurderer å kjøpe nye selv.

 

Fant disse på ebay, er det noe som tilsier at jeg ikke burde kjøpe de? Eller er de akkurat de samme som jeg ville fått om jeg gikk inn på elkjøp å spurte etter batteri til s4?

Det står at de er ekte da, og han hadde jo veldig høy rating på ebay, så da er det sikkert det samme batteriet... Slike ting koster jo egentlig ikke mye, er bare i Norge slike ting er dyrt. Jeg kjøpte et batteri til min S4 i en elektronikk butikk (expert, elkjøp lignende) i Marbella i sommer... Regnet om med kursen kostet det i underkant av 150 norske kroner,,, Og de taper jo ikke på å selge batteriet dem heller...

Lenke til kommentar

Begge batteriene til begge mobilene mine ekspanderte å ble veldig dårlige. Har sendt de inn til mCare, men har ikke hørt noe fra de enda, så jeg vurderer å kjøpe nye selv.

 

Fant disse på ebay, er det noe som tilsier at jeg ikke burde kjøpe de? Eller er de akkurat de samme som jeg ville fått om jeg gikk inn på elkjøp å spurte etter batteri til s4?

 

Kjøpte med han her http://www.ebay.com/itm/360774784215?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

FALSKE batteri uten NFC. Anbefales ikke.

 

Så om du kjøper på Ebay så sjekk iallefall etter du mottar batteriet at det er ekte.

Sjekk vekten på det og om NFC fungerer.

På det batteriet på linken min så var vekten 40 gram. Et ekte er 46 gram.

Utsende messig var det en perfekt kopi.

Lenke til kommentar

 

Begge batteriene til begge mobilene mine ekspanderte å ble veldig dårlige. Har sendt de inn til mCare, men har ikke hørt noe fra de enda, så jeg vurderer å kjøpe nye selv.

 

Fant disse på ebay, er det noe som tilsier at jeg ikke burde kjøpe de? Eller er de akkurat de samme som jeg ville fått om jeg gikk inn på elkjøp å spurte etter batteri til s4?

 

Kjøpte med han her http://www.ebay.com/itm/360774784215?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

FALSKE batteri uten NFC. Anbefales ikke.

 

Så om du kjøper på Ebay så sjekk iallefall etter du mottar batteriet at det er ekte.

Sjekk vekten på det og om NFC fungerer.

På det batteriet på linken min så var vekten 40 gram. Et ekte er 46 gram.

Utsende messig var det en perfekt kopi.

 

 

Hva er NFC?

Lenke til kommentar

Virker som siste oppdatering (NA4) har blitt trukket, iallefall fra OTA-tjenesten.
Jeg fikk oppdatert min på søndag til NA4, men når jeg skulle oppdatere samboeren sin S4 fikk jeg beskjed at siste oppdatering er installert (MKF).

Begge er operatøruavhengige, altså ikke Telenor-utgaven.

Lenke til kommentar

Virker som siste oppdatering (NA4) har blitt trukket, iallefall fra OTA-tjenesten.

Jeg fikk oppdatert min på søndag til NA4, men når jeg skulle oppdatere samboeren sin S4 fikk jeg beskjed at siste oppdatering er installert (MKF).

 

Begge er operatøruavhengige, altså ikke Telenor-utgaven.

Merkelig at den ene har fått update mens ikke den andre for det har jo kommet mange firmwares etter MKF

 

Ja,NA4 er den nyeste oppdateringen for Nordic Countries:

 

Latest firmware info

GT-I9505 Galaxy S 4 LTE

PDA: I9505XXUENA4

CSC: I9505NEEENA1

MODEM: I9505XXUENA4

Added: 2014-01-22

og NA5 er KitKat (uofisielle filer)

Based on leaked firmware XXUFNA5 Android 4.4.2 (Date: 14/01/2014)

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar

Virker som siste oppdatering (NA4) har blitt trukket, iallefall fra OTA-tjenesten.

Jeg fikk oppdatert min på søndag til NA4, men når jeg skulle oppdatere samboeren sin S4 fikk jeg beskjed at siste oppdatering er installert (MKF).

 

Begge er operatøruavhengige, altså ikke Telenor-utgaven.

Det hender at du må oppdatere den via Kies. På damas og min fikk vi beskjed at oppdateringen er tilgjengelig, men at vi måtte vente. Vi tok bare å oppdatere via Kies.

Lenke til kommentar

 

Virker som siste oppdatering (NA4) har blitt trukket, iallefall fra OTA-tjenesten.

Jeg fikk oppdatert min på søndag til NA4, men når jeg skulle oppdatere samboeren sin S4 fikk jeg beskjed at siste oppdatering er installert (MKF).

 

Begge er operatøruavhengige, altså ikke Telenor-utgaven.

Det hender at du må oppdatere den via Kies. På damas og min fikk vi beskjed at oppdateringen er tilgjengelig, men at vi måtte vente. Vi tok bare å oppdatere via Kies.

 

Ja, ved kø kan den oppdateres via Kies, men det var ikke kø - fikk bare beskjed at nyeste oppdatering var blitt installert.

Lenke til kommentar

Helt siden desember (tror jeg) har jeg hatt problemer med batteritiden (går tom for strøm etter nærmere to timer moderat bruk, eller seks timer i standby), dekningen og tilkobling til WiFi på S4'en min, og nå den siste uka har jeg også begynt å få problemer med at telefonen plutselig skrur seg av under spill. Den blir da voldsomt varm, og dersom jeg kobler den til laderen viser den 0% (til tross for at jeg kan ha hatt 70% øyeblikket før). Det hele toppet seg i dag da det plutselig oppstod en slags "loop" der telefonen restartet, kom til åpningsmelodien, skrudde seg av igjen, og gjentok dette helt til jeg tok ut batteriet. Dette skjedde to ganger med en halvtimes mellomrom; har ikke brukt telefonen siden da.

Noen som har opplevd liknende? Begynner å bli møkk lei nå.

Endret av Akrobaten
Lenke til kommentar

Helt siden desember (tror jeg) har jeg hatt problemer med batteritiden (går tom for strøm etter nærmere to timer moderat bruk, eller seks timer i standby), dekningen og tilkobling til WiFi på S4'en min, og nå den siste uka har jeg også begynt å få problemer med at telefonen plutselig skrur seg av under spill. Den blir da voldsomt varm, og dersom jeg kobler den til laderen viser den 0% (til tross for at jeg kan ha hatt 70% øyeblikket før). Det hele toppet seg i dag da det plutselig oppstod en slags "loop" der telefonen restartet, kom til åpningsmelodien, skrudde seg av igjen, og gjentok dette helt til jeg tok ut batteriet. Dette skjedde to ganger.

Noen som har opplevd liknende? Begynner å bli møkk lei nå.

Høres ut som et defekt batteri. Sjekk om det buler utover. Starter serienummer på BD er det sannsynligvis defekt.

Lenke til kommentar

Høres ut som et defekt batteri. Sjekk om det buler utover. Starter serienummer på BD er det sannsynligvis defekt.

 

Søkte litt rundt nå, det er visst batterier fra Kina som har denne feilen - og ja, mitt er fra Kina, og har serienummer på BD. Ser også ut til å bule ut litt, men ikke noe voldsomt. Takk!

Noen som har erfaringer med å få byttet batteri gjennom f.eks. Telekiosken (kjøpte gjennom Telenor)? Har veldig liten lyst til å måtte bruke en gammel holk av en mobil i tre uker, hvis det er slik at de er nødt til å sende S4'en inn til service bare for å gi meg et nytt batteri.

Lenke til kommentar

 

Høres ut som et defekt batteri. Sjekk om det buler utover. Starter serienummer på BD er det sannsynligvis defekt.

 

Søkte litt rundt nå, det er visst batterier fra Kina som har denne feilen - og ja, mitt er fra Kina, og har serienummer på BD. Ser også ut til å bule ut litt, men ikke noe voldsomt. Takk!

Noen som har erfaringer med å få byttet batteri gjennom f.eks. Telekiosken (kjøpte gjennom Telenor)? Har veldig liten lyst til å måtte bruke en gammel holk av en mobil i tre uker, hvis det er slik at de er nødt til å sende S4'en inn til service bare for å gi meg et nytt batteri.

 

Hvor jeg jobber fikk vi mulighet til og bestille inn opptil 10 stk bytte batterier, hvor vi har mulighet til og bytte den type batterifeil over disk, etter det må vi sende dem inn inntil neste gang hvor vi har mulighet til og bestille inn 10 nye byttebatterier. Om dette var en bytte løsning i regi av Samsung eller av kjeden vår kjenner jeg ikke til. Har ingen erfaring med hvordan Telekiosken gjør dette.

 

Edit: Fant mailen jeg fikk om det der nå, og det er Samsung som har laget den bytte løsningen, men det er opp til hver enkelt forhandler om de bestiller inn batteriene eller ikke.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Hvor jeg jobber fikk vi mulighet til og bestille inn opptil 10 stk bytte batterier, hvor vi har mulighet til og bytte den type batterifeil over disk, etter det må vi sende dem inn inntil neste gang hvor vi har mulighet til og bestille inn 10 nye byttebatterier. Om dette var en bytte løsning i regi av Samsung eller av kjeden vår kjenner jeg ikke til. Har ingen erfaring med hvordan Telekiosken gjør dette.

 

Edit: Fant mailen jeg fikk om det der nå, og det er Samsung som har laget den bytte løsningen, men det er opp til hver enkelt forhandler om de bestiller inn batteriene eller ikke.

 

Skjønner, takk for svar! Får vel ta turen innom og sjekke hvorvidt de også gjør det så enkelt. Hvis ikke blir det vel S2 med knust skjerm i et par uker :(

Lenke til kommentar

Gjør det enkelt, skaff deg nytt batteri. Det tar ikke ett par uker. Det koster lite, det er fikset på 1 minutt. I verste fall tar det tiden posten bruker på å sende til deg.

Jepp, like greit å kjøpe nytt, koster ikke mye, jeg leverte inn batteriet på lefdal, men kjøpte først nytt her: http://www.iutstyr.no/index.php?main_page=index&cPath=673_3346_3550 billig og originalt. Fikk nytt batteri på garanti, men det tok ca 3 uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...