Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer denne eller active versjonen.

 

Men etter at S3'en måtte kasseres etter defekt skjerm er jeg meeeeget skeptisk. Falt ikke i bakken, kun normalt bruk et halvt år før skjermen kuttet. Når jeg ser at S4 er så og si lik, og at enkelte tester gjør et poeng av byggkvaliteten, blir jeg usikker.

 

Hadde S4 hatt samme følelse i hånden som Htc one eller iphone hadde jeg ikke lurt engang.

 

Telefonen er gjenstanden jeg trykker på mest i løpet av en dag, og jeg vil ikke være redd for å ødelegge den hver gang jeg legger den i lommen.

 

Den tåler bra mye. Etter min oppfattning blir den mest kritisert for å bruke plast, som tydelighvis er fyfy på en toppmodel. Jeg for min del er overbevist om at plasten som er brukt i S4 er minst like holdbar som aluminiumen som er brukt i Iphone og HTC sine toppmodeller. Har sett en video der de bretter bakdekselet dobbelt uten at det blir ødelagt eller sprekker på noen måte. Det er også et stort marked for deksel og covers til S4 så det er noe for en hver smak om man vil beskytte telefonen litt ekstra.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hatt problemer med noen av mine Samsung-telefoner. Skjønner ikke hvordan skjermen din bare kan ha endt opp som defekt, spesielt om den bare har opplevd normalt bruk, som du sier. Klart en garantisak, i så fall? Har pløyd gjennom hver eneste av Samsungs android-toppmodeller de siste tre årene, bortsett fra Active nå, og jeg har aldri hatt et eneste problem med noen av dem.

Lenke til kommentar

Skulle jeg også ha visst :-)

Tilbakemeldingen var at den var utsatt for bruk utover det som kan forventes eller lignende, vedlagt var to bilder av innmaten jeg ikke skjønte noe av.

 

Så en test av Htc one vs S4, og da kunne man bøye og tøye veldig mye på samsungen. Mye knirking i samsungen. Her er testen (01:35):

 

Bruker nå samboerens gamle S2, den virker veldig bra, rent byggmessig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Gjort en brøler, har installert Cyanogenmod og var mer fornøyd med telefon slik den var før.

Problemet er at jeg greide å slette backupen av original OS, noe håp om å få lagt inn originalt igjen ? ^^

Lenke til kommentar

LOL, hvem bøyer telefoner? Gadd ikke å se mer etter det.

Det er heller ikke poenget.

 

Poenger var å teste byggkvaliteten. Greit at slike påkjenninger ikke er normalt, men det sier litt om forskjellen på Htc One og S4.

 

Jeg har lyst på en S4, men er skeptisk til kvaliteten. S3en jeg hadde var perfekt (minus at den føltes litt billig i forhold til andre mobiler i samme prisklasse).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er heller ikke poenget.

 

Poenger var å teste byggkvaliteten. Greit at slike påkjenninger ikke er normalt, men det sier litt om forskjellen på Htc One og S4.

 

Jeg har lyst på en S4, men er skeptisk til kvaliteten. S3en jeg hadde var perfekt (minus at den føltes litt billig i forhold til andre mobiler i samme prisklasse).

Vil jo tro at en "fleksibel" telefon absorberer støt bedre enn en helt stiv telefon.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

At en telefon med stivere ramme automatisk er av bedre byggekvalitet ser eg ikke noe grunnlag for.

 

Det er forskjell på _opplevd_ byggekvalitet og faktisk byggekvalitet. At den gir etter og lager lyder gir jo ett _inntrykk_ av at byggekvaliteten derfor er dårligere,

men eg ser ikke at vedkommende også viser om telefonene fungerer etterpå. Noe som er vesentlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ingen automatikk i det nei.

 

Men om jeg skal kjøpe en ny telefon til flere tusen kroner, er jo inntrykket og følelsen av den et vesentlig poeng. Man kan si hva man vil om f.eks apple - produkter / Htc One, men de kjennes solide ut.

 

It-Henrik, joda. Kan jo være. Men i mine ører hørtes det ut som om fester løsnet og "skallet" på mobilen gjorde lite for å beskytte innmaten.

 

Vetta søren jeg. Skulle gjerne hatt en S4, men er som du skriver nomore, telefonen gir et inntrykk av at den er dårligere enn den muligens er.

Lenke til kommentar

Gjort en brøler, har installert Cyanogenmod og var mer fornøyd med telefon slik den var før.

Problemet er at jeg greide å slette backupen av original OS, noe håp om å få lagt inn originalt igjen ? ^^

http://briolidz.wordpress.com/2013/08/12/samsung-galaxy-s4-i9505-unroot-and-restore-to-stock-rom/

 

Du finner forøvrig ROM og guider (Nordic = NEE, Telenor = TEN) på sammobile og xda-developers.

Lenke til kommentar

Hvis du har lyst på HTC One, så kjøp den da. I tester så kommer jo disse telefonene temmelig likt ut.

Jeg har ikke noe problem med å se at HTC One ser mer "sexy" ut enn SGS4.

 

På den annen side, så kommer det jo stadig nye telefoner som er minst like gode (F.eks med Snapdragon s800). Det virker jo som om at Samsung bl.a. planlegger å komme med bedre ytelse i SGS4 også. De prøver nok å holde interessen og salgsvolumet oppe. Smarttelefoner er jo ferskvare, som kjapt blir gammelt nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

http://briolidz.wordpress.com/2013/08/12/samsung-galaxy-s4-i9505-unroot-and-restore-to-stock-rom/

 

Du finner forøvrig ROM og guider (Nordic = NEE, Telenor = TEN) på sammobile og xda-developers.

Takk, men fant det selv (på Sammobile) etter iherdig googling, telefonen er nå up and running med original firmware/rom, puh...

Edit: Spoke to soon, står å henger på "Samsung" -_-

Edit2: Hjalp med en factory reset.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...