Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå hatt min SGS4 i to uker, og er kjempefornøyd!

 

Når det gjelder batteri, er det ett par ting jeg lurer på om flere opplever. Til mitt bruk holder det overraskende lenge i forhold til min gamle S2, men innbiller meg at det kunne holdt lenger.

 

På S2 var "Strømsparing-modus" en god måte å få mer ut av hver lading. På S4 derimot, syns jeg den er imot sin hensikt. Syns det er veldig rart, men har muligens noe med bruken å gjøre? Hva er deres erfaring?

 

En annen ting er strømforbruket på skjermen;

Så å si alle spill og programmer jeg bruker, tapper lite av batteri kapasiteten. Skjermen er den store synderen her, ifølge telefonens egne "strøm-måler". Den ligger ganske stabilt på rundt 80%.

Bruker sjelden auto-justering, da den gjerne blir litt for mørk i enkelte tilfeller (selv med +5). Justerer derfor heller manuelt etter behov.

Ikke vanskelig å forstå at skjermen er krevende, men sitter med en følelse av at det kunne vært bedre. Kanskje måleren er mer realistisk i forhold til hvor forbruket ligger?

Lenke til kommentar

Forbruket i prosent er jo kun av totalt tapt batteri. At skjermen ligger øverst er jo logisk, da skjermen er det som trekker mest strøm når den er på. Har du den lenge på tar den for seg den største prosenten av batteriforbruket.

Lar du den ligge med skjermen av et par dager ligger ikke skjermen øverst på prosenten forbruk lengre.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Dårlig forklart ser jeg, hehe. Prøver igjen.

 

Skjermens strømforbruk endrer seg minimalt selvom jeg setter lysstyrke etter behov og med tanke på å få mest mulig ut av hver lading.

Har prøvd litt forskjellige lysstyrker i div apper og spill, men effekten virker å være minimal. Innbiller meg at det burde være endel å spare om jeg ikke har maks hele tiden (var hvertfall tilfelle med S2'n).

Lenke til kommentar

Mulig jeg husker aldeles feil nå, men ligger ikke de forhåndsinstallerte appene på systempartisjonen slik at man ikke får mer plass tilgjengelig for brukerpartisjonen uansett?

Det har du kanskje rett i. Men tanken slår meg at om ikke Samsung insisterte på å legge ved alle disse appene til å begynne, kunne kanskje brukerpartisjonen også vært større...

 

Jeg har foreløpig ingen problemer med plass, bruker Spotify for musikk (med lite offline), legger bilder og video automatisk over på Dropbox (så jeg kan alltids bare slette fra mobil) og bruker ikke mobil til film og serier (de som gjør det er ikke glad i film og serier - bare min poersonlige mening), så det blir neppe noe reelt problem med det første uansett. Bare prinsippet. :)

Lenke til kommentar

Auto bruker jeg sjelden/aldri. Syns ikke auto blir helt optimalt etter hvordan jeg vil ha lysstyrken.

Uavhengig av mye eller lite lys (enten det er auto eller manuell), er batteri tiden ganske upåvirket. Noe som virker litt rart i mine øyne.

Fint og flott at tlf ikke tømmes for strøm når jeg koser med meg skjermen på maks, men den kunne fint brukt mindre når jeg demper lyset og heller vil ha lengre batteri tid.

Lenke til kommentar

bruker ikke mobil til film og serier (de som gjør det er ikke glad i film og serier - bare min poersonlige mening)

Gotta call bullshit on that. Hvis jeg skal på en sekstimers båttur alene har jeg null problemer med å se film eller serier på telefonen, uten at jeg mister noe spesielt av innlevelsen.

 

Og jeg er nok en av de mer film/serieinteresserte som finnes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gotta call bullshit on that. Hvis jeg skal på en sekstimers båttur alene har jeg null problemer med å se film eller serier på telefonen, uten at jeg mister noe spesielt av innlevelsen.

 

Og jeg er nok en av de mer film/serieinteresserte som finnes.

:)

 

Regnet vel ikke med å komme unna med den påstanden. Tidligere tok jeg buss og tog rundt 2-3 timer hver dag, og så både film og serier på veien på laptop. Jeg fikk sett mye, men skal ikke påstå at opplevelsen var noe i nærheten av hva jeg får hjemme i stua eller på kino. Skulle jeg da bytte en 17" med en 5" (som er stort for en mobil) blir det neppe noe bedre.

 

Fullstendig off-topic, og fortsatt bare min mening. Om andre nyter film på en liten enhet er det bare bra for dem, men for min del får jeg fortsatt de gode filmopplevelser hjemme eller på kino. Shawshank Redemption er bare ikke like bra på 5 tommer som på 60.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

:)

 

Regnet vel ikke med å komme unna med den påstanden. Tidligere tok jeg buss og tog rundt 2-3 timer hver dag, og så både film og serier på veien på laptop. Jeg fikk sett mye, men skal ikke påstå at opplevelsen var noe i nærheten av hva jeg får hjemme i stua eller på kino. Skulle jeg da bytte en 17" med en 5" (som er stort for en mobil) blir det neppe noe bedre.

 

Fullstendig off-topic, og fortsatt bare min mening. Om andre nyter film på en liten enhet er det bare bra for dem, men for min del får jeg fortsatt de gode filmopplevelser hjemme eller på kino. Shawshank Redemption er bare ikke like bra på 5 tommer som på 60.

Individuelt, helt klart. Twelve Angry Men funker smått, LOTR og slike showy filmer blir noe annet pga fullstendig andre kriterier. For meg.

Lenke til kommentar

Auto bruker jeg sjelden/aldri. Syns ikke auto blir helt optimalt etter hvordan jeg vil ha lysstyrken.

Uavhengig av mye eller lite lys (enten det er auto eller manuell), er batteri tiden ganske upåvirket. Noe som virker litt rart i mine øyne.

Fint og flott at tlf ikke tømmes for strøm når jeg koser med meg skjermen på maks, men den kunne fint brukt mindre når jeg demper lyset og heller vil ha lengre batteri tid.

 

Jeg ville heller ikke brukt auto. Man kan finne en lysstyrke som fungerer greit, og så heller justere opp eller ned de gangene det er behov for det. Lysinnstillingen er jo lett å komme til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...