Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dro gjennom den Dead Rat-greia i kloakken, og må si dette spillet har begynt å vokse på meg. Det er forsatt alt for mange bugs her, og selv den quest-tracker greia som lyser opp veien for deg funker bare halvparten av tiden. Den viste stadig vekk vei rett inn i en vegg eller dit jeg kom fra, eller bare forsvinner fullstendig. Men når man først er i en kamp med en boss er det fort å glemme sånne småting. Spiller som Devopted Cleric, og selv en healer har det rimelig hektisk i bosskamper. Og ennå er jeg bare lvl 7. Kan bli bra, det her. :)

Lenke til kommentar

Måtte 'Mad dragon' brenne i all evighet! Signet opp til instansen 4 ganger i går, hver gang kom til enden hvor vi skulle slåss med dragen og der stoppet det.

 

Utviklere må forsåt at man kan godt gjøre en kamp hard for tank eller healer, men du kan ikke gjøre det hardt for dps. Folk flest som spiller dps har en mangel på hjerneaktivitet, og de er vandligvis helt blinde. Vansklighetsgraden for dps må være helt på bunn, spesielt for instanser hvor man tar med tilfeldige folk.

 

Jeg har sluttet i signe for 'dungeons' nå, orker ikke å kansje komme til enda en kamp hvor suksessen er avhengig av at dps ikke gjør noe idiotisk.

Lenke til kommentar

Mad Dragon er vanskelig ja, men langt ifra umulig. Jeg fikk han feks på 1 forsøk(Devoted Cleric). Jo vanskeligere det er, jo bedre er det, for er det en ting jeg virkelig savner i mmo`s så er det en følelse av å ha klart noe som faktisk er vanskelig.

 

Taktikken jeg/vi brukte var forøvrig å dps`e adds så fort de kom opp mens tanken alltid holdt aggro på bossen.

Endret av alexjl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utfordringen er vel å overleve eller holde på gruppa, visse mobs og bosser har skremmende mye HP, slik at en bossfight tar en halvtime. Andre må du ha en koordinert gruppe som kan tacs for ikke å bli gal.

 

Mitt problem de siste døgnene har vært å få en gruppe bestående av mer enn dps og en stakkars cleric.

Lenke til kommentar

Mad dragon dungeonen er haaard altså...spesielt som Cleric som drar aggro som ei hore på metamfetamin.

 

Alle adds kommer løpende til meg (spesielt disse små jævla impene eller hva det er for noe) så jeg må holde meg i live pga dem. For å ikke snakke om AOE områdene på bakken og at jeg må hjelpe til å holde hele gruppa i live pga cooldowns på potions.

 

Samt jeg må ha fri sikt til tanken som også må ha massivt med healing, bare det å få fri sikt til han slik at jeg faktisk sender healing til han og ikke en annen fjomp er en utfordring i seg selv. Alt dette må jeg gjøre mens jeg har 3-7 mobs hengene på ryggen min.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Folk flest som spiller dps har en mangel på hjerneaktivitet, og de er vandligvis helt blinde.
Jeg ville vært forsiktig med å si "folk flest som spiller DPS". Det er faktisk flesteparten av spillerne i alle MMORPGer. Grunnen er så enkel som at healer, tank og control krever at man spesialiserer seg på det området, mens de fleste klassene kan være DPS. For eksemepel kan Devoted Cleric fint spilles som DPS om man vil. I tillegg kan man fint være hjernedød og likevel spille DPS, siden det ikke krever stort av taktikk. Det gjør at de fleste vil velge enten DPS og Healing, Tank eller Control, eller bare DPS.

 

Ellers har vi jo Dennis Rodman. "College is where you go to learn that two and two are five, or something." :p

 

Utfordringen er vel å overleve eller holde på gruppa, visse mobs og bosser har skremmende mye HP, slik at en bossfight tar en halvtime. Andre må du ha en koordinert gruppe som kan tacs for ikke å bli gal.

 

Mitt problem de siste døgnene har vært å få en gruppe bestående av mer enn dps og en stakkars cleric.

Jeg vil tippe et stort "problem" her er at spillet er så nytt, så det er nok veldig mange som trenger tid på seg for å lære hvordan man spiller. Selv single-player krever sitt, siden vi ikke bare kan stå i ro og denge løs som i WoW, og alle de der spillene. Her kreves det at man faktisk er i bevegelse, 'fysisk' unngår å bli truffet av harde slag og så videre. Grupper krever enda mer, og selv de kan ikke bruke den vanlige 'trinity'en. Nå har vi jo endelig fire roller igjen, ikke bare tre. (Tank, Healer, DPS, Control). Mange vet nok ikke engang hvordan Control fungerer, og mange aner ikke helt hva f.eks Trickster Rogue og Guardan Warrior gjør. Er de DPS? Tank? Control?

 

Med tiden vil nok folk bli mer vant med spiller, og med å spille i grupper. Mange slet jo lenge med å vite hva slags rolle man har i Secret World od SW: Old Republic, men det gikk seg til ganske snart. Jeg vil tro det samme gjelder her. ;)

 

Btw senest i går fant jeg ut nesten med en tilfeldighet at Cleric kan kaste den Arcane Seal-greia vi får i starten på fiender, og folk (og healeren selv) kan heale ved å denge løs på fienden med det AS-greia. Dette kan igjen utnyttes ved å kaste AS på flere fiender på en gang, og så bruke et AoE på hele gjengen. Resultat er at jeg i første runde slet i den første dungeonen (Hall of Justice), mens i andre runde brukte jeg AS og gikk gjennom hele Hall of Justice uten å bli skadet en eneste gang. (eller rettere sagt fikk jeg tilbake all helsen jeg mistet, så jeg hadde hele tiden full helse etter kampene.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, tidvis trenger du ikke guardian fighter engang, 2 clerics fungerer mye i grunn mye bedre, spesielt mtp. all aggroen de får. Folk i guildet forteller om hvordan de nå har tatt alle epic dungeons med 2x clerics, 2x rogues og 1 CW. Uten spesielt mange problemer.

 

edit:

Mad dragon dungeonen er haaard altså...spesielt som Cleric som drar aggro som ei hore på metamfetamin.

Alle adds kommer løpende til meg (spesielt disse små jævla impene eller hva det er for noe) så jeg må holde meg i live pga dem. For å ikke snakke om AOE områdene på bakken og at jeg må hjelpe til å holde hele gruppa i live pga cooldowns på potions.

Samt jeg må ha fri sikt til tanken som også må ha massivt med healing, bare det å få fri sikt til han slik at jeg faktisk sender healing til han og ikke en annen fjomp er en utfordring i seg selv. Alt dette må jeg gjøre mens jeg har 3-7 mobs hengene på ryggen min.

Har tacs til epic-versjonen, kan sikkert brukes på den vanlige også:

Often the tank's job on harder fights is managing a lot of weenie adds and defense helps far more than that versus being a damage sponge. Mitigating rather than soaking seems to be more effectively.

In other news did epic mad dragon last night with some goons and got trounced at 25% over and over because that encounter hates MDPS with a passion.

Epic Mad Dragon General Strategy:

Boss Mechanics

1.) Line Attack - Boss spits acid in a straight line, leaving a trail for several seconds after the attack that will damage anyone who crosses into it for a moderate DoT.

2.) Ranged AoE - Boss spits a ball of acid into a circular location, leaving a trail that will damage anyone who crosses into it. There are also some possible movement speed slowing mechanics involved with being hit by the lingering acid.

3.) Close Quarters AoE - Boss stomps, dealing a large amount of damage to anyone near it.

4.) Bite / Tail / Wing Swipes - Fast attacks that will usually hit the MDPS if they're not very quick on the dodges.

Adds

1. Imps - Imps spawn in large numbers throughout the fight and will tend to chase around the healer and DPS. One DPS should try to take care of these when possible. They appear to accumulate if not culled quickly.

2. 2 x Magus Pack - Only 2 of these mobs will be spawned at any time during the fight. They respawn infinitely and so DPS should not waste their time on killing them. The tank should keep these two mobs away from the healer and CCed using the knockback abilities Guardian Fighters are granted. They should be tanked on any open edge of the room and pulled away from the Dragon. You do not want these monsters casting abilities anywhere near the healer or DPS during the fight.

4.) 75% 4 x Dragon Pack - At around 75% boss HP 4+ Dragon Warrior type mobs spawn. These are pretty much straight up tank and spank melee mobs. The tank needs to pick these up in addition to keeping aggro on the 2 Magi. All of the DPS except one keeping the boss's attention should move over to these mobs and burn them as fast as possible.

3.) 25% 1 x Demon, 2 x Healer Pack - At around 25% boss HP a large Demon and 2 healer type mobs spawn. The tank needs to pick these up in addition to keeping aggro on the 2 Magi. All DPS should only maybe throw a CC or two at this pack when/if possible. DPS should primarily focus on burning the boss down at this phase. If you have enough burst DPS you may be able to burn down the healers but it is paramount that both free DPS focus fire one healer at a time as they will heal for upwards of 70,000 HP almost instantly. Focus firing the large demon is an exercise in futility if the healers are up.

Roles

1.) Tank (Guardian Fighter)

Focus on keeping the two Demon Maguses busy with knockbacks. You want to ideally position these mobs as far away from your healer as you can. I use two encounter knockbacks to throw them around the room. These magi respawn infinitely but there will only be 2 up at any time throughout the fight. Killing them is a complete waste of everyone's time so just keep them busy. Also try to peel imps from the healer when/if possible.

2.) DPS Boss Tank/Burner

One DPS should be staying on the boss for pretty much the entire fight and keeping its attention. This DPS will need to dodge the bosses clearly indicated red area attacks and keep the bosses attention away from the other DPS and the healer, especially during the 75% and 25% add pack spawns.

3.) DPS Imp Killer

One DPS should focus on taking down imps as they see them while DPSing the boss when possible. These imps can add up and overwhelm your healer.

4.) 3rd DPS

This DPS should primarily focus on DPSing the boss but also be around to take down imps if they get too populated or throw a CC at the Magi.

5.) Healer

Focus on keeping the DPS players alive. The success of the group depends on you being able to dodge the dragon's line attack and ranged AoEs while casting heals. The actual tank should not need much healing as they should be able to block/interrupt/run out of of the 2 Magi's abilities consistently.

Endret av Datasmurf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke glem at det fortsatt bare er i open beta. Det var ikke så lenge siden tohåndsvåpen var alt for kraftige, men det er justert ned. Kanskje litt for mye, men nuvel. Det vil neppe ta lang tid før de blir stilt opp igjen, og f.eks cleric kan bli justert ned en del. Det er bare tull å tro spillet er ferdig nå, og at det aldri vil bli bedre balanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gammelt nytt for noen sikkert, men jeg oppdaget akkurat noe fiffig som kan være verdt å nevne for andre som også er nye i dette spillet:

 

Hvis man besøker denne siden: http://gateway.playneverwinter.com/ så kan man styre visse ingame aktiviteter som professions og auction house fra en web browser. Da slipper du å logge inn for å starte noen nye profession tasks, hendig spør du meg!

Lenke til kommentar

Ikke glem at det fortsatt bare er i open beta. Det var ikke så lenge siden tohåndsvåpen var alt for kraftige, men det er justert ned. Kanskje litt for mye, men nuvel. Det vil neppe ta lang tid før de blir stilt opp igjen, og f.eks cleric kan bli justert ned en del. Det er bare tull å tro spillet er ferdig nå, og at det aldri vil bli bedre balanse.

Ja, de fleste av oss er vel klar over det, personlig håper jeg at de ikke nerfer verken cleric eller rogue. De kan gjøre noe med healing aggro, men ellers er jeg fornøyd med dem hvordan de er. :p

 

Og ja, Gateway er gammelt nytt, og det som holder meg gående på jobb. Har så lite å gjøre vanligvis at jeg blir sittende og crafte. :p

Lenke til kommentar

 

 

Og ja, Gateway er gammelt nytt, og det som holder meg gående på jobb. Har så lite å gjøre vanligvis at jeg blir sittende og crafte. :p

 

Fant en god grunn il at jeg ikke har fått med meg denne nettsiden, leste akkurat gjennom de nyeste patch notene:

"There is once again mail guiding players to http://gateway.playneverwinter.com/ when they reach level 10"

 

Jeg er level 34 nå, bedre sent enn aldri!

Lenke til kommentar

Ja, de fleste av oss er vel klar over det, personlig håper jeg at de ikke nerfer verken cleric eller rogue. De kan gjøre noe med healing aggro, men ellers er jeg fornøyd med dem hvordan de er. :p

Jeg er også fornøyd med dem, men siden så mange klager over at de ikke funker i grupper må det jo være noe som ikke stemmer helt. ;) Poenget er ikke å nerfe en klasse eller å gjøre en annen sterkere, men å gjøre dem mer balanserte. Personlig mener jeg man bør tenke på hva som er best for spillet, ikke hva som er best for en bestemt klasse. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...