Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Synes spillet overasker bare mer å mer jeg, gameplay mekanismene til Cleric er kjempe gøy. Og områdene og oppdragene er spennende.

 

Og jeg har ikke betalt en eneste krone så langt....synes det er merkverdig at dette spillet er basert på f2p modellen. For det er så bra at jeg med glede hadde betalt full pris for spillet og en mnd pris...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt største problem med spillet så langt er at det ikke føles som ett D&D spill i det hele tatt for meg når det kommer til gameplay. Det virker som alt av bevegelser og animasjoner er skrudd opp til maks hastighet for å skape ett spill som appelerer til fler kontra den mer rolige og turbaserte stilen som D&D har pleid å ha i tidligere spill. Denne highspeed modusen kler ikke D&D spill etter min mening, det gjør det ikke særlig bedre at mange angrep krever at du står på flekken for å kunne utføre dem. PvP var langt fra fornøyelig når man møter bevegelige mål med dodge/teleport på kort cooldown sett fra en melee klasses synspunkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang. pvp, så lenge du ikke spiller Guardian Fighter, så kan du da komme deg etter dem med Sprint eller roll. Null stress, liksom.

 

Jeg skjønner hva du mener. Jeg er en gammel AD&D traver som ikke kjenner 4th edition rule set i det hele tatt.

Nostalgisk sutring... :p

 

Mens jeg kun kjenner D&D fra tegneserier og R.A.Salvatores bøker i Forgotten Realm-settingen. Til tross for at folk har kalt meg nerd hele mitt liv, har jeg aldri spilt eller hatt interesse av pen & paper D&D. Ei heller Warhammer 40K. :p

Lenke til kommentar

Har også begynt i det små med dette spillet. Har prøvd litt av Guardian, Wizard, og nå har jeg begynt en cleric, så langt er clericen den mest morsomme hittil. Får se utover når jeg kommer meg litt opp i levler.

 

Edit: Synd at serveren kræsja, og ser ut som om den offisielle siden også er nede :(

Endret av Folemonken
Lenke til kommentar

Ang. pvp, så lenge du ikke spiller Guardian Fighter, så kan du da komme deg etter dem med Sprint eller roll. Null stress, liksom.

 

 

Det er som du sier null stress å rulle etter noen som løper og forhåpentligvis få inn ett treff før den andre parten løper videre eller dodger selv. Problemet sånn sett er den korte cooldownen på dodge som gjør at noen nærmest kan kite deg uendelig og du blir ett lett bytte for andre, går du for noen andre når dette skjer kan den personen gjøre akkurat det samme. Kjenner det svir litt ekstra når jeg står der som en påle å prøver å fekte etter noen. :wee:

Lenke til kommentar

Vi har fortsatt plass til å presse inn en god gjeng geeks i Riders on the Storm om flere av dere er på Mindflayer.

 

Sleng en whisper til meg eller en random guildie online så fikser vi en invite. Er ikke kresne nå i beta, da det er kos å bygge opp et skikkelig community. :)

 

Riders on the Storm

fugl@fulgn - Mindflayer.

Lenke til kommentar

 

Nesten alt av utstyr er class specific. Nå er jeg ikke helt sikker på hva en våpenekspert er, men jeg går ut fra at du mener Great Weapon Fighter. Disse kan kun bruke tohandsvåpen (gah, det føles feil bare å skrive det på norsk), og var for gode i de første beta-helgene (closed beta), ble redusert kraftig i beta-helg 4 og er fortsatt der nede. Dette kan føre til svært demotiverende spilling de første 30 levlene, før det tar seg opp noen hakk. Ikke helt tilbake til hvor de var før nerfen, men de kommer seg. Du må bare levle opp først. Pots og cleric companion er din venn. Eller spille utelukkende i grupper med venner.

 

Betalingsenhetene er ikke så kompliserte som de først virker, så lenge du ikke har noen intensjoner om å bruke penger på spillet, trenger du hovedsakelig kun å konsentrere deg om gull som du kjøper pots, kits og ting til professions for (samt din første mount og companion). Astral Diamonds kan du tjene 24.000 av hver dag og brukes til AH og å kjøpe blått gear som ikke nødvendigvis er bedre enn det grønne du allerede har. Zen er betalingsenheten du kjøper for ekte penger, men du kan i grunn ikke bruke det på å bli bedre, bare på å kjøpe deg kosmetiske ting og nøkler til å åpne alle kistene som dropper (og som hovedsakelig inneholder runestones, men du kan ha flaks og få noe annet også, som en shady mount).

 

Ellers så kan du samle opp ting som dropper fra mobs i de forskjellige sonene og bytte 10 av disse mot et uidentifisert våpen og eller armor, eller 40 mot et seal av forskjellige slag som du kan bruke til å kjøpe våpen og utstyr for. De fleste er ikke verdt det før du når 60. I alle fall ikke som Trickster Rogue.

 

 

Okay, kanskje jeg skal gi spillet et nytt forsøk, og evt. prøve de andre klassene. Får se om jeg får tid.

Takk for info!

Lenke til kommentar

Men da har du aldri lest Dragonlance sagaen?

Da har du en rekke bøker å lese. I mine øyne de beste fra D&D-universet!

Helt enig der. Har en hel bokhylle full av Dragonlance-bøker, inkludert hele Villains- og Ice Wall-seriene, samt Knight of- og Spectre of the Black Rose i Ravenloft-serien (med Lord Soth.) :)

 

Driver og laster ned Neverwinter nå, så får se om jeg kommer til å like det. Har lest denne tråden litt, men savner å få vite om det er mulig å lage noe selv i spillet? Ifølge FAQen på den offisielle siden er det mulig i Foundry? Hvor bra/dårlig er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...